Sou a: Inici / ca / Notícies / Dos joves andorrans seleccionats per participar a l’11a edició del Parlement Francophone des Jeunes

Dos joves andorrans seleccionats per participar a l’11a edició del Parlement Francophone des Jeunes

Casa de la Vall, 5 de maig del 2026
Els dos joves seleccionats per participar al Parlement Francophone des Jeunes

Els dos joves seleccionats per participar al Parlement Francophone des Jeunes

Descarrega l'imatge (mida original)

La delegació del Consell General a l’Assemblea Parlamentària de la Francofonia (APF) ha escollit dos joves andorrans per participar en l’11a edició del Parlement Francophone des Jeunes, que se celebrarà a principis de juliol a Yaoundé (Camerun) en paral·lel a la sessió ordinària de l’APF. 

Per poder participar, els joves d’entre 18 i 25 anys havien de presentar una candidatura, formada per un dossier i un vídeo de presentació. Els requisits principals eren que els joves havien de tenir un domini perfecte del francès, estar cursant estudis escolars o universitaris i pertanyents a un moviment juvenil, associatiu o solidari. 

Els escollits per la delegació andorrana han estat, d’una banda, Clara Vila, de 18 anys i que actualment estudia Ciències Polítiques a París, i que té diverses experiències amb el voluntariat com, per exemple, Sciencies Po Refugee Help, una iniciativa que treballa amb refugiats. D’altra banda, Isaac Cabases té 22 anys i estudia Ciències de l’Educació a la Universitat d’Andorra, de la qual és representant dels estudiants.

El Parlement Francophone des Jeunes durà a terme una simulació parlamentària perquè els joves puguin viure i aprendre com funciona aquesta organització. L’objectiu és formar les noves generacions i que puguin intercanviar opinions i debatre sobre qüestions polítiques internacionals. A més, les seves reflexions es traslladaran als parlamentaris de l’APF pels mateixos joves, establint així un diàleg entre la joventut francòfona i els seus representants.