Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 67/2015, 30 desembre 2015

BCG 67/2015, 30 desembre 2015

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 67/2015

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 67/2015

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de creació de l’Agència Andorrana Antidopatge, i obertura del termini de presentació d’esmenes.     

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor.        

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor

          

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.1 Llei del Pressupost General

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei del pressupost per a l'exercici 2016.  

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Projecte de llei del pressupost per a l'exercici 2016.          

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 de desembre del 2015, relatives a les actuacions efectuades a l’edifici de Ràdio Andorra a Encamp, (Reg. Núm. 1438).              

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 22 de desembre del 2015, relativa al preu de l’energia, (Reg. Núm. 1443).       

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 22 de desembre del 2015, relativa a les valoracions de l’observatori del CRES-IEA, (Reg. Núm. 1444).                                                      

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada per la M. I. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 29 de desembre del 2015, relativa a la conformitat de l'Agència Mundial Antidopatge al projecte de llei de creació de l'Agència Antidopatge andorrana (Reg. Núm. 1469).

               

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la totalitat al Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019.  

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pel M.I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, al Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019.                                                                       

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 30 de desembre del 2015, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 24 de desembre del 2015, sota el títol Projecte de llei de creació de l’Agència Andorrana Antidopatge i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1. D’acord amb els articles 18.1.d) i 82, admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal, sota el procediment d’urgència.

2. D’acord amb l’article 79, habilitar els dies del període entre sessions als efectes determinats d'aquest procediment d’urgència per poder presentar esmenes.

3. D’acord amb l’article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de deu dies per a la presentació d’esmenes. Aquest termini finalitza el dia 18 de gener del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall,  30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Projecte de llei de creació de l’Agència Andorrana Antidopatge

Exposició de motius

La pràctica cada vegada més habitual i estesa del dopatge ha portat els estats a buscar solucions internacionals harmonitzades i polítiques coordinades per aconseguir més eficiència en la lluita per eliminar-lo.

Avui el dopatge s’ha estès més enllà de la competició esportiva i és present també en l’esport de lleure, cosa que agreuja les conseqüències negatives d’aquesta pràctica tan allunyada dels valors de l’esport, com l’honestedat, la recerca de l’excel·lència del talent propi, l’educació, la diversió o l’esforç per unes pràctiques de vida sana, i fa més complexa la tasca que han de complir les polítiques i els programes antidopatge.

A Andorra la Llei de l'esport, del 30 de juny de 1998, va ser la primera eina per afrontar el dopatge. Més endavant, l’any 2005, es va adoptar el Reglament sobre el control del dopatge esportiu, que va establir els mecanismes per articular una política coordinada, integrada i participada per institucions públiques i privades. Efectivament, aquell Reglament va crear un òrgan administratiu adscrit al ministeri competent en matèria d’esports, anomenat Comissió Estatal Antidopatge, amb la funció d’elaborar un pla integral i d’implementar una política activa de lluita contra el dopatge. Aquest desplegament legislatiu i reglamentari va ser completat amb l'adhesió del nostre país al Conveni contra el dopatge el 2006 i al Conveni internacional contra el dopatge en l'esport el 2008. I aquell mateix any Andorra va signar el Codi mundial antidopatge.

El Codi mundial antidopatge és el document de base que harmonitza les polítiques i els reglaments antidopatge de les organitzacions esportives i de les autoritats públiques d’arreu del món, i intenta millorar els resultats poc satisfactoris anteriors obtinguts per la manca de coordinació entre els actors implicats.

Des que va entrar en vigor l'1 de gener de 2004, el Codi ha demostrat ser una eina eficaç en l'harmonització dels esforços de lluita contra el dopatge a tot el món, i un gran nombre de governs i organitzacions esportives l’han adoptat com a eina fonamental de les seves polítiques i els seus programes. L’aprovació del Codi ha donat lloc a avenços importants, com ara en matèria d’establiment de regles i d’aclariment de responsabilitats dels diversos socis de la lluita contra el dopatge.

El text del codi s’ha anat revisant a mesura que el dopatge ha anat evolucionant i d’acord amb els resultats que s’han anat obtenint. Basant-se en l'experiència acumulada amb l'aplicació del Codi de2003, l'Agència Mundial Antidopatge ha adoptat dos noves versions del Codi: la primera, l’any 2009, i la darrera, en vigor des de l’1 de gener de 2015.

