Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 7/2016, 29 gener 2016

BCG 7/2016, 29 gener 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 7/2016

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 7/2016

Casa de la Vall, 29 de gener del 2016

SUMARI

 

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.1 Llei del Pressupost General

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016.           

Acord de la Sindicatura del 28 de gener del 2016 per deixar sense efecte la tramitació d’una esmena a la totalitat al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016.           

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 25 de gener del 2016, relativa a la privatització del servei de Call Center d’Andorra, (Reg. Núm. 0108).                                                      

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 25 de gener del 2016, relativa a l’Heliport Nacional, (Reg. Núm. 0109).          

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 26 de gener del 2016, relatives a una demanda d’informació no contestada per part de Govern i que la resposta es pot consultar públicament a la pàgina web d’ACTUA, (Reg. Núm. 0115).                                                                                          

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 27 de gener del 2016, relatives als deutes pendents de la CASS, (Reg. Núm. 0121).                                                

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Convocatòria d'una sessió extraordinària del Consell General pel dia 4 de febrer del 2016. 

 

 

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.1 Llei del Pressupost General

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 28 de gener del 2016, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la M. I. Sindicatura

Els sotasignats, Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d'acord amb el que disposen els articles 92 i 93 del Reglament del Consell General, compareixem davant la Sindicatura i, en temps i,

Diem

Que per la present, dins el termini establert en l’Edicte del 22 de gener del 2016, publicat al Butlletí del Consell General núm. 06/2016, passem a formular al “Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016”, la següent:

Esmena a la totalitat amb retorn del Projecte de llei al Govern

En els termes precedents queda formulada l'esmena a la totalitat amb retorn al Govern del “Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016”.

Consell General, 27 de gener del 2016

Gerard Alís Eroles                                                                
Rosa Gili Casals                                                                     
Pere López Agràs


Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió tinguda el dia 28 de gener del 2016, ha revisat d’ofici l’acord pres el dia 22 de gener del 2016, en relació a l’admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Víctor Naudi Zamora i Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt i per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016, i ha acordat deixar sense efecte l’acord d’admissió a tràmit vist que l’esmena no s’ajusta als requeriments formals previstos pel Reglament del Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 28 de gener del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 25 de gener del 2016, relativa a la privatització del servei de Call Center d’Andorra i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0108).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel M. I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat Reglament en el millor termini.

Pregunta relativa a la privatització del servei de Call Center d’Andorra Telecom

Motivació:

Vist que hem estat coneixedors que el Call Center d’Andorra Telecom serà adquirit per una empresa privada,

Vist que aquesta adquisició pot afectar als treballadors del servei externalitzat,

Atesos els antecedents exposats es demana,

Pot Govern informar si el Call Center d’Andorra Telecom ha estat adquirit o serà adquirit per una empresa privada?

En cas que s’hagi produït l’adquisició o estigui planificat que es dugui a terme, pot Govern informar quina és l’empresa que la realitzarà?

Pot Govern informar del nombre dels treballadors que es veuran afectats per aquesta privatització?

Quina relació laboral (model de contracte) amb Andorra Telecom tenen els treballadors afectats per la privatització?

Pot informar Govern si es respectaran les condicions laborals de les que gaudien els treballadors afectats per la venda del Call Center?

En cas que es proposi una nova relació laboral, pot informar el Govern dels canvis que es proposen?

Pot informar el Govern dels motius que han motivat aquesta decisió?

Pot Govern informar si amb la privatització es produeix un estalvi o increment dels costos del servei? (es demana d’adjuntar un detall dels conceptes comptabilitzats)

Casa de la Vall, 25 de gener de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 28 de gener del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 25 de gener del 2016, relativa a l’Heliport Nacional d’Andorra i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0109).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta relativa a l’Heliport Nacional d’Andorra

Motivació:

Vist que el projecte de pressupost de l’exercici 2016 presenta una partida d’1.000.000€ destinada al subconcepte “infraestructures del transport”(60760) del projecte Heliport Nacional d’Andorra (2014-0000000001) del Departament d’Ordenament Territorial,

Vist que durant la darrera sessió de control al Govern del 19 de novembre del 2015 el M. I. Cap de Govern va explicar respecte de la possible ubicació de l’heliport a Andorra la Vella, que els tècnics de l’aviació civil francesa que analitzen els terrenys seleccionats assenyalen el de la Comella com a ubicació més adient el Govern faria l’heliport en aquesta zona, llevat que el comú de la capital no hi estigués d’acord, fet que portaria al Govern a buscar d’altres emplaçaments,

Vist que durant la mateixa sessió de control el ministre de Transports, M. I. Sr. Jordi Alcobé, va indicar que s’estaven elaborant cinc informes respecte als dos terrenys seleccionats i que el resultat dels informes no permetrien prendre una decisió respecte a la ubicació final fins a principis del 2016,

Vist que l’Honorable Consol Major d’Andorra la Vella en declaracions a la premsa el dia 18 de gener va afirmar que el comú no vol l’heliport a la capital i que el Govern és coneixedor d’aquest posicionament,

Atès aquests antecedents, es pregunta,

Pot informar el Govern si ha renunciat a la ubicació de l’heliport al terreny de la zona de la Comella?

