Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 58/2015, 1 desembre 2015

BCG 58/2015, 1 desembre 2015

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 58/2015

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 58/2015

Casa de la Vall, 1 de desembre del 2015

SUMARI

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 26 de novembre del 2015, relatives al tall per les autoritats franceses de la carretera d'accés a Andorra, (Reg. Núm. 1346).      

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, per escrit de data 30 de novembre del 2015, relatives a l'estat de la carretera d'accés a la població de Soldeu, (Reg. Núm. 1348).                                                                  

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 1 de desembre del 2015, relativa a la sentència del TEDH sobre l'execució del cas UTE SAUR VALLNET vs ANDORRA, (Reg. Núm. 1351).   

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 1 de desembre del 2015, relatives a la contractació de 22 professionals de la salut pel servei de Salut Mental del SAAS, (Reg. Núm. 1352).          

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives als cossos de seguretat.     

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives al Cos de Bombers.          

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposta de declaració d’alienabilitat de la terrassa de l’edifici INTERCEUS, actualment propietat del Govern amb caràcter de bé patrimonial.  

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 1 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 26 de novembre del 2015, relatives al tall per les autoritats franceses de la carretera d'accés a Andorra i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1346).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què, se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

Les autoritats franceses van tancar ahir la carretera d’accés a Andorra per risc de neu i vent, un fet perjudicial per al Pas de la Casa, en particular, i per Andorra, en general, per les males conseqüències econòmiques i socials pels residents del Pas de la Casa i d’imatge envers els turistes que ens visiten.

Entenent que els lamentables fets ocorreguts a França recentment fan que s’incrementi la vigilància fronterera per garantir la seguretat dels ciutadans.

Pregunto a Govern:

- Quan va saber el Govern que França tallaria l’accés?

- Quan es va comunicar el tancament als veïns i comerciants del Pas?

- De quina manera es va comunicar el tall als veïns i comerciants del Pas?

- Quines accions ha dut a terme el Govern?

- Quines converses i en quin moment exacte s’han mantingut amb les autoritats franceses?

- Quines han estat les respostes de les autoritats franceses?

- Ha pogut el Govern proposar alternatives?

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general del Grup Liberal

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 1 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 30 de novembre del 2015, relatives a l'estat de la carretera d'accés a la població de Soldeu i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1348).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo la pregunta següent al M. I. Govern a fi de què se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

Donada la importància del turisme de neu per a la població de Soldeu i veient en quin estat es troba a dia d’avui la carretera d’accés tot el centre del poble i l’accés a nombrosos establiments.

Pregunto a Govern:

- Quina era la previsió inicial per a l’acabament de les obres?

- Quina és la previsió d’acabament actual?

- Arribats al pont de la Puríssima i les festes de Nadal, en cas de no estar les obres finalitzades, quines mesures de contingència per a millorar tots els accessos, tant general al poble, com en particular als establiments ha previst el Govern?

- Quines comunicacions i en quines dates s’han mantingut en relació a aquesta situació amb els veïns, comerciants i hotelers de Soleu?

- Té el Govern previst millorar la treta de neu a Soldeu i els seus accessos davant de la imminent arribada de turistes?

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general del Grup Liberal

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 1 de desembre del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 1 de desembre del 2015, relativa a la sentència del TEDH sobre l’execució del cas UTE SAUR VALLNET vs ANDORRA i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1351).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo la pregunta següent perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, la resposta corresponent.

Pregunta que es formula al Govern relativa a la sentència del TEDH sobre l’execució del cas UTE SAUR VALLNET vs ANDORRA

Motivació

L’UTE SAUR VALLNET va presentar una nova demanda al Tribunal Europeu de Drets Humans al·legant la vulneració de l’article 6 del protocol 1 del Conveni (dret a la propietat) dient que el Govern havia executat una sentència viciada i per la qual cosa s’ha vist obligat a pagar una part de la multa imposada.

