Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 4/2018, 22 gener 2018

BCG 4/2018, 22 gener 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 4/2018

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 4/2018

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

SUMARI

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Tramesa del Projecte de llei de modificació de la Llei 95/2010, del 29 de desembre, de l’impost sobre societats, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.       

Tramesa del Projecte de llei de mediació, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.  

Tramesa del Projecte de llei dels serveis de pagament i el diner electrònic, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.  

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.1 Llei del Pressupost General

Tramesa del Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2018, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades, a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de gener del 2018, relatives a la situació del servei d'urgències de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell, (Reg. Núm. 70).  

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de gener del 2018, relatives a la situació del Centre d’Acolliment d’Infants i Joves de la Gavernera,(Reg. Núm. 77). 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió informativa pública del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera, president del Consell d’Administració de la CASS, davant de les Comissions Legislatives de Finances i Pressupost i de Sanitat i Medi Ambient conjuntament, pel dia 19 de febrer del 2018.

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 4 de juliol del 2017, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de modificació de la Llei 95/2010, del 29 de desembre, de l’impost sobre societats,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 6 de novembre del 2017, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de mediació,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Interior.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 5 de setembre del 2017, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei dels serveis de pagament i el diner electrònic,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa d’Economia.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.1 Llei del Pressupost General

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 11 de gener del 2018, no ha aprovat les esmenes a la totalitat presentades al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2018, i vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades, a la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de gener del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de gener del 2018, relatives a la situació del servei d'urgències de l'Hospital Nostra Senyora de Meritxell i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 70).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a la situació del servei d’urgències de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell

Motivació

Els mitjans de comunicació del país s’han fet ressò aquest dimecres de la carta signada per metges i professionals del servei d’urgències de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell, en la qual exposen la seva preocupació per les condicions en què treballen.

En concret, denuncien una important manca de personal, que fa que la plantilla real estigui molt per sota de la que seria necessària per afrontar les necessitats reals del servei. També alerten que això provoca que els metges hagin de cobrir aquesta mancança realitzant jornades laborals molt per sobre de les habituals. Deixen clar que aquesta situació pot afectar de forma important la qualitat d’un servei tan essencial com són les urgències de l’únic centre hospitalari del país

Vist això, demano el següent:

1. Quin és el nombre actual de treballadors del servei d’urgències de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell? Quants efectius serien necessaris per cobrir amb plenes garanties el servei?

2. Quina ha estat en els darrers cinc anys l’evolució tant del nombre de treballadors del servei d’urgències com dels efectius que serien necessaris?

3. Quins són els motius que expliquen el dèficit de metges del servei?

4. Quines mesures s’han pres per mirar de solucionar el dèficit de metges del servei?

5. Quines mesures es prenen per mirar de garantir la cobertura del servei malgrat el dèficit de metges?

6. Quina és la mitjana d’hores de treball mensuals dels metges d’urgències? Quina hauria de ser en cas de tenir coberts tots els facultatius necessaris?

7. Quantes baixes s’han produït entre els metges i altres professionals sanitaris del servei d’urgències els darrers cinc anys?

8. Per què es produeixen aquestes baixes de metges i altres professionals sanitaris?

9. Quina és la mitjana d’hores d’espera dels pacients que fan ús del servei d’urgències actualment? Quina ha estat l’evolució d’aquesta dada en els darrers cinc anys?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Rosa Gili Casals                                                                   
Consellera general socialdemòcrata                           
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de gener del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 de gener del 2018, relatives a la situació del Centre d’Acolliment d’Infants i Joves de la Gavernera i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 77).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a la situació del Centre d’Acolliment d’Infants i Joves de la Gavernera

El Centre d’Acolliment d’Infants de la Gavernera és una institució molt important en aquest país i considerem molt important conèixer-ne el seu funcionament.

Vist això, demano el següent:

1. Quina és la capacitat del Centre d’Acolliment d’Infants i Joves de la Garvernera?

2. La limitació ve donada per l’espai disponible? Per altres raons?

3. El Ministeri d’Afers Socials disposa d’altres locals per acollir infants i joves al país? Té previst algun nou espai? Si és el cas, on estaria situat i quantes places tindria?

4. Quants infants viuen actualment al centre? Es demana desglossament per sexe i per edats i el motiu del seu internament (problemes familiars, econòmics, altres). No es demana aquesta informació de manera nominal.

5. Quantes persones treballen al centre a temps ple? A hores? Precisar

6. Quins horaris fa el personal? Desglossar segons especialitats (educadors, monitors, altres...).

7. Quines són les ràtios infants/adults, joves/adults?

8. Quantes tutories assumeix cada educador?

9. Quina és la seva antiguitat al centre? Hi ha molta rotació de personal? Donar dades dels últims tres anys.

10. Qui és la persona responsable del Centre d’Acolliment? Quin és el seu càrrec?

11. Quines formacions es donen al personal del centre? Precisar exactament quines són les formacions i el contingut d’aquestes, la seva durada, la data d’aquetes i el nombre de persones que les han seguit (precisar quantes persones que han rebut la formació encara segueixen al centre?

12. Qui decideix l’internament dels infants o dels Joves al CAI? En quins casos es pren aquesta decisió? Qui decideix la durada de l’internament i les condicions de visita dels pares?

13. Com funciona la comunicació amb les famílies? Es trameten informes? Amb quina freqüència? Quins són els protocols de comunicació?

14. Qui determina els règims de visita de les famílies als seus fills? Com són aquests?

15. Quins protocols d’actuació es segueixen en cas de conflicte amb els menors? Quants protocols existeixen i a qui estan adreçats (edats, problemes de violència, de salut, de depressió, altres...)?

16. Els infants i joves internats poden seguir activitats culturals i esportives després de l’escola? Hi ha condicionants?

17. Com es gestiona la logística perquè aquests infants i joves puguin tenir dret a seguir les mateixes activitats que qualsevol altre infant i tenint compte a més que tenir activitats extraescolars els hi és molt beneficiós?

18. Quins recursos es poden a la seva disposició perquè puguin seguir aquestes activitats?

19. Quin és el pressupost anual del CAI? Quin ha sigut el dels darrers cinc anys?

20. Qui paga la manutenció dels infants i joves del CAI? Si hi ha modalitats diferents de pagament com es decideixen aquestes? Amb quins criteris? Qui ho determina?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Rosa Gili Casals                                                                   
Consellera general socialdemòcrata                           
del Grup Parlamentari Mixt

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Edicte

El proper dia 19 de febrer del 2018, dilluns, a les 15.00h, se celebrarà a la sala de reunions públiques de la planta -3 del nou edifici del Consell General, una sessió informativa pública del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera, president del Consell d’Administració de la CASS, davant de les Comissions Legislatives de Finances i Pressupost i de Sanitat i Medi Ambient conjuntament, amb l’ordre del dia següent:

Punt Únic: Compareixença, a demanda del M. I. Sr. Antoni Martí Petit, Cap de Govern, comunicant la voluntat del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera, president del Consell d’Administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social per presentar el document ““Simulations actuarielles de la situation du régime de retraite de la Caixa Andorrana de Seguretat Social sur la base des données à fin 2015”.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044

Preu de l'exemplar: 0,90 €
Subscripcions: Tel. 877877