Pot informar el Govern quin serà l’emplaçament seleccionat per a ubicar-hi aquesta infraestructura si es descarta el terreny de la zona de la Comella?

Casa de la Vall 25 de gener de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 28 de gener del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 26 de gener del 2016, relatives a una demanda d’informació no contestada per part de Govern i que la resposta es pot consultar públicament a la pàgina web d’ACTUA i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0115).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

En relació a l’obertura a la inversió estrangera, d’acord amb la meva demanda 1098 de 20/10/2015 i de la tramesa del Govern 1367 de 2/12/2015, Govern diu:

Pel que fa als llocs de treball creats en relació als comerços de nova creació o adquirits fruit de la inversió estrangera, durant el període comprés entre l’1 de gener de 2014 i el 31 d’octubre del 2015, aquest ministeri no disposa de la informació sol·licitada. Tanmateix, es poden demanar aquestes dades a la Caixa Andorrana de la Seguretat Social.”

Malgrat aquesta informació, a la web www.actua.ad es pot descarregar i visualitzar el document “Anàlisi d’inversió estrangera” (enllaç: http://actua.ad/wp-content/uploads/IE2015q1-CAT.pdf) que recull, “llocs de treball creats 445”, amb la nota a peu de pàgina: Font: CASS. “Llocs de treball de comerços constituïts i saldo net de llocs de treballs dels comerços adquirits a 30/03/2015

Es demana a Govern a què es déu que per un costat es faci pública la informació a la web d’actua, i per altre costat, es contesta a un conseller general, en exercici de l’article 5 del Reglament del Consell General, que ha d’adreçar-se a la Caixa Andorrana de Seguretat Social per obtenir una informació de la que clarament, el Govern en disposa i n’ha fet ressò a la web d’actua i als mitjans de comunicació? Per què diu Govern que no disposa d’aquesta informació?

A Casa de la Vall, el 26 de gener de 2016

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 28 de gener del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 27 de gener del 2016, relatives als deutes pendents de la CASS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0121).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Pregunta que es formula relativa als deutes pendents de la CASS

Motivació

Vistes les queixes de diversos administrats de la CASS que lamenten ser avisats de deutes pendents amb la parapública amb molt de retard, els consellers Socialdemòcrates volem conèixer els procediments d’actuació de la CASS.

Considerem que tota institució pública ha de considerar que els seus administrats actuen amb bona fe, fins a prova del contrari. Per aquesta raó, entenem que quan una part (sigui empresari, autònom o assalariat) cometi una infracció a les disposicions de la llei de la CASS, aquest ens té l’obligació d’avisar de manera la més diligent possible per que aquest administrat tingui la possibilitat de corregir la seva falta.

Constitueix infracció administrativa tota vulneració, per acció o per omissió de les disposicions en matèria de seguretat social contingudes en la llei 17/2008 de la seguretat social i en els seus reglaments que en decauen (article 232).

Segons la classificació de les faltes en tres nivells (lleu, greu o molt greu), aquesta mateixa falta pot anar pujant en gravetat segons el temps d’incompliment de la disposició de la llei o del reglament. A més, aquestes infraccions estan sotmeses a períodes de prescripció (article 236). Per aquestes dues raons, els terminis d’avís de no conformitat per amb la legislació vigent han de ser àgils i els procediments eficients.

Això doncs, vist l’exposat, demanem:

- Quins són els criteris (temporals i altres) que segueix la CASS per avisar els seus administrats de l’incompliment d’alguna de les disposicions de la llei o dels seus reglaments?

- De quina manera s’informa als usuaris de la seva irregularitat amb la normativa? Al cap de quant temps?

- En relació a les persones que realitzen o realitzaven una activitat per compte propi, quantes tenen deutes pendents amb la CASS degut a les disposicions instaurades per la llei 17/2008?

- Des de quant temps es disconforme la seva situació?

- Quins mecanismes utilitzen les institucions públiques per comunicar l’obertura i el tancament d’empreses les unes amb les altres (Govern, comuns, CASS...)? Si existeixen, des de quan?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 27 de gener del 2016

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general socialdemòcrata                                
del Grup Parlamentari Mixt


5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 4 de febrer del 2016, dijous, a les 16.00h, se celebrarà una sessió extraordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:

1- Examen i votació de l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, president suplent del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei de creació de l’Agència andorrana antidopatge.

2- Examen i votació de l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Marc pressupostari de l'Administració de l'Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019.

3- Debat de totalitat del Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016, així com l’examen i votació de les esmenes a la totalitat presentades pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal i pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt i del Projecte de pressupost del Tribunal Constitucional, del Consell Superior de la Justícia i del Projecte de pressupost del Consell General pel mateix exercici.

 

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 29 de gener del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044