Recepció al Cos Consular acreditat al Principat d’Andorra
En el marc de la commemoració del 30è aniversari de l’Adhesió del Principat d’Andorra a la Convenció de Viena sobre relacions consulars, el síndic general, Carles Ensenyat, i la subsíndica general, Sandra Codina, han ofert aquest dimarts al migdia una recepció al Cos Consular acreditat al Principat d’Andorra.
A l’acte que ha tingut lloc a la sala de Passos Perduts de Casa de la Vall han assistit el cònsol general d’Espanya i setze cònsols honoraris acreditats al país.
En el discurs del síndic general adreçat als cònsols, ha destacat “la tasca imprescindible que realitzeu per enfortir els vincles entre Andorra i els països que representeu”. A més, ha incidit en el fet que la política exterior no és només competència dels governs, “també és fruit de la voluntat dels parlaments d’obrir els seus països al món, de dotar-los d’un marc jurídic sòlid i de reforçar la confiança entre els estats”.
Ensenyat també ha remarcat la importància del Cos Consular que “amb la vostra responsabilitat detecteu dificultats, identifiqueu necessitats dels vostres nacionals o poseu de manifest aspectes susceptibles de millora en la cooperació entre administracions”. En aquest aspecte ha subratllat que “aquest diàleg franc i constructiu és també una forma de contribuir al bon funcionament de les institucions” i ha ressaltat que els cònsols són “una part essencial de la diplomàcia de proximitat”.
Tots els cònsols assistents a l’acte de commemoració també han estat convidats a fer una visita a la Casa de la Vall, seu històrica del Consell General que en alguns casos era la primera vegada que visitaven.
