Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 51/2016, 25 juliol 2016

BCG 51/2016, 25 juliol 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 51/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 51/2016

Casa de la Vall, 25 de juliol del 2016

SUMARI

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 de juliol del 2016, relatives a la despesa sanitària reemborsada que ha cobert la CASS segons diferents especialitats, (Reg. Núm. 1010).              

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 de juliol del 2016, relatives a la despesa en hores extres i primes festius personal contractual de la liquidació del primer trimestre del 2016 del SAAS, (Reg. Núm. 1011).             

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 de juliol del 2016, relatives a la situació i la política de personal eventual del Govern, (Reg. Núm. 1039).                                     

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 de juliol del 2016, relatives a la política de mobilitat i proveïment de llocs de treball al Ministeri d’Educació, (Reg. Núm. 1040). 

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de juliol del 2016, relatives a la despesa en unes ulleres de visió nocturna helicòpter feta pel SAAS, (Reg. Núm. 1050).   

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de juliol del 2016, relatives a les contractacions que s’han dut a terme a través dels diferents programes de foment de la contractació des de l’any 2013, (Reg. Núm. 1051).      

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Acord per la celebració d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 28 de juliol del 2016, a les 16.00h.  

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 28 de juliol del 2016.            

 

 

 

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 de juliol del 2016, relatives a la despesa sanitària reemborsada que ha cobert la CASS segons diferents especialitats i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1010).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la despesa sanitària reemborsada que ha cobert la CASS segons diferents especialitats.

MOTIVACIÓ

En la liquidació pressupostària del primer trimestre de l’any 2016 de la CASS, es pot visualitzar que existeix una despesa al primer trimestre de Consulta de Atenció Primària de 1.655.620,99 euros i una despesa de Auxiliars mèdics de 1.162.343,61 euros en les quals no queda reflectida realment i de forma clara la despesa que efectuen els diferents grups de professionals.

Si realment es vol fer una anàlisi de la situació calen dades detallades sobre a on es concentra el màxim de la despesa.

De la mateixa manera, si la voluntat ha de ser fer un sistema més sostenible sense retallar despeses, cal conèixer les dades de despesa per professionals.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. Quina és la despesa que es genera a la CASS pels Centres d’Atenció Primària del SAAS?

2. Quina és la despesa que es genera a la CASS per les consultes ambulatòries dels especialistes segons especialitats en l’entorn del HNSM?

3. Quina despesa generen a la CASS les consultes dels metges generalistes?

4. Quina despesa generen a la CASS les consultes dels especialistes que no visitin en l’entorn de l’HNSM?

5. Quina despesa generen a la CASS les consultes dels especialistes segons les diferents especialitats?

6. Quina despesa generen els auxiliars mèdics segons les diferents especialitats?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament

Andorra la Vella, 15 de juliol del 2016

Sílvia Bonet Perot                                                                 
Consellera general d'SDP                                                    
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 de juliol del 2016, relatives a la despesa en hores extres i primes festius personal contractual de la liquidació del primer trimestre del 2016 del SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1011).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives  a la despesa en hores extres i primes festius personal contractual de la liquidació del primer trimestre del 2016 del SAAS.

MOTIVACIÓ

En el seguiment pressupostari del 1er trimestre del 2016 del SAAS el subconcepte 11050- Hores Extres i Primes Festius Personal Contractual augmenta en un 58,05% del pressupostat, de 262.552 pressupostats a 414.954 liquidats.

Es justifica que aquest increment és “a conseqüència d’augments no planificats d’activitat que han hagut de cobrir-se forçosament mitjançant hores extraordinàries al personal, donat que no podien cobrir-se les places previstes ja que el pressupost de l’exercici 2016 no estava aprovat."

No entenem que existeixin augments no planificats que provoquin un increment tan important en hores extraordinàries.

Entenem que el desenvolupament dels recursos sanitaris han de ser fruit d’una planificació responsable i sostenible, i que no es poden dur a terme fins que no es disposi de la dotació econòmica necessària.

