Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 64/2016, 11 octubre 2016

BCG 64/2016, 11 octubre 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 64/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General
Núm. 64/2016

Casa de la Vall, 11 d’octubre del 2016

SUMARI


2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Publicació de l'informe de la Ponència i l’informe de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances. 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Edicte
El síndic general, d'acord amb les previsions de l'article 100.2 del Reglament del Consell General,
Disposa

Publicar l'informe de la Ponència i l’informe de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 11 d’octubre del 2016
Vicenç Mateu Zamora
Síndic General
Informe de la ponència de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost
El M.I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, del Grup Parlamentari Liberal, nomenat ponent per la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost el dia 5 d’octubre del 2016, a la vista del Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, proposa, segons el que disposa l'article 97 del Reglament del Consell General, l'informe següent:
Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances
Exposició de motius
La Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances va suposar per aquesta institució un important impuls per dotar-la dels mitjans i competències necessaris per assolir els seus objectius en un context del sector financer cada cop més global i complex. L’expansió internacional del sistema financer andorrà, l’evolució dels mercats financers a nivell internacional o els compromisos concrets per part d’Andorra amb la Unió Europea amb la firma de l’Acord Monetari, són alguns exemples que il·lustren la necessitat constant d’augmentar i especialitzar els recursos de l’autoritat del sistema financer andorrà.
En aquest sentit cal eliminar algunes limitacions en relació a la nacionalitat dels membres del Consell d’Administració i de la direcció de l’INAF per facilitar que es puguin incorporar a aquestes responsabilitats les persones amb l’experiència professional i les competències tècniques idònies per poder desenvolupar-les.
Article 1. Modificació de l’article 11.4
Es modifica l’article 11.4 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, amb el contingut següent:
“Article 11. Requisits i incompatibilitats
4. Els membres del Consell d’Administració de l’INAF han de ser preferiblement de nacionalitat andorrana; però es podrà recórrer a personalitats no andorranes, per raó de la seva vàlua, coneixements i experiència en la matèria. En tot cas el president del Consell d’Administració ha de tenir nacionalitat andorrana.”.
Esmena 1 De supressió
Grup Parlamentari Liberal
Es proposa eliminar l’article 1 proposat.
Motivació: Es considera primordial que la majoria dels membres del Consell d’Administració de l’INAF siguin andorrans i residents al país.
Article 2
Es suprimeix l'apartat cinquè de l'article 16 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances.
Esmena 2 D'addició
Grup Parlamentari Liberal
Es modifica el punt 5 de l’article 4 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, que queda redactat com segueix:
“5. Per a l’adequat exercici de les seves funcions i respectant les competències legals de les parts, l’INAF coopera amb Govern i amb altres autoritats o organismes nacionals proveint assistència i intercanviant les informacions confidencials necessàries. Quan l’intercanvi d’informació confidencial contingui dades personals, aquesta només pot ser intercanviada per part de l’INAF amb l’autoritat judicial penal i/o amb l’autoritat nacional competent en matèria de lluita contra el blanqueig de capital i el finançament del terrorisme en el marc d’investigacions o inspeccions en l’exercici de les seves funcions. També, l’INAF, en aquest cas, ha de facilitar tota la informació demanada pel Consell General dins les comissions d’enquesta i/o de caràcter especial previstes per l’article 48 del reglament del Consell General, publicat en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra número 51 del 28 de setembre del 1993, que tinguin una relació amb l’estabilitat financera del país, la lluita contra el blanqueig de capital i contra el finançament del terrorisme. L’INAF ha de cooperar amb els membres de les dites comissions.”.
Motivació: Es tracta de garantir la transparència i facilitar la feina del Consell General.
Esmena 3 D'addició
Grup Parlamentari Liberal
Es modifica la lletra c) del punt 3 de l’article 11 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, que queda redactat com segueix:
“c) funcions de similar responsabilitat a les dues anteriors en altres entitats privades;”.
Motivació: L’experiència en la Funció pública no és un criteri suficient per acreditar els coneixements necessaris relatius al sector financer.
Esmena 4 D'addició
Grup Parlamentari Liberal
Es modifica el punt 5 de l’article 16 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, que queda redactat com segueix:
“5. El director general i la majoria dels membres de la Direcció General han de tenir la nacionalitat andorrana i residir efectivament al país.”.
Motivació: La residència al país garanteix disponibilitat.
Esmena 5 D'addició
Grup Parlamentari Liberal
S’afegeix un punt 8 a l’article 16 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, que queda redactat com segueix:
“8. Per a poder ser nomenat Director General, a més de complir els requisits citats anteriorment, el candidat ha de provar la fi, ja sigui per contracte laboral o de serveis, amb cap de les entitats supervisades, des d’una durada mínima de tres anys des de la cessació de dita relació.”.
Motivació: Es garanteix la transparència dels càrrecs.
Esmena 6 D'addició
Grup Parlamentari Liberal
Es modifica la lletra b) del punt 2 de l’article 4 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, que queda redactat com segueix:
“b) examinar i resoldre motivadament qualsevol sol·licitud presentada a l’INAF per a l’obtenció d’una llicència o autorització per operar en el sistema financer andorrà d’acord amb la legislació vigent, dins el termini de 3 mesos; i mantenir actualitzats els corresponents registres de l’INAF;”.
Motivació: Garantir un millor funcionament i servei de l’INAF.
Disposició final
Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