El Departament d’Execucions del Tribunal Europeu de Drets Humans instaven al Govern a introduir una disposició transitòria a la Llei qualificada de la Justícia, que donés la possibilitat al demandant de presentar un recurs de revisió davant el Tribunal Superior de la Justícia, però aquesta disposició transitòria, que hagués permès a la UTE SAUR VALLNET decidir si volia o no el recurs de revisió i demanar la repetició del judici allí on s’havia violat l’article 6 del Conveni,  no ha estat introduïda en l'esmentada Llei.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

Ens pot informar Govern de quines accions pensa prendre per poder executar adequadament la Sentència del 29 de maig del 2012 del Tribunal Europeu de Drets Humans (cas 16047/10) relativa a la societat UTE SAUR VALLNET, en la que es reconeixia que el Govern havia violat l’article 6 de la Convenció per a la salvaguarda dels drets i llibertats fonamentals de 21 de desembre de 1995?

Pregunta que haurà de ser resposta, per escrit, en el termini establert reglamentàriament

Andorra la Vella, 1 de desembre del 2015

Sílvia  Bonet Perot                                                               
Consellera general d’SDP                                                   
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 1 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 1 de desembre del 2015, relatives a la contractació de 22 professionals de la salut pel servei de salut Mental del SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1352).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la contractació de 22 professionals de la salut pel servei de Salut Mental del SAAS 

Motivació

En l’avantprojecte de Pressupost del SAAS pel 2016 s’inclou la contractació de 22  professionals de la salut per donar resposta al projecte estratègic del Pla de Salut Mental en concordança amb les línies operatives establertes en el Pla Nacional de Salut 2020.

Si es revisa la línia operativa 7 del PNS2020: Pla integral per a l’atenció de la Salut Mental, no s’especifica ni els objectius ni les línies estratègiques ni les actuacions que comporta la contractació d’un nombre important de professionals sanitaris i, que augmenta el capítol 1 de despeses de personal en 342.443 euros.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. Quins són els objectius del Pla de Salut Mental?

2. Quines són les línies estratègiques?

3. Quines són les actuacions previstes pel 2016 que justifiquin la contractació de 22 professionals?

4. Quants usuaris són atesos actualment  al servei d’hospital de dia infanto-juvenil?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 1 de desembre del 2015

Sílvia Bonet Perot                                                                 
Consellera general d’SDP                                                   
Grup Parlamentari Mixt

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives als cossos de seguretat, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 43/2015, de data 21 d’octubre.

La documentació complementària d’aquesta resposta es troba a la disposició dels consellers generals en els serveis de la secretaria del M. I. Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Ministeri de Justícia i Interior Pregunta escrita al Govern (Reg. Núm. 1099)

Pregunta escrita al Govern relativa als mitjans materials del Cos de Policia. Registre d’entrada número 1099, formulada pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny- Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal

1. Pot Govern facilitar un inventari dels vehicles del cos de Policia, incloent data de compra, quilometratge actual, i informes de la inspecció tècnica de vehicles?

S’adjunta a aquesta carta un inventari dels 75 vehicles de què disposa actualment el Cos esmentat, incloent-hi el número de matrícula, la denominació de la unitat o el grup on està assignat, la marca i el model, la parròquia on es troben destinats, la data de l’adquisició, el quilometratge actual i les dates en què se n’ha de fer la inspecció tècnica (document número 1). També s’adjunten els informes de la inspecció tècnica de cadascun d’aquests vehicles (document número 2), a excepció dels vehicles amb matrícula número K-4576, K-4980, K-9092, K-9093, K-9094, L-4582, L-4586, L-4597, L-4619, L-4936, L-4959, L-5043, L-5044, L-5046, L-5047, L-5048, L-5049, L-6316, L-6317, L-6318, L-6319 I L-6320, que no han de ser objecte de la primera inspecció tècnica fins als anys 2016, 2018 o 2020, segons el cas. Cal assenyalar també que en relació amb el vehicle amb matrícula número D-1679, malgrat que la data de la inspecció tècnica que figura a l’inventari és l’octubre del 2015, no s’ha pogut portar a terme encara tota vegada que es troba actualment al taller mecànic per ser reparat.

2. Pot Govern facilitar un inventari d’armilles antibales, amb els seus certificats i dates de caducitat?

En relació amb les armilles antibales del Cos de Policia, actualment es disposa de les armilles següents:

- 58 armilles parabales pesades d’ús extern que estan assignades al:

Ÿ Despatx central (41 armilles);

Ÿ Servei parroquial del Pas de la Casa (2 armilles);

Ÿ Servei parroquial d'Encamp (2 armilles);

Ÿ Servei parroquial de la Massana (2 armilles);

Ÿ Servei parroquial de Sant Julià de Lòria (2 armilles);

Ÿ Despatx del punt fronterer del Riu Runer (3 armilles);

Ÿ Despatx del punt fronterer del Baladrà (3 armilles);

Ÿ Unitat de Seguretat Viària (3 armilles).