Vistes les irregularitats que el Tribunal de Comptes detecta en la gestió del pressupost del SAAS, entenem que cal un seguiment més acurat dels diners públics, per aconseguir un finançament sanitari que destini realment els seus recursos a cobrir les necessitats de les persones de forma acurada i sostenible, i que alhora, els recursos estiguin realment adaptats, de forma responsable i correctament planificada, a les necessitats  del país. 

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. A quines categories  professionals se’ls ha pagat primes durant el primer trimestre?

2. Quina quantitat ha rebut cada professional? (categoria, servei i/o departament, quantitat rebuda i desglossada per dies i hores amb les dates corresponents)

3. Quina ha estat l’activitat que justifiqui aquestes hores extraordinàries? (departament, resum de l’activitat i/o nombre d’actes o visites i comparatiu amb l’any 2015)

4. Quines accions es pensen desenvolupar per poder disminuir el nombre d’hores extraordinàries?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 15 de juliol del 2016

Sílvia Bonet Perot                                                                 
Consellera general d'SDP                                                    
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 de juliol del 2016, relatives a la situació i la política de personal eventual del Govern i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1039).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt il·lustre Senyor,

El sotasignat, Gerard Alís Eroles, conseller general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la situació i la política de personal eventual del Govern

Interessa que el Govern emeti un informe detallat en relació a la política de personal eventual que treballa al Govern i a la situació de dit personal. Es demana que entre altres aspectes es concreti els extrems que tot seguit detallem -ocultant quant correspongui les dades que tinguin la consideració de dades personals-:

1. Quantes persones treballen al Govern (totes categories incloses)?

2. Quantes d’aquelles tenen un contracte a durada determinada o d’eventual?

3. Quina és la durada de cadascun dels contractes d’eventuals vigents a data d’avui?

4. Quina és la retribució fixada, individualment, en cadascun dels contractes en vigor?

5. Amb quins criteris s’estableix dita retribució?

6. Les persones que a data d’avui tenen un contracte de caràcter d’eventual han treballan amb anterioritat al Govern (es demanda una anàlisi dels darrers deu anys)? En cas afirmatiu, es demana de precisar per quins períodes i amb quina remuneració.

7. Quin lloc de treball/categoria professional ocupa dit personal (tècnics, caps d’unitat i d’àrea,…)?

8. Quines tasques s’encomanen als treballadors eventuals? Impliquen responsabilitats?

9. Té aquest personal accés o manipula dades sensibles del Govern?

10. Es pren alguna mesura per garantir la protecció i confidencialitat de les dades a la que té accés el personal eventual?

11. Existeixen plans de formació per aquests treballadors eventuals?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 20 de juliol del 2016

Gerard Alís Eroles                                                                
Conseller general socialdemòcrata                                   
del Grup parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 de juliol del 2016, relatives a la política de mobilitat i proveïment de llocs de treball al Ministeri d’Educació i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1040).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a la política de mobilitat i proveïment de llocs de treball al Ministeri d’Educació.

Vist el volum important d’eventuals existent a educació i alhora la intenció manifestada pel Govern de procedir de manera progressiva a incorporar com a agents de l’administració dit personal eventual, demano:

- Quants eventuals han treballat aquest darrer curs 2015-2016, en tots els àmbits escolars? Es demana desglossament segons els diferents centres escolars i altres institucions (primària, secundària, batxillerat; tots els sistemes educatius -andorrà, espanyol, francès, centres congregacionals- i al Ministeri d’Educació i altres) i la seva antiguitat com a eventuals del Ministeri d’Educació. Es demana també el nombre de personal fix en cada categoria.

- Quin reglament regula l’accés a les places vacants pel personal fix i eventual?

- Quins criteris i procediments permeten decidir l’atorgament de places lliures pel personal fix i pels eventuals? De quina manera es distribueixen les places vacants i a quina data es decideixen els moviments de personal? Es fa publicitat de les places vacants disponibles?