Andorra va signar el Codi mundial antidopatge l’any 2008 i vol alinear-se amb les institucions i els estats de tot el món que treballen per eliminar el dopatge de qualsevol mena de pràctica esportiva signant la nova versió del Codi de 2015 i posant en pràctica polítiques harmonitzades internacionalment i actualitzades.

Aquesta Llei fa un pas endavant en la lluita contra el dopatge creant l’Agència Andorrana Antidopatge com a òrgan nacional independent de lluita contra el dopatge i interlocutor de l’Agència Mundial Antidopatge. L’Agència Andorrana serà l’encarregada, entre altres funcions, de signar i aplicar les actualitzacions del Codi mundial antidopatge i de desenvolupar el Pla nacional de lluita contra el dopatge.

Article 1. Objecte

L’objecte d’aquesta Llei és la creació de l’Agència Andorrana Antidopatge. Aquesta agència és l’organització nacional antidopatge a Andorra i disposa de jurisdicció exclusiva i  automàtica en matèria de dopatge a Andorra. L’Agència Andorrana Antidopatge té la missió de signar i aplicar a Andorra el Codi mundial antidopatge vigent a cada moment, amb l’objectiu de protegir el dret dels esportistes de participar en activitats esportives sense dopatge, promoure la salut i garantir l’equitat i la igualtat de tothom en l’àmbit de l’esport.

Article 2. Àmbit d’aplicació

Aquesta Llei és aplicable a tots els practicants d’esport, de federacions nacionals, tècnics i directius i, en general, a tot el personal de suport als esportistes de qualsevol disciplina esportiva tant de nivell competitiu com en l’àmbit del lleure.

Article 3. Dopatge

Es considera dopatge en l’esport una o més violacions de les regles antidopatge contingudes en el Codi mundial antidopatge aprovat per l’Agència Mundial Antidopatge.

Article 4. Creació de l’Agència Andorrana Antidopatge

1. Es crea l'Agència Andorrana Antidopatge com a organisme públic amb personalitat jurídica pròpia, independent de les administracions públiques i amb plena capacitat d'obrar.

2. L’Agència Andorrana Antidopatge és l’òrgan nacional de lluita contra el dopatge i interlocutor de l’Agència Mundial Antidopatge.

3. L’Agència Andorrana Antidopatge assumeix les funcions i les competències de la Comissió Estatal Antidopatge, creada pel Reglament sobre el control del dopatge esportiu, del 18 de maig de 2005, i s’encarrega d’adoptar les normes que s’han de seguir per iniciar, aplicar o fer complir qualsevol part del procés de control del dopatge.

4. En matèria de lluita contra el dopatge es reconeix l’Agència Andorrana Antidopatge com a organisme responsable de desenvolupar el Pla nacional de lluita contra el dopatge de conformitat amb el Codi mundial antidopatge.

Article 5. Naturalesa jurídica

1. L'Agència Andorrana Antidopatge és una entitat de dret públic amb autonomia patrimonial i financera i plena capacitat pública i privada d’obrar per al desenvolupament de les seves finalitats, que es regeix pel que estableix aquesta Llei.

2. L’Agència Andorrana Antidopatge queda sotmesa a l’ordenament jurídic privat excepte quan exerceixi les potestats administratives que li atribueix aquesta Llei o qualsevol altra norma amb rang de llei.

3. L’Agència Andorrana Antidopatge pot contractar amb tercers la realització de qualsevol activitat de caràcter material, tècnic o instrumental que sigui necessària per al compliment de les seves funcions.

4. L’Agència Andorrana Antidopatge administra els seus recursos amb total independència de l’Administració general de l’Estat, respectant els principis d’eficiència, eficàcia i prudència.

Article 6. Funcions de l'Agència Andorrana de Andorrana Antidopatge

Les funcions de l’Agència Andorrana Antidopatge és desenvolupament de manera  independent de les altres administracions publiques i són, entre altres les que li corresponen d’acord amb el Codi mundial antidopatge i amb les lleis:

a) Signar el Codi mundial antidopatge a Andorra i vetllar perquè es compleixin les disposicions del Codi.

b) Adoptar i posar en pràctica regles i polítiques antidopatge conformes al Codi mundial antidopatge i als estàndards internacionals de l’Agència Mundial Antidopatge.

c) Col·laborar amb altres organitzacions i agències nacionals competents i altres organitzacions antidopatge.

d) Fomentar la realització de controls recíprocs entre les organitzacions nacionals antidopatge.

e) Promoure la recerca en matèria d’antidopatge.

f) Elaborar i dur a terme un pla integral de lluita contra el dopatge.

g) Totes les altres funcions que el Codi mundial antidopatge li atribueixi.