En relació amb la data de caducitat d’aquestes armilles, 38 van ser fabricades l’any 2005, 8 l’any 2007, 6 l’any 2011 i 6 l’any 2013, i totes elles tenen una durada útil de 10 anys, és a dir que la data de caducitat és el 2015, el 2017, el 2021 i el 2023, respectivament.

- 14 armilles interiors i 5 armilles pesades assignades a la Unitat de Grups Especialitzats, d’ús col·lectiu, i 6 armilles pesades assignades de forma individualitzada als membres del Grup d’Intervenció Policial de la Unitat de Grups Especialitzats.

En relació amb la data de caducitat d’aquestes armilles, 5 van ser fabricades l’any 2009, 6 l’any 2011 i 14 l’any 2013, i totes elles tenen una durada útil de deu anys, és a dir que la data de caducitat és el 2019, el 2021 i el 2023, respectivament.

- 8 armilles parabales interiors i 1 armilla pesada assignades a l’Àrea de Policia Judicial i Investigació Criminal, d’ús col·lectiu.

En relació amb la data de caducitat d’aquestes armilles, totes van ser fabricades l’any 2011 i tenen una durada útil de deu anys, és a dir que la data de caducitat és el 2021.

S’adjunta un àlbum fotogràfic de totes les armilles parabales esmentades, on es pot observar-ne el certificats corresponents (document número 3).

3. Pot Govern informar del termini que fa que els policies uniformats no disposen de roba de substitució?

Fins l'any 2012 el sistema emprat per a la reposició del material del personal uniformat era mitjançant una comanda personal que cadascun dels agents de Policia sol·licitava a la Direcció del Cos. Aquesta comanda estava limitada a un màxim d'articles per un valor determinat que es fixava anyalment d’acord amb el pressupost del Departament de Policia. En aquest sentit, la quantitat pressupostada per a cada agent de Policia pels anys 2010, 2011 i 2012 va ser de 403,60 euros.

No obstant això, a principis del 2013, després d'analitzar aquest sistema de reposició de material, es va arribar a la conclusió de que era poc eficient, que no complia amb la finalitat cercada, i que podia comportar un malbaratament, doncs podia fomentar que es demanés material amb un afany d'exhaurir la quantitat pressupostada en lloc de sol·licitar únicament la reposició del material obsolet o malmès.

Consegüentment, a partir del 2014 i de forma totalment generalitzada des d’aquest any, s’ha decidit que els agents que necessitessin reposar algun article concret de la seva uniformitat han d’adreçar la corresponent sol·licitud a la Direcció del Cos. I fins a la data d'avui aquestes sol·licituds han estat satisfetes en la seva gran majoria, llevat d'excepcions aïllades d'articles que no es disposaven en estoc o que es trobaven en procés de canvi, motiu pel qual no es pot dir que els policies uniformats no disposen de roba de substitució.

Aquesta nova manera de procedir ha permès optimitzar els recursos fent que amb la mateixa quantitat de crèdits pressupostaris en concepte de vestuari que en els anys anteriors, és a dir amb la quantitat de 403’60 euros per agent, s’hagi pogut dur a terme un canvi complet d'uniformitat de tots els membres uniformats del Cos i que concerneix polos, samarretes tèrmiques i pantalons de servei. A més, aquest sistema ha permès dotar de vestuari específic a grups especialitzats del Cos com ara els guies canins, els motoristes o els membres dels diferents grups de la Unitat de Grups Especialitzats.

4. Pot Govern informar de quines previsions té l’adquisició, compra o lloguer de material per a garantir el bon funcionament del Cos?

S’ha previst per al 2016 de fer un esforç important pel que fa als mitjans materials del Cos de Policia. En concret s’han inclòs partides d’inversió en el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2016 que ascendeixen a més de 950.000 euros, és a dir gairebé un 40% més que durant l’any 2015. Tot plegat amb l’objectiu d’adquirir diferent material com ara dos ulleres de visió nocturna, deu equipaments de vestimenta tàctica militar de muntanya d’hivern, vint equipaments individuals de protecció per als agents (casc, visera, màscara, filtre, xal antitrauma, protector d’extremitats inferiors i superiors, escut protector, defensa de goma i suport pel transport), sis lacrimògens amb fundes, deu cascs per motoristes, un vestit antibomba i dos-centes cinquanta armilles parabales que permetran no només substituir les que caduquen aquest any, sinó també assignar-ne individualment una a cada membre del Cos de Policia.