- Es segueix el mateix procediment segons si és un temps parcial o complet, per un reemplaçament temporal o pel curs sencer?

- A quin moment es comunica l’atorgament de les places? Es demana desglossar per personal fix i per eventuals.

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 20 de juliol del 2016

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general socialdemòcrata                                 
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de juliol del 2016, relatives a la despesa en unes ulleres de visió nocturna helicòpter feta pel SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1050).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la despesa en unes ulleres de visió nocturna helicòpter feta pel SAAS.

MOTIVACIÓ

En la liquidació pressupostària del primer trimestre de l’any 2016 del SAAS, es reflecteix una despesa al primer trimestre de ulleres de visió nocturna helicòpter, subconcepte 60351, Instrumental i utillatge, per 127.942 euros.

No acabem d’entendre la necessitat d’aquest dispositiu en l’àmbit hospitalari.

Tampoc sembla raonable que el SAAS hagi d’afrontar una despesa d’aquesta magnitud, recordant que no disposa d’un helicòpter de propietat, sinó que aquest transport es porta a terme sota un contracte de prestació de serveis.

Mantenim la voluntat ferma de fer un seguiment exhaustiu sobre les despeses que es desenvolupin en l’àmbit sanitari, i que aquestes siguin fruit d’una planificació i donin resposta a una necessitat real de la població.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. Quin ha estat el procediment de compra d’aquestes ulleres de visió nocturna helicòpter i sota quina justificació?

2. Quants trasllats nocturns amb helicòpter ha calgut fer durant els últims 5 anys?

3. Per què el SAAS ha d’assumir la compra d’un material d’aquestes característiques?

4. Amb quina empresa té el SAAS contractat el servei de l’helicòpter?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 22 de juliol del 2016

Sílvia  Bonet Perot                                                               
Consellera general d'SDP                                                    
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juliol del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de juliol del 2016, relatives a les contractacions que s’han dut a terme a través dels diferents programes de foment de la contractació des de l’any 2013 i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1051).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a les contractacions que s’han dut a terme a través dels diferents programes de foment de la contractació des de l’any 2013.

MOTIVACIÓ

Aquest mes de juny ha augmentat el nombre de persones que reben la prestació econòmica per desocupació involuntària en un 51,2% respecte al mateix període de l’any passat.

Actualment hi ha 65 persones que reben aquesta prestació.

Existeixen diferents programes per aturats amb l’objectiu de fomentar la contractació per part de les empreses dels treballadors desocupats inscrits al Servei d’Ocupació en situació de recerca de feina, i que formen part de col·lectius de persones amb dificultats d’inserció al mercat laboral.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. Quantes contractacions s’han dut a terme a través dels diferents programes de foment de la contractació tant en el sector privat, públic o privat-públic, des de l’any 2013 fins ara?

2. Com ha quedat distribuïda per mesos aquestes contractacions en els diferents programes des de l’any 2013?

3. Quina ha estat la durada dels diferents contractes?

4. Quantes de les persones contractades continuen treballant?

5. Quantes persones han aconseguit un contracte indefinit gràcies als diferents programes?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 22 de juliol del 2016

Sílvia  Bonet Perot                                                               
Consellera general d'SDP                                                    
Grup Parlamentari Mixt

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 19 de juliol del 2016, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat la celebració d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 28 de juliol del 2016, a les 16.00h.

Casa de la Vall, 19 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 28 de juliol del 2016, dijous, a les 16.00h, se celebrarà una sessió extraordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:

1- Examen i votació del Projecte de llei de caça.

2- Examen i votació del Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 9/2012, del 31 de maig, de modificació de la Llei qualificada d’immigració.

3- Examen i votació de la Proposta d’aprovació de la ratificació del Conveni relatiu a l’assistència administrativa mútua en matèria fiscal esmenat pel Protocol del 2010.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juliol del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044