Butlletí
del
Consell General
Núm. 65/2015
Casa de la Vall, 17 de desembre del 2015
SUMARI
2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de crèdit extraordinari per finançar les despeses derivades de l’aportació de 51.000 euros per part del Govern a la Fundació Museu Andorra, i obertura del termini per a la presentació d’esmenes.
Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor.
Tramesa del Projecte de llei de foment del vehicle elèctric, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.
4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN
4.4.1 Preguntes
Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 10 de desembre del 2015, relatives a l’heliport nacional, (Reg. Núm. 1386).
5- ALTRA INFORMACIÓ
5.4 Rectificacions per error tècnic
Correcció d’errata relativa a un error de transcripció en la publicació del Projecte de llei del pressupost per a l'exercici 2016, concretament en el Pressupost Andorra Desenvolupament i Inversió, SAU - ADI, SAU.
2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de desembre del 2015, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 15 de desembre del 2015, sota el títol Projecte de llei de crèdit extraordinari per finançar les despeses derivades de l'aportació de 51.000 euros per part del Govern a la Fundació Museu Andorra i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:
1. D'acord amb l'article 18.1.d), admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal.
2. D'acord amb l'article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de quinze dies per a la presentació d'esmenes. Aquest termini finalitza el dia 10 de març del 2016, a les 17.30h.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa dela Vall, 17 de desembre del 2015
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
Projecte de llei de crèdit extraordinari per finançar les despeses derivades de l’aportació de 51.000 euros per part del Govern a la Fundació Museu Andorra
El Govern participa com a fundador de la Fundació Museu Andorra, que té com a finalitat d’interès general la gestió i la promoció de l’art i la cultura mitjançant l’acolliment d’una col·lecció de quadres i pintures, denominades Col·lecció Thyssen-Bornemisza per tal de ser exposades públicament en el museu andorrà que portarà el nom de “Museu Carmen Thyssen Andorra”.
Aquesta fundació és una entitat pública, sense afany de lucre, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar, que es regeix pel dret vigent al Principat d'Andorra i pels seus estatuts.
L’article 8 dels estatuts de la fundació andorrana del sector públic “Fundació Museu Andorra” preveu que els fundadors dotaran inicialment la Fundació amb la quantitat de 100.000 € en la proporció següent: d’una banda el Govern d’Andorra, el 51%, i, de l’altra, la Sra. María del Carmen Thyssen-Bornemisza de Kaszon i el Sr. Alejandro Borja Thyssen-Bornemisza Cervera, el 49%.
Vista que la urgència d’aquesta despesa, de 51.000 €, deriva de la necessitat de posar en marxa en els millors terminis la constitució d’una fundació que faci possible la implantació a Andorra del Museu Carmen Thyssen Andorra amb la voluntat decidida de fomentar la projecció de la nostra cultura tant dins com fora de les nostres fronteres i d’incrementar l’oferta cultural de qualitat com a element dinamitzador de l’economia del nostre país.
L’article 5.1 de la Llei 11/2008, del 12 de juny, de fundacions preveu que els fundadors dotaran inicialment la Fundació amb la quantitat mínima de 100.000 euros, que aportaran en el mateix moment d’atorgar-ne l’escriptura pública fundacional, prevista per al dia 3 de desembre del 2015.
Atès que no hi ha dotació pressupostària en el pressupost de l’Administració general per fer front a aquesta despesa, concretament a la partida 900 Departament de Promoció Cultural i Política Lingüística-901 Unitat d’Acció Cultural-82072 Capital Fundacional Fundació Cultural Govern-Thyssen-PROJ-0005-Turisme Cultural.
Vist que el Govern, per acord de 2 de desembre del 2015, ha aprovat un avenç de fons per l’import de 51.000 euros per dotar la partida pressupostària corresponent;
El Govern, amb informe de la Intervenció General, ha acordat la presentació del següent:
Projecte de llei
Article 1
S’aprova un crèdit extraordinari per un import de 51.000 euros, destinat a l’aportació de la dotació inicial a la Fundació Museu Andorra, per a la partida 900 Departament de Promoció Cultural i Política Lingüística-901 Unitat d’Acció Cultural-82072 Capital Fundacional Fundació Cultural Govern-Thyssen-PROJ-0005-Turisme Cultural, per a l’aportació de la dotació esmentada.
Article 2
Aquest crèdit extraordinari es finançarà amb càrrec a la partida 910 Departament de Patrimoni Cultural-910 Àrea de Béns Immobles-78249 Ajuts a la conservació del patrimoni cultural-PROJ-0103 Conservació i millora Patrimoni Cultural.
