Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 69/2017, 2 octubre 2017

BCG 69/2017, 2 octubre 2017

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 69/2017

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 69/2017

Casa de la Vall, 2 d’octubre del 2017

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de modificació de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal, i obertura del termini de presentació d’esmenes. 

Pròrroga al termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de drets i deures dels pacients i sobre la història clínica.                

Pròrroga al termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol.    

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives al contingut de l’informe del Tribunal de Comptes de fiscalització sobre els comptes d'Andorra Turisme del 2015.      

 

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 2 d’octubre del 2017, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 27 de setembre del 2017, sota el títol Projecte de llei de modificació de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1. D’acord amb els articles 18.1.d) i 82, admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal, sota el procediment d’urgència.

3. D’acord amb l’article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de set dies i mig per a la presentació d’esmenes. Aquest termini finalitza el dia 12 d’octubre del 2017, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 d’octubre del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

Projecte de llei de modificació de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal

Exposició motius

El Consell General, en la sessió del 30 de novembre del 2016, va aprovar la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal, que va ser publicada en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra, número 77, del 22 de desembre del 2016. Aquesta Llei ha entrat en vigor l’1 de gener del 2017.

La Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal implementa al Principat d’Andorra l’estàndard comú de l’OCDE de les normes de comunicació i diligència deguda relatives a la informació sobre comptes financers amb la intenció de millorar el compliment fiscal internacional sobre la base de l’intercanvi automàtic recíproc d’informació subjecte a confidencialitat i altres proteccions, incloent-hi disposicions que limiten l’ús de la informació intercanviada i aplicant les lleis i les pràctiques respectives de protecció de dades en el tractament de les dades personals intercanviades.

Aquesta Llei regula l’intercanvi automàtic d’informació sobre comptes financers entre el Principat d’Andorra i altres estats segons el que disposin els respectius acords o convenis internacionals que siguin aplicables. El primer instrument convencional és l’Acord entre la Unió Europea i el Principat d’Andorra relatiu a l’intercanvi automàtic d’informació de comptes financers per millorar el compliment tributari internacional (d’ara endavant, “Acord UE”). L’Acord amb la UE té en compte els avenços fets en el marc de la Unió Europea i de l’OCDE en relació amb l’assistència administrativa mútua en matèria fiscal. Es va signar el 12 de febrer del 2016 i el Consell General, en la sessió del 20 d’octubre del 2016, va aprovar l’Acord entre el Principat d’Andorra i la Unió Europea relatiu a l’intercanvi automàtic d’informació sobre comptes financers per millorar el compliment fiscal internacional, que va ser publicat en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra número 67, del 16 de novembre del 2016. Complementant la publicació efectuada al núm. 67 del BOPA, del 16 de novembre del 2016, mitjançant l’edicte publicat al núm. 1 del BOPA, del 4 de gener del 2017, es va fer públic que entrava en vigor l’1 de gener del 2017.

L’intercanvi automàtic s’aplicarà amb tots els estats membres de la Unió Europea de manera recíproca. En el pla material, el Protocol d’esmena de l’Acord transforma, i modifica quasi íntegrament, l’acord existent sobre fiscalitat dels rendiments de l’estalvi. L’acord revisat comporta els elements essencials següents: l’intercanvi automàtic d’informació recíproc conforme a la norma comuna de declaració de l’OCDE, la qual s’ha integrat a l’acord sense modificacions, i l’intercanvi d’informació fiscal amb sol·licitud prèvia conforme a l’estàndard OCDE fixat a l’article 5 del Model d’acord d’intercanvi d’informació (Model TIEA) i a l’article 26 del Model de conveni tributari sobre la renda i sobre el patrimoni de l’OCDE (MC OCDE). L’intercanvi espontani d’informació no s’inclou en aquest acord.

La Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal, també regula l’intercanvi automàtic d’informació basat en altres convenis o acords internacionals que estableixin aquest intercanvi automàtic, sempre que apliquin l’estàndard comú de l’OCDE de les normes de comunicació i diligència deguda relatives a la informació sobre comptes financers. Per tant, en segon lloc, la Llei preveu que l’Acord multilateral d’intercanvi automàtic d’informació en matèria tributària entre autoritats competents (Multilateral Competent Authority Agreement, d’ara endavant, “MCAA”) constitueixi l’instrument multilateral per al possible intercanvi automàtic d’informació amb els estats que formen part del Conveni multilateral sobre assistència administrativa mútua en matèria fiscal de l’OCDE i del Consell d’Europa (regulat a l’article 6).

