Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 57/2015, 30 novembre 2015

BCG 57/2015, 30 novembre 2015

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 57/2015

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 57/2015

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2015

SUMARI

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Tramesa del Projecte de llei de modificació de la Llei 7/2015, del 15 de gener, del pressupost per a l’exercici del 2015 i de crèdit extraordinari i de suplement de crèdit per finançar despeses diverses de l’exercici 2015 de l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.                                                                     

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 24 de novembre del 2015, relativa als ingressos directes provinents de les entitats estrangeres que han realitzat estades esportives al Centre de Tecnificació d’Ordino, (Reg. Núm. 1313).     

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 25 de novembre del 2015, relatives a la sol·licitud de Govern de declaració d’alienabilitat de la coberta-terrassa de l’edifici Interceus, (Reg. Núm. 1317).        

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 27 de novembre del 2015, relatives a les deficiències dels serveis de televisió i Internet d’Andorra Telecom, (Reg. Núm. 1334).                                                                                

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Publicació del Calendari Laboral i l'horari de la Secretaria del Consell General per a l'any 2016.
                                                                                            

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 3 de novembre del 2015, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de modificació de la Llei 7/2015, del 15 de gener, del pressupost per a l’exercici del 2015 i de crèdit extraordinari i de suplement de crèdit per finançar despeses diverses de l’exercici 2015 de l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de novembre del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 24 de novembre del 2015, relativa als ingressos directes provinents de les entitats estrangeres que han realitzat estades esportives al Centre de Tecnificació d’Ordino i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1313).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 30 de novembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Ministeri de Cultura, Joventut i Esports, en el millor termini, a la pregunta relativa als ingressos directes provinents de les entitats estrangeres que han realitzat estades esportives al Centre de Tecnificació d’Ordino.

A la pregunta amb resposta escrita al Govern, presentada per mi mateix el passat 26 de juny del 2015, sol·licitava els ingressos que van suposar les cinc estades estrangeres del 2011, les sis del 2012, les vuit del 2013 i les deu del 2014 al Centre de Tecnificació d’Ordino. En la resposta escrita rebuda el 13 d’octubre, no es respon la meva petició i es contesta exclusivament sobre una hipotètica repercussió econòmica d’aquestes estades. Consegüentment:

Es pregunta

Quins són els ingressos directes provinents dels pagaments efectuats per a l’ús de les instal·lacions per part de les entitats, clubs, organitzacions, empreses privades i/o altres organismes estrangers que han realitzat estades esportives al Centre de Tecnificació d’Ordino els anys 2011, 2012, 2013, 2014 i 2015 (concretament les cinc estades estrangeres del 2011, les sis del 2012, les vuit del 2013, les deu del 2014 i les realitzades el 2015).

24 de novembre de 2015

Ferran Costa Marimon                                                        
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de novembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 25 de novembre del 2015, relatives a la sol·licitud de Govern de declaració d’alienabilitat de la coberta-terrassa de l’edifici Interceus i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1317).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 30 de novembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a la sol·licitud de Govern de declaració d’alienabilitat de la coberta-terrassa de l’edifici Interceus

Motivació

El passat 8 d’octubre arribava al Consell General una demanda signada pel cap de Govern de tramitació del procediment perquè en seu parlamentària s’aprovi la declaració d’alienabilitat de la coberta-terrassa Interceus, propietat del Govern amb caràcter de bé patrimonial, a fi de procedir a la seva subhasta pública.

Atès l’exposat, demano:

- En la referida carta del 8 d’octubre, el Govern cita al Sr. Marc Jover, Director del Departament de Sistemes Educatius, que hauria declarat que “aquesta coberta plana no reuneix les condicions per a cap tipus d’activitat escolar ni pública i no s’ha utilitzat ni es preveu utilitzar, per a cap activitat de l’escola. Es tracta, doncs, d’un bé immoble del Govern que no ha estat, ni està, ni es preveu que es pugui afectar a cap ús públic.” En el mateix sentit, s’hauria expressat el secretari general del Govern, Sr. Jordi Casadevall, en el seu certificat del 10 de setembre del 2015, en el qual argumenta una dificultat d’utilització de la coberta per a l’ús que se’n volia fer en un inici. Així doncs, ens pot concretar el Govern a què es refereixen els Srs. Jover i Casadevall en els seus escrits corresponents? Vulguin precisar quin era l’ús que es volia donar a dita coberta a l’inici.

- Existeixen estudis fets que validin les seves afirmacions que acabem d’esmentar? Si és el cas i existeixen aquests estudis, demanem que se’ns facin arribar mitjançant l’article 5 del Reglament del Consell General.

- Tenint en compte que l’escola de Ciutat de Valls es troba en una zona fortament edificada en sòl urbà consolidat i que un cop alienada aquesta coberta sembla que difícilment es podrà trobar més espai disponible a l’entorn de dita escola, en què es basa el Govern per afirmar que en el futur no es necessitarà una ampliació de l’escola (pati o zona de joc o altres) en aquesta zona?

- Segons ens consta, existirien des de fa temps demandes d’ampliació del pati en les escoles de Ciutat de Valls i del Roc. En té constància el Govern? Si no, ha fet les gestions necessàries per assegurar-se de què cap de les escoles establertes en el recinte escolar no ho necessiti?