M.I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells


Informe de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost relatiu al Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances

La Comissió Legislativa de Finances i Pressupost ha examinat, en el decurs de la reunió celebrada el dia 7 d’octubre del 2016, l'informe del ponent relatiu al Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, d'acord amb els articles 98 i 99 del Reglament del Consell General, del qual se'n desprèn el següent:
Esmenes no aprovades
Esmena 1 (Grup parlamentari Liberal) de supressió de l’article 1.
Esmena 2 (Grup parlamentari Liberal) d’addició d’un nou article.
Esmena 3 (Grup parlamentari Liberal) d’addició d’un nou article.
Esmena 4 (Grup parlamentari Liberal) d’addició d’un nou article.
Esmena 5 (Grup parlamentari Liberal) d’addició d’un nou article.
Esmena 6 (Grup parlamentari Liberal) d’addició d’un nou article.

Projecte de llei de modificació de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances

Exposició de motius
La Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances va suposar per aquesta institució un important impuls per dotar-la dels mitjans i competències necessaris per assolir els seus objectius en un context del sector financer cada cop més global i complex. L’expansió internacional del sistema financer andorrà, l’evolució dels mercats financers a nivell internacional o els compromisos concrets per part d’Andorra amb la Unió Europea amb la firma de l’Acord Monetari, són alguns exemples que il·lustren la necessitat constant d’augmentar i especialitzar els recursos de l’autoritat del sistema financer andorrà.
En aquest sentit cal eliminar algunes limitacions en relació a la nacionalitat dels membres del Consell d’Administració i de la direcció de l’INAF per facilitar que es puguin incorporar a aquestes responsabilitats les persones amb l’experiència professional i les competències tècniques idònies per poder desenvolupar-les.

Article 1. Modificació de l’article 11.4
Es modifica l’article 11.4 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, amb el contingut següent:
“Article 11. Requisits i incompatibilitats
4. Els membres del Consell d’Administració de l’INAF han de ser preferiblement de nacionalitat andorrana; però es podrà recórrer a personalitats no andorranes, per raó de la seva vàlua, coneixements i experiència en la matèria. En tot cas el president del Consell d’Administració ha de tenir nacionalitat andorrana.”.

Article 2

Es suprimeix l'apartat cinquè de l'article 16 de la Llei 10/2013, del 23 de maig, de l’Institut Nacional Andorrà de Finances.
Disposició final
Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
En els termes precedents es formula l’informe de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost que, d’acord amb l’article 100.1 del Reglament del Consell General, es tramet al M.I. Sr. Síndic General, als efectes escaients.
Jordi Gallardo Fernàndez
Vicepresident de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost

 

 

Butlletí del Consell General
Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044