L’MCAA implementa l’estàndard per a l’intercanvi automàtic d’informació fiscal. El 3 de desembre del 2015 Andorra va procedir a la signatura de l’Acord i va esdevenir la 75a jurisdicció a signar-lo.

El Conveni multilateral sobre assistència administrativa mútua en matèria fiscal és resultat del treball conjunt del Consell d’Europa i l’OCDE (d’ara endavant, “Conveni multilateral de l’OCDE”). El 5 de novembre del 2013 Andorra va signar el Conveni i el Consell General, en la sessió del 28 de juliol del 2016, va aprovar el Conveni relatiu a l’assistència administrativa mútua en matèria fiscal esmenat pel Protocol del 2010, que va ser publicat en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra número 46, del 12 d’agost del 2016.

Complementant la publicació efectuada al núm. 46 del BOPA, del 12 d’agost del 2016, mitjançant un edicte publicat al núm. 56 del BOPA, del 5 d’octubre del 2016, es va fer públic que el Conveni relatiu a l’assistència administrativa mútua en matèria fiscal esmenat pel Protocol del 2010 entrava en vigor l’1 de desembre del 2016.

El Ministeri de Finances pot concloure acords bilaterals, que el Consell General ha d’aprovar, amb altres estats part del Conveni multilateral de l’OCDE, al marge de l’instrument multilateral que constitueix l’MCAA. L’intercanvi d’informació automàtic amb aplicació d’acords bilaterals requereix igualment que els estats compleixin els requisits exigits en la disposició final primera de la Llei.

El projecte de modificació de Llei conté el desenvolupament de l’apartat primer de la disposició final primera de la Llei, per tal d’incorporar la llista dels estats amb els quals s’intercanviarà automàticament l’any 2018 informació relativa a comptes financers, relativa a l’any 2017, en el marc de l’MCAA mitjançant un annex III.

La llista dels estats, en el marc de l’MCAA, amb els quals es proposa intercanviar automàticament l’any 2018 informació sobre comptes financers relativa a l’any 2017, requereix, d’acord amb l’apartat tercer de la disposició final primera de la Llei l’aprovació per part del Consell General.

La llista de 41 jurisdiccions amb les quals Andorra intercanviarà automàticament informació relativa a comptes financers s'ha fet tenint en compte els instruments internacionals existents en matèria d'intercanvi d'informació amb finalitats fiscals. Per tant, han estat les jurisdiccions que són part de l’acord entre la Unió Europea i el Principat d’Andorra relatiu a l’intercanvi automàtic d’informació de comptes financers per millorar el compliment tributari internacional, les que tenen ratificat i en vigor un acord d’intercanvi d’informació tributària amb el Principat d’Andorra i, per últim, aquelles que tenen ratificat i en vigor un conveni per evitar les dobles imposicions amb una clàusula d’intercanvi d’informació.

La intenció és intercanviar informació automàticament per al 2018 amb les 41 jurisdiccions que figuren a continuació:

- Estats membres de la Unió Europea (Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Xipre, República Txeca, Dinamarca, Estònia, Finlàndia, França, Alemanya, Gibraltar, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Polònia, Portugal, Romania, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Suècia i el Regne Unit).

- Les jurisdiccions que tinguin un acord amb la Unió Europea que preveu l'intercanvi automàtic d'informació (Liechtenstein, Mònaco i San Marino).

En el cas de Suïssa, el 16 de juny del 2017, el Consell Federal suís ha aprovat i publicat el Missatge (Message du Conseil federal) sobre l’intercanvi automàtic d’informació automàtica relativa a comptes financers amb 41 Estats i territoris, entre els quals es troba el Principat d’Andorra, amb un primer intercanvi d’informació l’any 2019 amb informació relativa a l’any 2018.

- Les jurisdiccions amb les quals hi ha en vigor un acord d'intercanvi d'informació tributària (TIEA) i que no estan incloses en els grups anteriors (Argentina, Austràlia, les Illes Fèroe, Groenlàndia, Islàndia, Noruega, Sud-àfrica i Corea del Sud); i

- Les jurisdiccions amb les quals hi ha en vigor un Conveni per evitar la doble imposició (CDI) i que no estan incloses a la llista anterior (els Emirats Àrabs Units).

El marc de l’Acord entre el Principat d’Andorra i la Unió Europea relatiu a l’intercanvi automàtic d’informació sobre comptes financers per millorar el compliment fiscal internacional ja preveu, entre d’altres, que l’intercanvi automàtic s’apliqui amb tots els estats membres de la Unió Europea i Gibraltar de manera recíproca.

