Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 53/2018, 11 juny 2018

BCG 53/2018, 11 juny 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 53/2018 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 53/2018

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

SUMARI

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei del Codi de procediment civil.

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei d’òrgans, cèl·lules, teixits i sang.

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei reguladora del Fons Andorrà de Garantia de Dipòsits i del Sistema andorrà de garantia d’inversions

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei d’ocupació.

2.2 Proposicions de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Proposició de llei de modificació de la Llei 17/2008, del 3 d’octubre, de la seguretat social.

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 18/2017, del 20 d’octubre, qualificada de transferències als comuns.  

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada d’acció sindical i patronal.                                

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de mesures de conflicte col·lectiu.               

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 6 de juny del 2018, relatives a les polítiques de salut sexual i reproductiva al país, (Reg. Núm. 844).   

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives als centres de guarda d’infants a domicili.  

4.4.3 Preguntes urgents

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 11 de juny del 2018, relativa als serveis que garanteixin la planificació familiar i l’educació sexual i reproductiva a Andorra, amb declaració d’urgència, (Reg. Núm. 868).                   

 

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei del Codi de procediment civil. El nou termini finalitza el dia 20 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, de la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal i de la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei d’òrgans, cèl·lules, teixits i sang. El nou termini finalitza el dia 3 de setembre del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt i del M. I. Sr. Pere López Agràs, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei reguladora del Fons Andorrà de Garantia de Dipòsits i del Sistema andorrà de garantia d’inversions. El nou termini finalitza el dia 14 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, del M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, de la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, i de la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei d’ocupació. El nou termini finalitza el dia 20 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

2.2 Proposicions de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei de modificació de la Llei 17/2008, del 3 d’octubre, de la seguretat social. El nou termini finalitza el dia 20 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 11 de juny del 2018, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 18/2017, del 20 d’octubre, qualificada de transferències als comuns.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

A la M. I. Sindicatura

Els sotasignats, Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d'acord amb el que disposen els articles 92 i 93 del Reglament del Consell General, compareixem davant la Sindicatura i, en temps i,

Diem:

Que per la present, dins el termini establert en l’Edicte publicat al Butlletí del Consell General núm. 29/2018 de data 19 d’abril del 2018, passem a formular al “Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 18/2017, del 20 d’octubre, qualificada de transferències als comuns”, la següent:

Esmena a la totalitat amb retorn al Govern

En els termes precedents queda formulada l'esmena a la totalitat amb retorn al Govern del “Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 18/2017, del 20 d’octubre, qualificada de transferències als comuns”.

Consell General, 11 de juny del 2018

Gerard Alís Eroles                                                              
Rosa Gili Casals                                                                   
Pere López Agràs

 

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Proposició de llei qualificada d’acció sindical i patronal. El nou termini finalitza el dia 26 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de mesures de conflicte col·lectiu. El nou termini finalitza el dia 26 de juny del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 6 de juny del 2018, relatives a les polítiques de salut sexual i reproductiva al país i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 844).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a les polítiques de salut sexual i reproductiva al país

El tema de la regulació de l’avortament ha sigut notícia aquests dies en l’àmbit internacional a causa del referèndum irlandès que ha conclòs amb el suport del dret de lliure disposició del seu cos de les dones.

Andorra es queda cada cop més sola en la trista llista de països que prohibeixen aquest dret, fins i tot en els tres supòsits bàsics: violació de la mare, perill per a la seva vida i malformacions greus del fetus.

A escala ciutadana cada dia més veus es manifesten per a regular el què, a parer nostre, és un greu anomalia democràtica al segle XXI.

Les respostes dels membres del Govern, dels parlamentaris i altres membres del partit de Demòcrates, solen ser que a Andorra no hi ha problemes en aquest sentit degut a la proximitat de centres sanitaris a Barcelona i Tolosa de Llenguadoc.

Per tenir més aclariments en relació a aquesta situació es formulen les preguntes següents:

- Quants embarassos de menors d’edat hi ha hagut aquests darrers anys? Desglossar per any.

- Quines són les dades dels països veïns?

- Quina és la taxa de mortalitat materna lligada a la situació d’embaràs o de part d’aquests últims cinc anys? Desglossar per any.

- Quines són les dades dels països veïns?

- Hi ha serveis específicament habilitats per donar informació sobre salut sexual i reproductiva a les menors o persones majors d’edat que la sol·licitin (serveis socials, escolars, sanitaris, altres)?

