Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 86/2016, 2 desembre 2016

BCG 86/2016, 2 desembre 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 86/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 86/2016

Casa de la Vall, 2 de desembre del 2016

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Tramesa del Projecte de llei del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.        

Tramesa del Projecte de llei de modificació de la Llei 3/2007, del 22 de març, del Cos Penitenciari, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.                                                                                        

Tramesa del Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme.        

Tramesa del Projecte de llei general de l’allotjament turístic, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.   

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Tramesa del Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior. 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a la donació d'òrgans.      

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió informativa pública del
Sr. Miquel Nicolau i Vila, rector de la Universitat d’Andorra i de la gerent de la Universitat d’Andorra, Sra. M. d’Urgell Sansa Call, davant de la Comissió Legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports. pel dia 6 de desembre del 2016.    

 

 

               

 

                                                               

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de novembre del 2016, no ha aprovat l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de novembre del 2016, no ha aprovat l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei de modificació de la Llei 3/2007, del 22 de març, del Cos Penitenciari, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de novembre del 2016, no ha aprovat l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de novembre del 2016, no ha aprovat l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei general de l’allotjament turístic, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 30 de novembre del 2016, no ha aprovat l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2014, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a la donació d'òrgans, publicada en el Butlletí del Consell General núm. 69/2016, de data 19 d’octubre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 de desembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

Ministeri de Salut                        
Pregunta escrita al Govern       
(Reg. Núm. 1386)

Pregunta escrita al Govern que es formula en relació a la donació d’òrgans. Registre d’entrada número 1386, formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal.

1. Pot explicar el funcionament de la donació d’òrgans en viu des de la voluntat de ser donant fins al postoperatori del trasplantament?

Els procediments d’extracció i trasplantament d’òrgans de donant viu són intervencions complexes que requereixen la participació d’equips multidisciplinars altament qualificats i experimentats, i que només es duen a terme en hospitals especialitzats de tercer nivell.

La donació d’òrgans per part de donants vius a Andorra només es produeix en dos supòsits: en el cas de trasplantaments parcial de fetge i en el cas de trasplantament de ronyó. El transplantament parcial de fetge, té una casuística mínima. No consta cap cas en el SAAS n els últims cinc anys. Per altra part, s’han produït 46 trasplantaments de ronyó des del 2011, sis d’aquests han sigut transplantaments de donant viu. Hi ha hagut tres de donants vius preventius, és a dir, abans de que el pacient entrés en diàlisi.

Actualment els trasplantaments d’òrgans s’efectuen tots fora d’Andorra. Per garantir els millors resultats del trasplantament, l’extracció d’òrgans de donant viu s’efectua en el mateix centre on s’efectua el trasplantament.

En aquest sentit, la Unitat de Trasplantament de l'Hospital Clínic és una de les unitats amb més experiència. La comunicació amb tot l'equip és molt fluida i la seva disponibilitat sempre és total, la qual cosa és molt important, no només abans de la realització del trasplantament sinó sobretot per al maneig posterior i per les possibles complicacions un cop el pacient es troba a Andorra.

El procediment és el següent:

° Tots els pacients candidats a trasplantament estan a la llista d'espera de l'Hospital Clínic de Barcelona que és el lloc on es realitza el trasplantament, a menys que el pacient manifesti la seva preferència de ser estudiat en un hospital trasplantador diferent.

° L’estudi inicial es realitza a Andorra, si aquest estudi mostra que no hi ha contraindicació per ser donant i receptor és cita a tots dos a l'Hospital Clínic.

° Un cop a l’Hospital Clínic, en primer lloc hi ha una valoració per part del nefròleg de la seva Unitat de Trasplantament que en ocasions sol·licita alguna prova o analítica complementària. Si es considera tot correcte els candidats han de ser avaluats per Urologia, Anestèsia i per un psicòleg de la Unitat, realitzar signatura davant notari, i un cop completat tot es fixa la data per dur a terme el trasplantament, que es realitza a l'Hospital Clínic.

° Un cop fets els processos relacionats amb la donació i el transplantament el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) atén qualsevol possible complicació posterior derivada de la donació, tant del donant com del receptor.

2. Pot explicar quines són les despeses, assumides pels donants, no cobertes per la CASS durant tot el procés de trasplantament incloent els controls postoperatoris?