Article únic. Modificació de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal

En aplicació de l’apartat 3 de la disposició final primera de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal, s’incorporen a la llista dels estats amb els quals s’intercanviarà automàticament informació en el marc de l’MCAA, els estats i territoris compresos entre el número 30 i el número 41 de l’annex III, que passen a formar part integral de la Llei 19/2016, del 30 de novembre, d’intercanvi automàtic d’informació en matèria fiscal.

Annex III. Llistat dels estats amb qui s’efectua intercanvi automàtic d’informació amb l’aplicació de l’estàndard comú OCDE de les normes de comunicació i diligència deguda relatives a la informació sobre comptes financers

Estat

Data d’entrada en vigor

1. Alemanya

01.01.2017

2. Àustria

01.01.2017

3. Bèlgica

01.01.2017

4. Bulgària

01.01.2017

5. Croàcia

01.01.2017

6. Dinamarca

01.01.2017

7. Eslovàquia

01.01.2017

8. Eslovènia

01.01.2017

9. Espanya

01.01.2017

10. Estònia

01.01.2017

11. Finlàndia

01.01.2017

12. França

01.01.2017

13. Gibraltar (Regne Unit)

01.01.2017

14. Grècia

01.01.2017

15. Hongria

01.01.2017

16. Irlanda

01.01.2017

17. Itàlia

01.01.2017

18. Letònia

01.01.2017

19. Lituània

01.01.2017

20. Luxemburg

01.01.2017

21. Malta

01.01.2017

22. Països Baixos

01.01.2017

23. Polònia

01.01.2017

24. Portugal

01.01.2017

25. Regne Unit

01.01.2017

26. República Txeca

01.01.2017

27. Romania

01.01.2017

28. Suècia

01.01.2017

29. Xipre[1]

01.01.2017

30. Liechtenstein

01.01.2017

31. Principat de Mònaco

01.01.2017

32. Principat de San Marino

01.01.2017

33. República d’Argentina

01.01.2017

34. Austràlia

01.01.2017

35. Les Illes Fèroe

01.01.2017

36. Groenlàndia

01.01.2017

37. Islàndia

01.01.2017

38. Regne de Noruega

01.01.2017

39. Sud-Àfrica

01.01.2017

40. Corea

01.01.2017

41. Emirats Àrabs Units

01.01.2017

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 2 d’octubre del 2017, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Carles Jordana Madero, president de la Comissió Legislativa de Sanitat i Medi Ambient, prorrogar el termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de drets i deures dels pacients i sobre la història clínica. El nou termini finalitza el dia 23 de novembre del 2017, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 d’octubre del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 2 d’octubre del 2017, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, presidenta de la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme, prorrogar el termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol. El nou termini finalitza el dia 6 de novembre del 2017, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 2 d’octubre  del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d’acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives al contingut de l’informe del Tribunal de Comptes de fiscalització sobre els comptes d'Andorra Turisme del 2015, publicades en el Butlletí del Consell General número 45/2017, de data 14 de juny.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 28 de setembre del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                      
Síndic General

 

 

Ministeri de Turisme i Comerç
Resposta escrita a la pregunta
(Reg. núm. 0745/17)

Resposta escrita del Govern (Ministre Francesc Camp) a les preguntes presentades pel Conseller General del Grup Parlamentari Liberal, M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, en relació al contingut en l’informe del Tribunal de Comptes de fiscalització sobre els comptes d’Andorra Turisme, SAU, del 2015, Reg. Núm. 0745/17.

Antecedents:

Segons en contingut en l’informe del Tribunal de Comptes de fiscalització sobre els comptes d’Andorra Turisme del 2015:

3.- OBSERVACIONS I RECOMANACIONS

Relatives a la comptabilitat

D’acord amb l’article 18.1 de la Llei de pressupost, Andorra Turisme, SAU com a beneficiari de transferències nominatives del Govern, té l’obligació de reintegrar els sobrants d’aquestes subvencions que no s’han destinat a la finalitat que les han motivades. En aplicació d’aquest precepte, el patrimoni net de la societat s’hauria de minorar per les quanties que s’haurien de reconèixer a favor del Govern pels imports a reintegrar (nota 2.1.5)