Article 7. Òrgans de l’Agència Andorrana Antidopatge

L'Agència Andorrana Antidopatge està integrada pel Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge i per la Comissió Executiva.

Article 8. Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge

1. El Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge s’estructura de la manera següent:

a) Presidència, que correspon al ministre competent en matèria d'esports o bé  a un representant nomenat per ell.

b) Vicepresidència, que exerceix la persona que està al capdavant de la Direcció Executiva de l’Agència Andorrana Antidopatge.

c) Vocals, que exerceixen les persones següents:

- Un representant per cadascun dels ministeris responsables d’Esports, Salut, Interior i Afers Exteriors, designats pel ministre titular respectiu.

- Un metge especialista en medicina esportiva o el responsable estatal d’aquesta matèria, si existeix. Aquest vocal és designat pel Col·legi de metges.

- El president del Comitè Olímpic Andorrà o un representant designat per ell.

- Un representant de les federacions esportives elegit per aquestes federacions entre els seus representants en el si del Consell Andorrà de l’Esport.

- Un representant de les associacions andorranes d’esportistes elegit per aquestes associacions o, a manca d’aquest representant, l’esportista designat o designada pel ministre competent en matèria d’esports en el Consell Andorrà de l’Esport.

- El president del Col·legi de Farmacèutics o un representant designat per ell.

d) Secretari, nomenat lliurement  pel ministre competent en matèria d’esports.

2. A les sessions del Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge, el president de la Comissió hi pot convidar els experts que consideri convenients en funció dels temes que s’hi tractin.

3. Tots els membres del Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge són designats per un període de sis anys renovable al final de cada període.

Article 9. Comissió Executiva

1. Correspon al Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge nomenar la Comissió Executiva, que s’estructura de la manera següent:

El director executiu de l’Agència Andorrana Antidopatge. Aquest és nomenat pel Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge.

Un tècnic delegat pel Ministeri responsable d’esports.

Un tècnic de  Suport delegat pel Ministeri responsable d’esports.

2. Tots els membres de la Comissió Executiva són designats per un període de sis anys renovable al final de cada període.

Article 10. Competències dels òrgans de la Agència Andorrana Antidopatge

1. El Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge és l’òrgan responsable del compliment de les funcions atribuïdes a l’Agència Andorrana Antidopatge tant per aquesta Llei com pel Codi mundial antidopatge.

2. El Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge delega en la Comissió Executiva l’administració, la gestió pressupostària i també les decisions i activitats operatives així com  les altres funcions que decideixi.

Article 11. Reglament de l’Agència Andorrana Antidopatge

En la primera sessió del Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge se n’ha d’aprovar el Reglament intern que reguli el funcionament de l’Agència, d’acord amb les disposicions del Codi mundial antidopatge. Aquest reglament serà d’aplicació a tots els practicants d’esport, a totes les federacions nacionals així com als tècnics i directius i, en general, a tot el personal de suport als esportistes de qualsevol disciplina esportiva tant de nivell competitiu com en l’àmbit del lleure.

Article 12. Regles nacionals antidopatge

El Consell de l’Agència Andorrana Antidopatge ha d’aprovar les Regles nacionals antidopatge en la primera sessió que es reuneixi. Aquest text ha de contenir, com a mínim, el procediment de control, el règim disciplinari del dopatge, els òrgans disciplinaris de dopatge i la seva composició així com el comitè d’autorització ús terapèutic. Les Regles nacionals antidopatge han d’incloure també totes les seccions i les disposicions contingudes en el Codi mundial antidopatge.

Article 13. Règim econòmic

1. L’Agència Andorrana Antidopatge elabora anualment un projecte de pressupost suficient per posar en funcionament els programes de lluita contra el dopatge en els aspectes continguts en el Codi mundial antidopatge. El  projecte de pressupost  ha de ser  lliurat per l’Agència Andorrana Antidopatge al ministeri encarregat de finances perquè, un cop aprovat per acord del Govern, sigui tramès al Consell General, per ser integrat en el Pressupost general de l’Estat.

2. L’Agència Andorrana Antidopatge està obligada a portar la comptabilitat de les seves operacions i activitats. En tot cas, ha de portar els llibres comptables següents: diari major, inventari i balanç.

3. Almenys una vegada a l’any, l’Agència Andorrana Antidopatge sotmet les seves finances a una auditoria de comptes, els quals són fiscalitzats pel Tribunal de Comptes en exercici de les seves funcions.