En data 27 de juliol del 2016 es publica al BOPA un decret mitjançant el qual s’incorpora el transplantament d’òrgans en els procediments terapèutics que la CASS cobreix al 100%. (Veure Annex 1). Aquest decret estableix que per als trasplantaments d’òrgans la CASS es fa càrrec del 100% de les tarifes de responsabilitat dels medicaments i dels actes destinats al donant o al receptor sempre que el receptor de l’òrgan tingui la condició d’assegurat de la CASS.

En resum i respecte a les despeses dels donants, cal diferenciar diversos supòsits:

a) El receptor de l’òrgan no és un assegurat per la CASS i el donant sí. En aquest cas, les despeses generades pels estudis d’idoneïtat del donant són assumides per la Seguretat Social del país del que el receptor és resident i amb les cobertures pròpies d’aquest país.

b) El receptor de l’òrgan és un assegurat per la CASS i el donant també. Si es dona aquesta circumstància, la CASS cobreix la totalitat dels estudis i exploracions necessàries per a garantir la idoneïtat del candidat a donant (poden ser varis candidats), estudis que en part es poden realitzar a Andorra o en el país on ha estat derivat el receptor. Els trasllats, les dietes de manutenció i d’estada en el cas que aquestes es produeixin i les despeses sanitàries tant en el període d’estudi, com en el període d’ingrés hospitalari per a l’extracció de l’òrgan i pel període postoperatori en els controls posteriors, també són coberts per la CASS. No es cobreixen despeses de trasllat i de manutenció de l’acompanyant, a excepció del donant menor d’edat.

c) El receptor de l’òrgan és un assegurat per la CASS i el donant no. En aquest supòsit, la CASS es fa càrrec del procés assistencial complet del trasplantament, despeses que inclouen les generades pel donant viu en les diferents fases del procés. No es cobreixen les despeses de desplaçament i de manutenció del donant.

3. Si aquests donants tenen dret a la baixa per malaltia i en cas afirmatiu de quants dies?

En tots els casos contemplats es cobreix la baixa laboral per malaltia comú, en aplicació de la Llei de la CASS i sense limitació temporal, sempre que el donant sigui assegurat de la CASS.

4. Pot explicar en quin punt es troben aquestes negociacions amb Espanya?

Al mes d’octubre de l’any present es va crear un equip de treball per establir els aspectes tècnics i organitzatius necessaris perquè les persones residents a Andorra puguin ser donants d’òrgans.

Aquest equip de treball compta amb representants de la Organización Nacional de Trasplantes (ONT) del Ministerio de sanidad, servicios sociales e igualdad d’Espanya, de l’Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT), del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) , de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) i del Ministeri encarregat de la Salut d’Andorra.

5. Si el Ministre té també la intenció de negociar tots aquests temes amb el seu homòleg francès?

El Ministeri encarregat de la Salut té previst explorar aquests temes amb Espanya i amb França.

6. Si l’executiu ja està treballant sobre un projecte de llei regulant la donació d’òrgans sobre cadàvers i en viu?

El Ministeri encarregat de la salut està en el procés de desenvolupament del marc normatiu necessari per dur a terme la donació d’òrgans, teixits i cèl·lules amb les màximes garanties de qualitat i seguretat.

Aquest marc normatiu haurà d’establir, entre d’altres, les condicions d’accés a la donació d’òrgans, cèl·lules i teixits de donants vius i morts així com les normes de qualitat i seguretat que han de complir els òrgans, les cèl·lules i els teixits per ser utilitzats en el ser humà.

7. Si s’ha triat en ferm la fórmula per fer viable l’extracció d’òrgans?

Tal i com s’ha indicat anteriorment, el Ministeri de Salut està impulsant un equip de treball que serà l’encarregat de dissenyar la millor estructura organitzativa per fer efectiva l’extracció d’òrgans i que haurà de materialitzar-se en un acord entre països.

(Veure PDF)

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 6 de desembre del 2016, dimarts, a les 15.30h, se celebrarà a la sala de reunions públiques de la planta -3 del nou edifici del Consell General, una sessió informativa pública del Sr. Miquel Nicolau i Vila, rector de la Universitat d’Andorra i de la gerent de la Universitat d’Andorra, Sra. M. d’Urgell Sansa Call, davant de la Comissió Legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports, amb l’ordre del dia següent:

Punt Únic: Compareixença, a iniciativa pròpia, del Sr. Miquel Nicolau i Vila, rector de la Universitat d’Andorra i de la gerent de la Universitat d’Andorra, Sra. M. d’Urgell Sansa Call, per presentar la memòria dels projectes realitzats el curs acadèmic 2015-2016 i les noves línies que la Universitat està oferint aquest nou curs 2016-2017.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044