Relatives a l’endeutament

- La societat ha formalitzat una pòlissa de crèdit, per un import d’un milió d’euros, de la qual s’havia disposat al tancament de l’exercici la quantitat de 497.606 euros, fet que infringeix l’article 12.5 de la LSEFP en excedir del 50% dels fons propis de l’entitat (nota 2.1.6)

4.- OBSERVACIONS I RECOMANACIONS D’ANYS ANTERIORS

Les observacions i recomanacions formulades en exercicis anteriors, que deriven de fets que segueixen pendents o de pràctiques que s’han mantingut en aquest exercici, amb les corresponents matisacions o actualitzacions, en el cas que n’hi hagi, es recullen a continuació:

Altres observacions

- L’entitat no té implantat un procediment de mancomunació de signatures per a la totalitat dels pagaments de la societat, fet que comporta una debilitat de control intern (nota 2.1.3)

- L’entitat té pendent d’adaptació dels seus estatuts a la Llei 20/2007, del 18 d’octubre, de societats anònimes i de responsabilitat limitada, pel que fa al tractament de les reserves legals, incomplint en el termini previst en l’esmentada Llei per a aquesta adaptació (nota 2.1.5)

- L’entitat no ha estat sotmesa a procediments de control financer i d’oportunitat econòmica previstos pels articles 38 i 39 de la LGFP, tot i haver estat inclosa en el programa de control pressupostari establert per decret de 18 de març del 2015. Tampoc ha estat sotmesa a una auditoria de comptes, tal com preveu l’article 43 dels seus estatuts. (nota 2.3)

Es pot concloure doncs que les observacions recollides en l’apartat 4 OBSERVACIONS I RECOMANACIONS D’ANYS ANTERIORS, s’estan repetint almenys des de l’Informe relatiu als treballs de fiscalització corresponents al tancament de l’exercici 2011 elaborat pel Tribunal de Comptes.

Així mateix, des de aquell exercici, en les al·legacions manifestades per Andorra Turisme cada any es respon el mateix:

“(...) Predisposició d’Andorra Turisme a implementar les observacions (...) volem remarcar el fet que la societat té la intenció d’implementar les observacions i recomanacions efectuades pel Tribunal en exercicis futurs, a partir dels comptes corresponents a l’exercici anual acabat el 31 de desembre de 2012”

Vist l’exposat, demano a Govern:

Quants anys més han de passar per que Andorra Turisme, SAU passi de tenir la intenció a implementar les recomanacions del Tribunal de Comptes de forma efectiva?

Andorra Turisme des de la seva creació ha tingut sempre en compte les observacions del Tribunal de Comptes que han estat de gran utilitat per adaptar la gestió comptable i financera de l’entitat a la normativa vigent en matèria comptable, fiscal i financera. Alhora Andorra Turisme ha implementat la majoria de les recomanacions que el Tribunal de Comptes li ha fet des del 2011, concretament 18 de les 23 recomanacions fetes des del exercici 2011 fins al exercici 2015. Des del profund respecte que Andorra Turisme sempre ha tingut pel Tribunal de Comptes, si encara no s’han pogut dur a terme algunes de les recomanacions, ha estat per motius lligats essencialment a la priorització i planificació de les tasques anuals tant de l’entitat com del Ministeri de Turisme i en cap cas per reticències a voler incorporar dites recomanacions.

En relació a les recomanacions pendents d’implementar esmentades en el seu exposat, l’informem a continuació de l’estat actual de la implementació que Andorra Turisme fa  o ha fet de cadascuna d’elles.

En relació a l’obligació que té Andorra Turisme de reintegrar els sobrants de les transferències nominatives del Govern que no s’han destinat a la finalitat que les han motivades.

És cert que Andorra Turisme ha tingut en alguns exercicis sobrants resultants de superàvits pressupostaris, però cal dir que en altres exercicis ha tingut romanents negatius resultants de dèficits pressupostaris. L’objectiu és que durant l’exercici pressupostari del 2018, Andorra Turisme regularitzi amb Govern el còmput global d’aquestes variacions de les liquidacions pressupostàries dels exercicis 2011 al 2016.

En relació amb el fet que l’exercici 2015 la societat disposés ocasionalment de 27.890€ per sobre del límit permès total de 469.716, les motivacions ja li van ser contestades en la resposta del 29-6-2017 a la seva pregunta escrita 0606/17. Recordar que aquest sobrepassament va ser provocat per un desajust ocasional entre els pagaments i els ingressos de la societat motivat principalment per la voluntat de fer front als compromisos adquirits amb els proveïdors en els terminis acordats.