4. El control financer de l’Agència Andorrana Antidopatge és exercit per la Intervenció General del Govern d’acord amb les disposicions de la Llei general de les finances públiques.

5. L’Agència Andorrana Antidopatge disposa, per al compliment dels seus fins, dels recursos següents:

a) Les assignacions que s’estableixin anualment amb càrrec al Pressupost general de l’Estat.

b) Els béns i drets que constitueixin el seu patrimoni, així com els productes i les rendes d’aquest patrimoni.

c)Les donacions i subvencions que rebi d’entitats públiques o privades.

d) Qualssevol altres que se li puguin atribuir legalment.

6. Els ingressos l’Agència Andorrana Antidopatge, per qualsevol concepte, després de deduir-ne totes les despeses i amortitzacions, s’han de destinar al finançament de les atribucions que li són pròpies.

Disposició transitòria

Mentre l’Agència Andorrana Antidopatge no aprovi el Reglament i les Regles nacionals antidopatge establertes als articles 11 i 12, es continuaran aplicant el procediment de control i el procediment disciplinari regulats al Reglament sobre el control del dopatge esportiu, del 18 de maig del 2005, amb la participació de l’Agència en substitució de la Comissió Estatal Antidopatge.

Disposició derogatòria primera

Queden derogades les disposicions del títol IV del Reglament sobre el control del dopatge esportiu, del 18 de maig del 2005, sobre la Comissió Estatal Antidopatge, i també qualsevol altra disposició del mateix Reglament i de la Llei de l’esport, del 30 de juny de 1998, que s’oposi al contingut d’aquesta Llei.

Disposició derogatòria segona

Amb l’aprovació del Reglament i les Regles nacionals antidopatge establertes als articles 11 i 12, el Reglament sobre el control del dopatge esportiu, del 18 de maig del 2005, quedarà derogat.

Disposició final. Entrada en vigor

Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà  de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d'Andorra.

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General ha acordat, a demanda del M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt:

1. Prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor. El nou termini finalitza el dia 13 de gener del 2016, a les 13.30h.

2. D’acord amb l’article 79, habilitar els dies entre període de sessions per poder-hi presentar esmenes.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 30 de desembre del 2015, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

A la M.I. Sindicatura

El sotasignat, Josep Pintat Forné, en representació del Grup Parlamentari Liberal, formulo esmena a la totalitat, segons allò que preveu l’article 93 del Reglament del Consell General, al Projecte de Llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor, obert a tràmit parlamentari, el 13 d’octubre del 2015, i publicat al butlletí del Consell General núm. 40/2015, del 13 d’octubre del 2015.

A Casa de la Vall, el 29 de desembre del 2015

Josep Pintat Forné

President del Grup parlamentari Liberal                                                                                                                                      

                                                                                            

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2 Lleis qualificades

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt, Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, i Silvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Mixt:

1. Prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016. El nou termini finalitza el dia 22 de gener del 2016, a les 15.00h.

2. D’acord amb l’article 79, habilitar els dies entre període de sessions per poder-hi presentar esmenes.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 30 de desembre del 2015, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2016.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

A la M.I. Sindicatura

El sotasignat, Josep Pintat Forné, en representació del Grup Parlamentari Liberal, formulo esmena a la totalitat, segons allò que preveu l’article 93 del Reglament del Consell General, al projecte de llei de pressupost per l’exercici 2016 entrat a tràmit el dia 3 de desembre del 2015 publicat en el butlletí 61/2015.

A Casa de la Vall, el 29 de desembre del 2015

Josep Pintat Forné

President del Grup Parlamentari Liberal

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 de desembre del 2015, relatives a les actuacions efectuades a l’edifici de Ràdio Andorra a Encamp i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1438).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a les actuacions efectuades a l’edifici de Ràdio Andorra a Encamp

MOTIVACIÓ

El Govern, des del 2014, ha anat convocant concursos públics pels treballs de conservació, rehabilitació i interpretació de l’edifici així com pels continguts de Ràdio Andorra a Encamp. En total s’hi haurien invertit 1.029.146 euros.

S’haurien gastat 136.000 euros en relació al projecte museològic i museogràfic, 379.116 euros en obres d’urgència, 88.218 euros en estudis preliminars, en l’avantprojecte arquitectònic, en projectes de conservació i rehabilitació, entre altres accions. I finalment, la conservació de béns mobles suposa 425.812 euros.

