Ple del Consell General del 15 d'abril del 2025
El Consell General ha aprovat, aquest dijous a la tarda, els dos projectes de llei inclosos en l’ordre del dia.
El Ple ha donat el vistiplau al Projecte de llei de crèdit extraordinari per respondre a les despeses derivades de l'adquisició de l'antiga fàbrica CATSA (Cooperativa Andorrana de Tabacs, SA), situada a l'avinguda Rocafort, núm. 39, de la parròquia de Sant Julià de Lòria amb 25 vots a favor (GP Demòcrata, GP de Concòrdia, GP Socialdemòcrata, GP Ciutadans Compromesos i el conseller no adscrit) i 3 abstencions (GP Andorra Endavant).
Aquest projecte de llei aprova, segons estableix en l’article 1, un crèdit extraordinari, per un import total de 2.281.355,14 euros (619.500,00 euros per a l’exercici del 2025, 536.873,63 euros per a l’exercici del 2026, 553.936,13 euros per a l’exercici del 2027 i 571.045,38 euros per a l’exercici del 2028), per respondre al 50% de les despeses de la compravenda de la parcel·la de terreny amb l’edifici bastit, conegut com la fàbrica de la Cooperativa Andorrana de Tabacs, SA, CATSA. A més, detalla en l’article 2 que els 619.500,00 euros de la partida de l’exercici 2025 provindran en 94.500 euros de la rehabilitació del Santuari de Meritxell i 525.000 euros de la partida adreçada a la construcció d’habitatges de lloguer assequible.
D'altra banda, el Ple també ha aprovat, en aquest cas per assentiment, el Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2024, del 27 de maig, d’auditoria de comptes del Principat d’Andorra. El text consta de 19 articles, 1 disposició derogatòria i 7 disposicions finals.
Entre les modificacions principals que s’han fet, destaquen, segons recull l’exposició de motius, les següents: es reforça el supervisor d’Auditoria de Comptes; es defineix de forma més precisa les entitats subjectes a auditoria; es modifiquen els requisits acadèmics i professionals per a l’exercici de la professió d’auditor; millores en el règim sancionador i de supervisió; es revisa el règim de rotació i independència dels auditors; i es regula la col·laboració entre l’Autoritat Financera Andorrana (AFA) i altres organismes de supervisió.
Torneu a veure la sessió de Consell General.