Finalment, s’ha previst de comprar quatre vehicles tot terreny, una furgoneta de set places i quatre altres vehicles per consolidar la renovació del parc mòbil del Cos iniciada en els darrers anys, atès que després de diversos sense adquirir vehicles, el 2013 se’n van comprar tres, el 2014 un més, i el 2015 disset altres mitjançant rènting.

 

 

 

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives al Cos de Bombers, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 43/2015, de data 21 d’octubre.

La documentació complementària d’aquesta resposta es troba a la disposició dels consellers generals en els serveis de la secretaria del M. I. Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Ministeri de Justícia i Interior Pregunta escrita al Govern
(Reg. Núm. 1100)

Pregunta escrita al Govern relativa als mitjans materials del Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments. Registre d’entrada número 1100, formulada pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny- Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal

1. Pot Govern facilitar un inventari dels vehicles del Cos de Bombers, incloent data de compra, quilometratge actual, i els informes de la inspecció tècnica de vehicles?

S’adjunta a aquesta carta un inventari dels 36 vehicles de què disposa actualment el Cos de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvaments (d’ara endavant, CPEIS), que inclou la marca i el model, el número de matrícula, la data de la compra i el quilometratge actual (document número 4). També s’acompanyen els informes de la Inspecció Tècnica de Vehicles pel que fa a 22 d’aquests vehicles, atès que n’hi ha un altre que no ha de ser objecte de la primera inspecció tècnica fins l’any 2020 (vehicle amb matrícula número L-5147), i els 13 restants són vehicles que tenen la consideració de vehicles especials, tal com es desprèn de la matrícula específica que els correspon, i que des de l’any 2008 estan exempts de la inspecció tècnica (document número 5).

2. Pot Govern facilitar un inventari dels equips d’intervenció (jaquetes, pantalons i cascs), amb el seus certificats i dates de caducitat?

Pel que fa a les jaquetes i els pantalons que els composen, a partir de l’any 2006 se n’ha anat fent una reposició completa, i actualment es disposa de 116 vestits operatius, 63 que foren adquirits l’any 2006, 2 l’any 2007, 13 l’any 2008, 12 l’any 2014 i 26 l’any 2015. Cal dir que després d’haver consultat l’empresa subministradora especialitzada, ha confirmat que si bé no hi ha ninguna norma jurídica andorrana ni europea que estableixi un termini de caducitat d’aquests vestits que conformen els equips d’intervenció, és aconsellable d’acord amb la seva experiència en aquesta matèria que es renovin cada deu anys (s’adjunta la carta de l’empresa esmentada en aquest sentit, com a document número 6). És per aquest motiu en el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2016 s’ha previst l’adquisició de 8 nous vestits de foc, i que en els anys successius se’n preveurà encara més per reposar progressivament els que assoleixin deu anys d’antiguitat.

Pel que fa als cascs dels equips d’intervenció, actualment el Cos disposa de 116 efectius operatius i tots ells estan equipats amb el casc Gallet F1 (models FF, SF i XF). Aquests cascs tenen una vida útil de quinze anys en condicions normals de treball, segons les recomanacions que ens ha transmès verbalment el fabricant, malgrat que no hi ha cap norma que així ho estableixi, i cap d’ells supera aquest període d’antiguitat, per bé que també es disposa d’un estoc addicional de 9 cascs nous. Així, aquests cascs compleixen amb totes les normes europees per a ús en situacions d’alt risc amb foc i condicions extremes. S’adjunta a efectes informatius part d’un document descriptiu de les característiques d’un dels models del casc Gallet F1 (document número 7).

D’altra banda, tots els efectius operatius del CPEIS també disposen d’un casc Gallet F2 que s’utilitza en altres tipus sinistres, com poden ser els focs forestals. Aquests cascs, a diferència dels Gallet F1, no tenen data de caducitat i es revisen a demanda de l’usuari tot fent-ne un control visual i reparant tot allò susceptible de ser reparat. No obstant això, també es disposa d'un estoc d'onze cascs nous d’aquestes característiques.