Article 3
Aquesta Llei entra en vigor el mateix dia de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de desembre del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt i Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei que regula l’ens públic Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA) i el règim de les activitats dels sectors elèctric, del fred i de la calor. El nou termini finalitza el dia 30 de desembre del 2015, a les 13.30h.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 17 de desembre del 2015
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
Edicte
El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 3 de novembre del 2015, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de foment del vehicle elèctric,
Disposa
D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 17 de desembre del 2015
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN
4.4.1 Preguntes
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 10 de desembre del 2015, relatives a l’heliport nacional i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1386).
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa dela Vall, 17 de desembre del 2015
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
Molt Il·lustre Senyor,
El sotasignat, Victor Naudi Zamora, conseller general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.
Preguntes que es formulen al Govern relatives a l'heliport nacional
MOTIVACIÓ
Govern va informar dels informes tècnics que s’han realitzat als 10 emplaçaments escollits a les Parròquies d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany, desenvolupats per diferents organismes per ubicar l’heliport nacional i de les condicions que tenen per ser adjudicats com a possibles emplaçaments finals, o no, del futur heliport nacional.
Ateses les consideracions exposades, es pregunta:
1. Quins són els criteris que s’apliquen per determinar si són òptims o no els diferents emplaçaments?
2. Quina puntuació, seguint els criteris establerts han obtingut els diferents emplaçaments?
3. Quins han estat els criteris que s’han aplicat per desestimar els 8 emplaçaments als quals no s’han fet els informes complementaris?
Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.
Andorra la Vella, 10 de desembre del 2015
Victor Naudi Zamora
Conseller general de SDP Grup Parlamentari Mixt
5- ALTRA INFORMACIÓ
5.4 Rectificacions per error tècnic
Correcció d'errata
Havent-se constatat un error de transcripció en la publicació del Projecte de llei del pressupost per a l'exercici 2016, concretament en el Pressupost Andorra Desenvolupament i Inversió, SAU - ADI, SAU, publicat en el Butlletí del Consell General núm. 61/2015, de data 3 de desembre, es publica novament la taula:
Pressupost Andorra Desenvolupament i Inversió, SAU - ADI, SAU
Pressupost de despeses
1 |
Despeses de personal |
453.829,60 |
100 |
Ret. bàsiques, altres remuneracions alts càrrecs |
16.000,00 |
110 |
Remuneracions bàsiques i altres |
295.611,00 |
130 |
Remuneracions personal eventual |
63.000,00 |
160 |
Quotes seguretat social |
54.318,60 |
163 |
Despeses socials del personal |
24.900,00 |
2 |
Consum de béns corrents i serveis |
700.991,00 |
202 |
Lloguer edificis i altres construccions |
35.000,00 |
220 |
Material d'oficina |
4.825,00 |
221 |
Subministraments |
2.584,00 |
222 |
Comunicacions |
5.520,00 |
223 |
Transport |
1.800,00 |
225 |
Tributs |
6.000,00 |
226 |
Altres serveis |
247.500,00 |
227 |
Treballs realitzats per altres empreses |
362.762,00 |
231 |
Indemnitzacions per serveis- Locomoció |
35.000,00 |
241 |
Nous serveis: diversos esdeveniments |
0,00 |
3 |
Despeses financeres |
540,00 |
349 |
Altres despeses financeres |
540,00 |
4 |
Transferències corrents |
80.000,00 |
472 |
Transferències corrents a altres organismes |
80.000,00 |
|
Despeses corrents |
1.235.360,60 |
6 |
Inversions Reals |
62.000,00 |
605 |
Mobiliari i estris |
12.000,00 |
606 |
Equipaments per a processos d'informació |
15.000,00 |
612 |
Edificis i altres construccions |
35.000,00 |
7 |
Transferències de capital |
0,00 |
|
Despeses de capital |
62.000,00 |
8 |
Actius financers |
0,00 |
9 |
Passius financers |
0,00 |
|
Variació d’actius i passius financers |
0,00 |
|
Total pressupost de despeses |
1.297.360,60 |
Pressupost d'ingressos
1 |
Impostos directes i cotitzacions socials |
0,00 |
2 |
Impostos indirectes |
0,00 |
3 |
Taxes i altres ingressos |
0,00 |
4 |
Transferències corrents |
1.235.360,60 |
489 |
Altres transferències corrents |
1.235.360,60 |
5 |
Ingressos patrimonials |
0,00 |
|
Ingressos corrents |
1.235.360,60 |
6 |
Inversions reals |
0,00 |
7 |
Transferències de capital |
62.000,00 |
743 |
A empreses públiques i altres ens públics |
62.000,00 |
|
Ingressos de capital |
62.000,00 |
8 |
Actius financers |
0,00 |
9 |
Passius financers |
0,00 |
|
Variació d’actius i passius financers |
0,00 |
|
Total pressupost d’ingressos |
1.297.360,60 |
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 17 de desembre del 2015
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
Butlletí del Consell General Dipòsit legal: And. 262/94
|