Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 72/2018, 2 agost 2018

BCG 72/2018, 2 agost 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 72/2018

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 72/2018

Casa de la Vall, 2 d’agost del 2018

SUMARI

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 27 de juliol del 2018, relatives a la implementació de la història clínica compartida, (Reg. Núm. 1071).      

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 31 de juliol del 2018, relatives a l’externalització dels serveis d’atenció telefònica de la centraleta del Govern, (Reg. Núm. 1076).  

 

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 2 d’agost del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 27 de juliol del 2018, relatives a la implementació de la història clínica compartida i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1071).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 d’agost del 2018

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

A la Sindicatura

Víctor Naudi Zamora, conseller general per SDP i membre del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, passo a formular les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a la implementació de la història clínica compartida.

Motivació

El 22 de novembre del 2017 entrava en vigor la Llei 20/2017, del 27 d’octubre, de drets i deures dels usuaris i dels professionals del sistema sanitari i sobre la història clínica. Ha transcorregut un període de temps significatiu d’ençà de l’entrada en vigor de la Llei, i constatem que bona part de la tant anunciada reforma sanitària del Govern probablement no veurà la llum durant aquesta legislatura. Aquest endarreriment posa en perill la implantació del metge referent, figura essencial per un funcionament òptim de la història clínica. I, d'altra banda, s'obren grans interrogants quant a la confidencialitat, que és necessari preservar, de les històries clíniques.

Atesos aquests antecedents es pregunta el següent:

1) Quins són els centres sanitaris que a data d’avui tenen accés a les dades de la història clínica?

2) Quines normes i procediments han establert, per garantir la legitimitat de l’accés a les dades dels usuaris del sistema sanitari, cada un dels centres sanitaris que tenen accés, a data d’avui, a la història clínica?

3) Quines mesures tècniques i d’organització, per garantir la seguretat de les dades personals objecte de tractament o comunicades a la història clínica compartida, han adoptat de forma detallada cada un dels centres sanitaris que hi tenen accés per a garantir la seguretat de les dades personals dels usuaris de la salut?

4) Quins són els professionals de la salut per categories de professió, que a data d’avui tenen accés a les dades de la història clínica?

5) En quin punt es troba l’aprovació del reglament del funcionament de la història clínica, més de sis mesos després de l’entrada en vigor de la Llei?

6) En quin punt es troba l’aprovació del reglament de creació i funcionament de la Comissió Nacional de la Història Clínica Compartida (CNHCC), més de sis mesos de l’entrada en vigor de la Llei?

En els termes precedents queden formulades les preguntes al Govern que hauran de ser respostes per escrit en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 27 de juliol del 2018

Víctor Naudi Zamora                                                        
Conseller general per SDP

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 2 d’agost del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 31 de juliol del 2018, relatives a l’externalització dels serveis d’atenció telefònica de la centraleta del Govern i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1076).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 d’agost del 2018

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

A la Sindicatura

Víctor Naudi Zamora, conseller general per SDP i membre del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, passo a formular les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a l’externalització dels serveis d’atenció telefònica de la centraleta del Govern.

Motivació

El passat dia 4 de juliol per edicte publicat al BOPA núm. 42, es feia públic que el Govern havia adjudicat a l’empresa "Andorrana de Serveis d’Atenció al Client, SA", l'externalització dels serveis d’atenció telefònica de la centraleta del Govern, situada fins ara al Servei de Tràmits.

Ateses aquestes consideracions es pregunta el següent :

1) Quins són els motius que han dut el Govern a prendre aquesta determinació?

2) Quin era el cost anyal d’amortització i del manteniment de la centraleta que ha estat operant al Servei de Tràmits fins la data?

3) En quin lloc de l’Administració i com es reubicaran les persones que s’ocupaven fins a la data de l’atenció de la centraleta del Servei de Tràmits, tant per als de contracte indefinit com de contracte eventual?

4) Quants llocs té previst el Govern reubicar per a les persones amb contracte eventual amb discapacitat funcional i en quins llocs de l’Administració?

5) Com pensa el Govern donar compliment a la Llei de protecció de dades contractant una empresa privada externa per aquest servei?

6) Quins ministeris i quins departaments del Govern estaran comunicats mitjançant aquest servei de centraleta?

En els termes precedents queden formulades les preguntes al Govern que hauran de ser respostes per escrit en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 31 de juliol del 2018

Víctor Naudi Zamora                                                        
Conseller general per SDP

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044