- Quins protocols o procediments d’informació, assessorament i acompanyament segueixen aquests serveis (si existeixen o aquells que facin aquesta funció) enfront a menors que sol·liciten contracepció o bé que estiguin embarassades?

- De quins protocols disposen els serveis de policia, els serveis socials i sanitaris en casos de violació? Quins procediments segueixen en cas que no existeixin aquests protocols?

- Cada any l’institut català de salut publica el nombre de dones andorranes que han avortat a Catalunya. D’on provenen aquestes dades publicades? Tenen alguna relació amb algun Conveni entre Catalunya i Andorra?

- Té constància el Govern que França publiqui dades similars? Si és el cas quines són les dades d'avortaments a França els darrers cinc anys?

- Vist que és una qüestió que preocupa dins del col·lectiu mèdic i sanitari, incorre en algun risc penal un professional que assessori, orienti o acompanyi una dona que vulgui interrompre el seu embaràs sense que aquesta persona l’hagi executat directament? A què s’exposa el professional?

- La CASS reemborsa avortaments practicats fora d’Andorra? Si la resposta és afirmativa, donar les xifres dels darrers cinc anys desglossades per cada un dels anys.

- Quantes campanyes d’informació de salut sexual i reproductiva s’han fet aquests darrers cinc anys (en general, a les escoles, ...)? Quines han sigut aquestes campanyes?

- Quins programes impulsa el Govern sobre aquests temes conjuntament amb els tres sistemes educatius?

- Considera el Govern la legislació actual adequada en relació als drets bàsics de les dones? Compleix aquesta els compromisos internacionals contrets per Andorra (ONU, Consell d’Europa, altres)?

Consell General, 6 de juny del 2018

Rosa Gili Casals                                                                   
Consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d’acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relatives als centres de guarda d’infants a domicili, publicades en el Butlletí del Consell General número 36/2018, de data 27 d’abril.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior        
Pregunta escrita al Govern (reg. núm. 0575)

Preguntes escrites al Govern relatives als centres de guarda d’infants a domicili, formulada pel MI. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal.

Es demana:

1. Quantes persones consten inscrites al Registre de Guardes d’Infants a domicili?

El Reglament de guardes d’infants a domicili, del 7 de març del 2001, exposa en l’article 2 que “realitzen la guarda d’infants a domicili aquelles persones que acullen habitualment en el seu domicili infants, a canvi d’una remuneració” i que “les persones que es vulguin dedicar a la guarda d’infants a domicili han d’obtenir prèviament l’autorització administrativa, complir les condicions i reunir els requisits establerts en aquest reglament”.

Des de l’aprovació del Reglament esmentat, fins a 56 persones han sol·licitat i han estat autoritzades per poder exercir com a guardes d’infants a domicili.

L’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència del Departament d’Afers Socials ha realitzat el seguiment i ha fet les inspeccions de les guardes a domicili que tenia coneixement que estaven exercint aquesta tasca.

No obstant això, durant el passat any 2017, l’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència va actualitzar el nombre de persones que constaven autoritzades a fi revisar els registres, verificar els requisits d’autorització i exercici, i demanar la seva ocupació laboral actual. En els casos en què les persones concernides no exercien com a guardes o no complien els requisits vigents, se’ls requerí telefònicament perquè demanessin la baixa voluntària prop del Servei de Tràmits del Govern.

Fruït d’aquest contacte telefònic individualitzat s’evidencià que 44 persones no exercien com a guardes a domicili i, d’entre aquestes persones:

- 28 persones accediren voluntàriament a donar-se de baixa com a guardes en actiu, mitjançant una baixa voluntària prop del Servei de Tràmits del Govern.

- 8 persones no es van poder localitzar i mitjançant el Servei d’Immigració es va verificar que ja no residien al Principat d’Andorra.

- 4 persones no es van poder localitzar, però s’evidencià que tampoc constaven inscrites a la Caixa Andorrana de Seguretat Social.

- 4 persones van ser contactades i manifestaren que no estaven exercint, però encara no han realitzat la baixa mitjançant el Servei de Tràmits.

A totes les persones concernides se les informà que en el moment que volguessin tornar a realitzar l’activitat de guardes d’infants a domicili, podien demanar l’autorització mitjançant el Servei de Tràmits i des del Departament d’Afers Socials es comprovaria si complien tots els requisits per poder exercir novament l’activitat.

Així, com a conseqüència de la darrera actualització, actualment 12 persones consten inscrites al registre i compleixen tots els requisits per poden exercir com a guardes d’infants a domicili.