3. Pot informar Govern de quins processos s’utilitza per al manteniment i neteja dels equips d’intervenció, amb quina assiduïtat, certificant que aquests processos i els productes i materials emprats són els que marquen els protocols?

Els equips d’intervenció es netegen com a mínim un cop l’any, i també s’aconsella de netejar-los en finalitzar una intervenció a resultes de la qual els equips quedin molt bruts. Per a la seva neteja els bombers ho poden fer personalment o bé deixar-los un dia festiu al personal adscrit a la Secció del Laboratori de la Unitat de Parcs i Logística del CPEIS, on es netegen en tots els casos seguint les instruccions del fabricant i amb els productes que aquests darrers indiquen.

A més, cada bomber té l'obligació de revisar, netejar i tenir cura del seu propi material, ja que es tracta de quelcom imprescindible per garantir la seva seguretat i la d’altri. En cas que tingui qualsevol dubte, o si comproven que la vestimenta o el casc es troben malmesos o han patit impactes, desperfectes, deformacions, o si han estat exposats intensament a altes temperatures, flames o productes químics, cal sol·licitar i obtenir una inspecció complerta a càrrec del personal de la Secció del Laboratori, i després de fer l’anàlisi oportuna seguint les recomanacions o les instruccions dels fabricants, es reemplacen els elements malmesos o es reposa el material que no supera aquesta inspecció.

Els cinc membres que formen part d’aquesta Secció tenen la formació i estan autoritzats a efectuar i certificar les revisions escaients dels diferents tipus de material dels equips d’intervenció, excepte pel que fa al contrast de les botelles d'aire comprimit que es fa cada dos o tres anys prop de la fàbrica, i les sengles i els arnesos que es van canviant tot sovint. 

4. Pot Govern informar de quines previsions té l’adquisició, compra o lloguer de material per a garantir el bon funcionament del Cos?

En relació amb els mitjans materials del CPEIS que s’han inclòs en el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2016, a banda dels que s’han comentat en l’apartat 2 d’aquesta carta, també es contempla inversió real que consisteix entre d’altres en motxilles d’intervenció i de rescat, un equip mèdic de puncions, material divers per als enderrocs, material hidràulic per a les intervencions forestals, material per a excarceració, material divers elèctric i d’il·luminació, maquinària de mà, llanternes, màscares, espatlleres, reguladors i ampolles d’aire comprimit, mànegues, botes, detectors de gasos, neoprens, arnesos, equipaments de megafonia, i emissores i complements de les mateixes, per un import total de 105.000 euros aproximadament.

D’altra banda, en el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2016 es preveu en concepte de consum de béns corrents i serveis, entre d’altres,  despeses de lloguer i manteniment d’esquís, manteniment de les emissores, equips de gravació i línies telefòniques, manteniment i revisió de compressors d’aire i ampolles d’aire comprimit, renovació de botes d’estiu, d’hivern, d’aigua i de randonnée, d’ulleres, monos de treball i operatius, pantalons, polos, jerseis, samarretes, malles, guants, cinturons, barrets, impermeables, folres polars, alçacolls, parxes, sensors pediàtrics, bateries, kits per a cremades, fundes per a les lliteres, farmacioles personals, aerosols, esprais, desinfectants, solucions hidroalcohòliques, una motxilla per transportar material sanitari, tests de detectors de fums, 2 GPS localitzadors, corretges, collars, menjadores, pals de randonnée, pells de foca, cables, discs i altre material per a enderrocs, pals telescòpics, eines de manteniment  i peces de recanvi diverses, per un import total de 535.000 euros aproximadament.

Finalment, cal afegir que abans de finals d’enguany el CPEIS disposarà d’un nou vehicle autobomba equipat amb material destinat a les intervencions en incendis, de dos vehicles ambulància totalment equipats amb material sanitari, i d’un nou vehicle tot terreny, i també hi ha previst d’adquirir un altre vehicle tot terreny el proper any 2016, i un vehicle autoescala equipat amb material que s’inclourà en la Llei del pressupost per a l’exercici del 2017.

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 1 de desembre del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Josep Pintat Forné, president del Grup Parlamentari Liberal i Pere López Agràs president del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposta de declaració d’alienabilitat de la terrassa de l’edifici INTERCEUS, actualment propietat del Govern amb caràcter de bé patrimonial. El nou termini finalitza el dia 28 de desembre del 2015, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044