Vist això, demano el següent:

1. En quin punt es troba el projecte de conservació, rehabilitació i interpretació de Ràdio Andorra a Encamp?

2. En què consisteix el treball fet fins el moment?

3. Quines són les perspectives de realització del projecte atenent les declaracions de diferents membres del Govern, com el Sr. Jordi Torres, i la possible instal·lació de Ràdio i Televisió d’Andorra?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 18 de desembre del 2015

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general socialdemòcrata                                 
del Grup parlamentari Mixt


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 22 de desembre del 2015, relativa al preu de l’energia i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1443).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M.I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta perquè sigui resposta pel M.I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat reglament en el millor termini.

Pregunta que es formula al Govern relativa al preu de l’energia

Motivació:

Vist que l’Acord del M.I. Consell General, del 14 de gener de 1988 declara que la producció i la importació d’energia elèctrica són serveis públics essencials per a la comunitat que únicament poden ser prestats per l’Administració general,

Atès el caràcter públic de l’Administració general es demana:

1. Quin és el preu de compra de l’energia per part de FEDA a CETRASA? (desglossar l’import segons trams horaris)

2. Inclou IGI el preu de venda per part de CETRASA?

3. A quin preu FEDA compra l’energia a l’exterior? (desglosar l’import segons trams horaris)

Data: 22 de desembre de 2015

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller General


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 22 de desembre del 2015, relativa a les valoracions de l’observatori del CRES-IEA i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1444).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M.I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta perquè sigui resposta pel M.I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat reglament en el millor termini.

Pregunta que es formula al Govern relativa a les valoracions de l’observatori del CRES-IEA.

Motivació:

Vist que el Centre de Recerca Sociològica ha realitzat l’enquesta de l’Observatori del segon semestre del 2015,

Atès el caràcter públic de la informació es demana:

1. Quan es va realitzar l’enquesta del segon semestre del 2015?

2. Qui decideix el moment de la publicació dels resultats de l’enquesta?

3. Quins criteris s’utilitzen per a determinar les dates de publicació dels resultats?

4. Quina ha estat la data de la publicació de les darreres enquestes de l’Observatori? (darreres 10 enquestes)

5. Quina ha estat la data de realització de les darreres enquestes de l’Observatori? (darreres 10 enquestes)

6. Qui decideix el contingut de les enquestes?

7. Qui disposa de la informació abans de la seva publicació?

Data: 22 de desembre de 2015

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller General


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada per la M. I. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 29 de desembre del 2015, relativa a la conformitat de l'Agència Mundial Antidopatge al projecte de llei de creació de l'Agència Antidopatge andorrana i, d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1469).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la sindicatura

La sotasignada, M.I. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Molt Il·lustre Govern, en el millor termini, a la pregunta relativa a la conformitat de l’AMA (Agència Mundial d’Antidopatge) relativa al projecte de llei de creació de l’agència d’antidopatge.

Pregunta que es formula al Govern relativa a la conformitat de l'Agència Mundial Antidopatge al projecte de llei de creació de l'Agència Antidopatge andorrana

Pot informar la Sra. Ministra de Cultura, Esports i Joventut si l’Agència Mundial d’Antidopatge (AMA) ha donat el seu vistiplau pel que fa al projecte de llei de creació de l’agència andorrana d’antidopatge, i si aquesta iniciativa legislativa és suficient, segons l’AMA,  per a què Andorra surti de la llista negra dels països que no compleixen les normes internacionals d’antidopatge (atès que la comissió del consell d’Europa competent en la matèria ens havia demanat una llei bàsica específica d’antidopatge)?

A Casa de la Vall, 29 de desembre de 2015

Carine Montaner Raynaud

Consellera General

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de desembre del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Pere López Agràs, president del Grup Mixt i de la M. I. Sra. Silvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Mixt:

1. Prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019. El nou termini finalitza el dia 20 de gener del 2016, a les 15.00h.

2. D’acord amb l’article 79, habilitar els dies entre període de sessions per poder-hi presentar esmenes.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 30 de desembre del 2015, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pel M. I. Sr Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal al Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

A la M.I. Sindicatura

El sotasignat, Josep Pintat Forné, en representació del Grup Parlamentari Liberal, formulo esmena a la totalitat, segons allò que preveu l’article 93 del Reglament del Consell General, al Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat corresponent al mandat 2016-2019 i entrat a tràmit el dia 3 de desembre del 2015 publicat en el butlletí 61/2015.

A Casa de la Vall, el 29 de desembre del 2015

Josep Pintat Forné

President del Grup Parlamentari Liberal