La seva distribució parroquial és la següent:

 

Canillo

0

Encamp

0

Ordino

1

La Massana

0

Andorra la Vella

5

Sant Julià de Lòria

1

Escaldes-Engordany

5

 

Aquesta llista actualitzada (amb noms, cognoms, adreça, parròquia i telèfon) s’ha publicat a la web d’Afers socials (https://www.aferssocials.ad/infancia/guarderies-infantils-i-guardes-a-domicili) per tal que tota persona interessada hi pugui tenir accés.

2. Quin seguiment i control es fan per a que aquests centres compleixin tots els requisits? Amb quina periodicitat?

L’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència del Departament d’Afers Socials ha portat a terme una inspecció anual individualitzada de totes les persones en relació amb les quals tenia coneixement que estaven exercint com a guardes d’infants a domicili.

A més, en cas de denúncia o incidència s’han realitzat les inspeccions oportunes prop de la persona a fi de determinar el fets succeïts i reconduir les problemàtiques eventuals constatades.

En aquestes inspeccions, la tècnica competent de l’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència es presenciava al domicili, sola o amb un inspector del Departament d’Indústria segons el tipus d’incidència especificada, per verificar i determinar les causes denunciades.

D’altra banda, al mes de juny del 2017, el Departament d’Afers Socials, adscrit al Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior, va crear l’Àrea d’Autorització, Acreditació i Inspecció Social i Sociosanitària.

Les funcions principals de l’Àrea estan relacionades amb l’autorització, l’acreditació i el registre de centres i serveis socials i sociosanitaris i amb la planificació, la preparació i la realització del control i la inspecció d’aquests centres.

Les inspeccions dels serveis de guardes d’infants a domicili són assumides dins la planificació dels controls que efectua aquesta àrea als centres socials i sociosanitaris.

3. Quantes incidències s’han detectat els darrers tres anys?

En els darrers tres anys s’han detectat les incidències següents:

1) 2 guardes d’infants a domicili van procedir a un canvi de domicili sense informar-ne a l’Àrea d’Atenció a la Infància i Adolescència.

En el marc de les inspeccions anuals es detectà aquest canvi i es va procedir a valorar i autoritzar les condicions del nou habitatge perquè poguessin exercir la seva ocupació laboral.

2) Es va evidenciar que 4 guardes tenien cura de 5 infants alhora.:

El Reglament estableix, en el seu article 6, apartat 3, que “El nombre de nens atesos, tant pel que fa als serveis continuats com als serveis esporàdics, no pot ser amb caràcter general superior a quatre. En el cas que es tingui cura d’un o diversos fills propis, el nombre d’infants atesos no pot ser superior a cinc. [...]”.

En aquest casos les persones pensaven que en no tenir cura del seu fill podien conseqüentment cuidar cinc infants alhora. En les inspeccions pertinents es va reconduir aquesta situació.

3) També es va evidenciar que moltes de les guardes autoritzades i que exercien no tenien actualitzats alguns certificats que així ho requerien (primers auxilis i manipulació d’aliments).

A més, atès que la majoria de les guardes d’infants a domicili havien obtingut les autoritzacions des de feia anys, es va considerar prioritari poder actualitzar i reciclar els continguts teòrics i pràctics per millorar el desenvolupament de les seves funcions, i l’Àrea d’Atenció a la Infància i l’Adolescència organitzà i finançà el Curs d’actualització de guardes d’infants a domicili per a totes les persones que estaven autoritzades, donades d’alta i que exercien com a guardes.

Aquest curs es va fer durant el mes de setembre del 2017, amb una durada de 20 hores i amb els següents objectius generals:

- Oferir a les persones que es dediquen a l’activitat de guardes d’infants a domicili una actualització de la formació realitzada en el seu dia perquè puguin desenvolupar la seva tasca amb garanties i qualitat.

- Aconseguir que les persones que es dediquen a la guarda d’infants a domicili ofereixin una atenció i cura de qualitat als infants que atenen.

S’exposa a continuació el contingut específic de la formació:

Mòdul 1: Aspectes socials de la guarda d’infants.

- Reglament de guardes d’infants a domicili (1h).

- Relacions amb els pares: com observar i informar (2h).

- Protecció de dades personals (1h).

Objectius:

- Recordar el reglament de guardes d’infants a domicili.

- Afavorir les relacions entre la cuidadora i els pares dels menors.

- Informar de la confidencialitat i el tractament de les dades

Durada del mòdul: 4 hores. Dia: 18 de setembre del 2017.

Mòdul 2: Desenvolupament integral i necessitats de l’infant.