- Entre la documentació posada a disposició del Consell General, s’adjunta una taxació del sòl que Govern vol alienar. En la formula de càlcul intervé una variable Vu que correspon al cost de contrata del m2 de construcció de les edificacions previstes, incloent costos d’honoraris tècnics, permisos administratius, serveis, notari, financiació,... i una altre variable Va que correspon al cost de repercussió per m2 de construcció de la resta de despeses necessàries (enderrocs, indemnitzacions,...). Aquestes variables fan baixar el valor del sòl objecte de taxació. Per quina raó es preveu contemplar aquests elements? És aquesta una pràctica habitual? Hi ha algun perill  quant a l’estabilitat de l’edifici que facin que s’hagi de contemplar el seu enderroc?

- Consta al Govern l’existència d’algun projecte que afecti l’edifici Interceus que hagi de suposar el seu enderroc? En cas afirmatiu no seria convinent utilitzar la propietat de la coberta per tal poder obtenir la construcció d’un nou accés a l’escola des de l’avinguda Príncep Benlloch. Ha analitzat el Govern aquesta possibilitat? Cal tenir en compte la gran problemàtica que genera l’accés diari a dita escola i que des de fa temps requereix una solució.

- En la demanda del Govern s’explica que “la propietat d’aquesta coberta-terrassa representa un problema atès que no se’n treu cap utilitat o profit i que a més, obliga a pagar el manteniment i les reparacions per filtracions als pisos inferiors”. Vista aquesta informació, demanem a Govern quin problema li suposa aquesta propietat i quines despeses ha suposat el seu manteniment durant els darrers 10 anys? Es demana la despesa desglossada any per any i per conceptes.

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 30 de novembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 27 de novembre del 2015, relatives a les deficiències dels serveis de televisió i Internet d’Andorra Telecom i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1334).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Govern en el millor termini, a la pregunta relativa a les deficiències dels serveis de televisió i internet d'Andorra Telecom.

Motivació

Vist que  durant el 2015 s’han produït problemes de connexió a Internet i al servei de televisió per fibra òptica de forma reiterada en el servei de Som Televisió,

Atès que durant el darrer Consell ordinari de preguntes al Govern el M. I. Jordi Alcobé ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, va explicar els motius de les quatre incidències greus que han patit en els darrers mesos els serveis d’Internet i televisió per fibra òptica d’Andorra Telecom,

Es pregunta

Quantes avaries ha tingut en total els serveis d’Internet i televisó d’Andorra Telecom durant el 2015? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quina variació s’ha produït respecte el 2014? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quants clients s’han vist afectats? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quina variació s’ha produït el 2014 respecte la pregunta anterior? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quin percentatge representen del total de clients que gaudeixen del servei en cada cas?

Quants dels clients afectats pateixen de manera reincident les avaries? (establint el criteri de tres o més avaries, desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quin és el temps de resposta dels serveis tècnics per solucionar l’avaria? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quants dies sense servei han estat els clients afectats? (En total i de mitja, i desglosant entre el servei de televisió i internet)

Quina variació s’ha produït al 2014 respecte la pregunta anterior? (desglosar entre el servei de televisió i internet)

Quantes incidències s’han produit durant el 2015 en el servei de televisió per cable?

Quina és la variació el 2014 respecte la pregunta anterior?

Quantes incidències s’han produït en el servei de televisió per cable després de l’avaria del passat dia 20 d’octubre?

Jordi Gallardo Fernàndez                                                     

Conseller general

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 30 de novembre del 2015, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat establir el Calendari Laboral i l'horari de la Secretaria del Consell General per a l'any 2016.

Els dies festius són:

- GENER

Dia 1 Cap d’Any (divendres)

Dia 6 Reis (dimecres)

- FEBRER

Dia 8 Carnaval (dilluns)

- MARÇ

Dia 14 Constitució (dilluns)

Dia 24 Dijous Sant (a partir de les 13.30h de la tarda, dijous)

Dia 25 Divendres Sant (divendres)

Dia 28 Dilluns de Pasqua (dilluns)

- MAIG

Dia 16 Dilluns de Pentecosta (dilluns)

- JUNY

Dia 24 Festa del Poble d’Andorra la Vella (divendres)

- AGOST

Dia 8 Festa Major d'Andorra la Vella (dilluns)

Dia 15 l’Assumpció (dilluns)

- SETEMBRE

Dia 8 Ntra. Sra. de Meritxell (dijous)

- NOVEMBRE

Dia 1 Tots Sants (dimarts)

- DESEMBRE

Dia 8 Immaculada Concepció (dijous)

Dia 21 Sant Tomàs (dimecres)

Dia 26 Sant Esteve (dilluns)

L'horari de la Secretaria del Consell General, serà de dilluns a divendres, de les 8.30h a les 13.30h i de les 14.30h a les 17.30h, amb l'excepció dels mesos de gener, febrer, juliol i agost, que serà de les 8.00h a les 15.00h, ininterrompudament, que corresponen als mesos fora dels períodes de sessions.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 30 de novembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044