Dia Europeu de Protecció de Dades al Consell General
El vestíbul del Consell General ha acollit, aquest dimecres a la tarda, la taula rodona “Protecció de dades: de la normativa a la realitat”, organitzada per l’Agència de Protecció de Dades amb motiu del Dia Europeu de Protecció de Dades.
L’acte ha comptat amb la participació de cinc especialistes que abasten diferents sectors i temàtiques de la protecció de dades: Mart Garcia, especialista en normativa de protecció de dades tan andorrana com en l’àmbit europeu; Bruno Ciroussel, dissenyador tecnològic, matemàtic i impulsor de plataformes digitals; Andrés López, delegat de protecció de dades de diverses institucions andorranes, com el Consell General; Belina Babi, inspectora de l’Agència Andorrana de Protecció de Dades i Ferran Jordan, agent major de la Policia d’Andorra membre del Grup de Delictes Tecnològics.
Tots ells han abordat i analitzat la protecció de dades des de diferents vessants, com l’origen i la necessitat de les normatives o quins són els fluxos i els canals més perillosos per a les dades personals. També s’ha parlat sobre la necessitat de la formació de les persones, de l’educació i del coneixement per saber des d’on es filtren les dades i quines són les formes més habituals, com les campanyes de phishing. Un altre aspecte que s’ha tractat ha estat la intel·ligència artificial, així com el seu funcionament pel que fa a les dades personals i el seu tractament, i com pot fer augmentar els casos de ciberestafes o suplantació d’identitat. Una de les principals conclusions de les cinc intervencions ha estat que la responsabilitat pel que fa a la protecció de les dades no pot recaure únicament en les administracions, sinó que cada persona ha de tenir-ne cura.