En relació a que la societat no té implantat un procediment de mancomunació de signatures per a la totalitat dels seus pagaments, recordar-li que, tal com es va especificar a la resposta a la seva pregunta escrita 0055-17, a tots els pagaments de la societat de l’exercici pressupostari 2017 ja s’aplica la decisió del Consell d’Administració del 16 de setembre de 2016 de realitzar tots els pagaments de la societat, siguin de l’import que siguin, sempre de forma mancomunada.

En relació a que Andorra Turisme té pendent d’adaptació dels seus estatuts a la Llei 20/2007, del 18 d’octubre, de societats anònimes i de responsabilitat limitada, pel que fa al tractament de les reserves legals, incomplint en el termini previst en l’esmentada Llei per a aquesta adaptació.

El compromís d’Andorra Turisme és entrar a tràmit parlamentari durant el vigent període de sessions parlamentàries una modificació dels estatuts actuals que inclogui, entre altres canvis, la recomanació del Tribunal de Compte. Si bé l’objectiu de la societat era de poder entrar l’esmentada modificació el 2016, la priorització per part del Ministeri de Turisme dels treballs sobre la llei general de l’allotjament turístic el 2016 i el primer semestre 2017, no ha permès complir amb l’objectiu inicialment previst.

En relació a que Andorra Turisme no ha estat sotmesa a procediments de control financer i d’oportunitat econòmica previstos pels articles 38 i 39 de la LGFP, tot i haver estat inclosa en el programa de control pressupostari establert per decret de 18 de març del 2015. Tampoc ha estat sotmesa a una auditoria de comptes, tal com preveu l’article 43 dels seus estatuts.

Reproduïm a continuació l’al·legació que Andorra Turisme va trametre al Tribunal de Comptes el 22 de desembre del 2016 en la que es donaven els arguments per donar resposta a la observació del Tribunal de Comptes.

L’article 4.2 de la Llei General de les Finances Públiques estableix que “l’actuació de les societats públiques es desenvolupa d’acord amb les normes del dret privat, sense perjudici de romandre sotmesa al control financer en els termes establerts pels articles 39 i concordants de la present llei.” D’acord  amb  l’esmentat  en  aquest  punt  de  l’article  4, entenem que la Societat està sotmesa només al control financer descrit a l’article 39 de la Llei General de les Finances Públiques i executat per la Intervenció General de l’Estat. Aquest control financer porta inherent un cert grau de control de legalitat, però sempre limitat per l’article 4 abans esmentat.

En relació al control financer descrit a l’article 39 de la Llei General de les Finances Públiques i a l’article 43 dels estatuts de la societat, el mateix s’ha dut a terme durant l’exercici 2015 per part de la Intervenció General de l’Estat, tal com preveu la legislació vigent, quedant només pendent l’emissió definitiva de l’informe. Com a prova d’aquest fet s’adjunta al final del present document un certificat de la Intervenció del Govern d’Andorra donant fe d’aquest fet.

En relació a l’auditoria de comptes esmentar que la Societat si ha sotmès els seus comptes anuals a auditoria per donar compliment a l’article 43 dels estatuts i per donar un alt grau de seguretat i confort al Consell d’Administració en el procés de formulació de comptes. Concretament, la Societat encarregada de dur a terme l’auditoria de l’exercici 2015 fou la Societat Gaudit, S.L. que va emetre una opinió sense salvetats. Per documentar aquest fet adjuntem l’informe d’auditoria de l’exercici 2015 al final del present document.

Des de l’any 2012 i fins al tancament de l’informe del Tribunal de Comptes del 2015, realment el Govern i Andorra Turisme no han pogut ni han tingut temps d’implementar les mesures?

En la resposta a la pregunta anterior li donem les explicacions oportunes per motivar per què algunes de les recomanacions encara no s’han implementat.

Per què any rere any el Tribunal de Comptes reclama una mancomunació de signatures pels pagaments?

Com ja hem informat a la resposta a la primera pregunta, des del exercici pressupostari 2017, Andorra Turisme realitza tots els pagaments de la societat, siguin de l’import que siguin, sempre de forma mancomunada.

Per què any rere any el Tribunal de Comptes reclama sotmetre la societat a procediments de control financer i d’oportunitat econòmica previstos pels articles 38 i 39 de la LGFP?

Pregunta ja resposta a la primera pregunta.

Atentament,

Francesc Camp Torres                                                     
Ministre de Turisme                                                         
Andorra la Vella, 27 de setembre del 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044