Activitats lúdicoeducatives per als infants segons l’edat (2h):

- L’infant de 0 a 1 anys.

- L’infant de 1 a 3 anys.

- L’infant de 3 a 6 anys.

Necessitats de la infància i indicadors de risc social (2 h).

Objectius:

- Afavorir, fomentar i potenciar les capacitats intel·lectuals, afectives, motrius, sensorials, etc., dels infants mitjançant activitats lúdicoeducatives, motivadores per a ells.

- Sensibilitzar i informar com actuar a les guardes que treballen prop de la primera infància de les situacions de risc i/o vulnerabilitat.

Durada del mòdul: 4 hores. Dia: 19 de setembre del 2017.

Mòdul 3: Aspectes sanitaris i higiènics.

- Manipulació d’aliments (4h).

- Al·lèrgies i intoleràncies (3h).

- Les vacunes en els nens, farmaciola o administració de medicaments, hàbits higiènics (2h).

Objectius:

- Actualitzar els coneixements bàsics sobre la higiene dels aliments

- Conèixer com actuar davant problemes de salut infantil

- Conèixer els diferents tipus d’al·lèrgies i intoleràncies

- Aplicar bones pràctiques de manipulació en l’elaboració de menús especials

- En cas d’al·lèrgies i intoleràncies alimentàries.

- Conèixer i practicar hàbits higiènics amb els infants.

Durada del mòdul: 9 hores. Dies: 20 i 21 de setembre del 2017.

Mòdul 4: Seguretat.

- Primers auxilis (3h).

- Els riscs d’accidents infantils i prevenció.

- Seguretat a la llar (1h).

Objectius:

- Conèixer quins són els principals riscs d’accident per tal de poder-los prevenir i com actuar en situacions d’emergència.

- Actualitzar les nocions bàsiques sobre primers auxilis.

Durada del mòdul: 4 hores. Dia: 25 de setembre del 2017.

4. S’ha suspès alguna autorització?

Durant l’any 2017 una persona no va ser autoritzada per poder exercir com a guarda d’infants a domicili atès que no complia el criteri que estableix la lletra b) de l’article 4 del Reglament de guardes d’infants a domicili, a saber “No haver estat privades de la pàtria potestat o dels drets de guarda i educació dels seus propis fills, si els tenen, i en general trobar-se en el ple exercici dels seus drets civils”.

No s’ha suspès però cap autorització de les persones que ja estan autoritzades a exercir, doncs en aquests supòsits, quan s’ha detectat alguna incidència, s’ha pogut informar, reconduir i regularitzar la situació prop de la persona interessada, sense que fos necessari aplicar la suspensió de l’autorització.

 

4.4.3 Preguntes urgents

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 11 de juny del 2108, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 11 de juny del 2018, relativa als serveis que garanteixin la planificació familiar i l’educació sexual i reproductiva a Andorra i d’acord amb els articles 129 i 131 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit, atorgar-li la declaració d’urgència i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 868).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Ala Sindicatura

La sotasignada, Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general Independent del Grup parlamentari mixt, d’acord amb el que disposa l’article 131 del Reglament del Consell General, formula la pregunta amb caràcter urgent perquè sigui resposta pel Govern de forma oral, en la propera sessió del Consell General prevista pel proper dia 14 de juny.

Pregunta que es formula al Govern relativa als serveis que garanteixin la planificació familiar i l’educació sexual i reproductiva a Andorra

Fa poques setmanes va ser publicat l’Atles de la Contracepció a Europa, en el qual Andorra es troba en la pitjor situació relativa a les polítiques relacionades amb l’accés a mètodes anticonceptius, al subministrament d’informació en línia i l’assessorament sobre planificació familiar.

La importància de disposar de serveis públics i accessibles que ofereixin una educació i assessorament adequats en matèria sexual i reproductiva ajuden a prevenir problemes de les persones tal com, embarassos no desitjats, maternitat precoç, SIDA i altres malalties de transmissió sexual, entre d’altres.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

Ens pot explicar Govern,

1. Quina valoració fa en quan a aquests resultats d’Andorra presentats a l’Atles de la Contracepció?

2. Quines polítiques relacionades amb la planificació familiar i la salut sexual i reproductiva es fan actualment a Andorra? Quines considera Govern que es podrien implantar a curt, mitjà i llarg termini?

Casa de la Vall, 11 de juny del 2018

Sílvia Eloïsa Bonet Perot                                                 
Consellera general Independent                                  
Grup Parlamentari Mixt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044