Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 33/2016, 13 maig 2016

BCG 33/2016, 13 maig 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 33/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 33/2016

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Tramesa del Projecte de llei de tinença i de protecció d’animals, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Sanitat i Medi Ambient. 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de maig del 2016, relatives a les deduccions aplicades en l’impost sobre societats, (Reg. Núm. 686).                                     

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de maig del 2016, relatives a les deduccions aplicades en l’impost general indirecte, (Reg. Núm. 687).                          

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d'Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 11 de maig del 2016, relatives als problemes a l'hora d'utilitzar l'oficina virtual de tributs

(Reg. Núm. 698).                                               

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 10 de maig del 2016, relativa a les despeses de personal de l'entitat Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI SAU) dels exercicis 2014 i 2015, (Reg. Núm. 699).   

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 12 de maig del 2016, relatives a la notificació del retorn de l'Impost General Indirecte als beneficiaris,
(Reg. Núm. 707).                                                 

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 10 de maig del 2016, relatives a la fiscalització dels comptes de l’SDADV,(Reg. Núm. 710).                                   

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Acord de la Sindicatura en relació a la Resolució sobre la utilització de targetes de crèdit amb càrrec als pressupostos del Consell General.                                                                      

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió informativa pública del M. I. Sr. Xavier Espot Zamora, ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, davant de la Comissió Legislativa d’Interior, pel dia 30 de maig del 2016.
                                                                                    

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 1 de març del 2016, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de tinença i de protecció d’animals,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Sanitat i Medi Ambient.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 maig del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernández, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de maig del 2016, relatives a les deduccions aplicades en l’impost sobre societats i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0686).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Govern en el millor termini, a la pregunta relativa a les deduccions aplicades en l’impost sobre societats.

Motivació

Vist que el cap de Govern en el marc del debat d’orientació política va anunciar la revisió de les deduccions aplicades en l’impost sobre societats,

Atès l’exposat es pregunta,

Pot informar Govern sobre l’import de les deduccions per creació de llocs de treball aplicades en les declaracions de l’impost sobre societats dels exercicis 2012, 2013, 2014 i 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les deduccions per noves inversions aplicades en les declaracions de l’impost sobre societats dels exercicis 2012, 2013, 2014 i 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les deduccions per eliminació de sobre tributació interna en les declaracions de l’impost de societats dels exercicis 2012, 2013, 2014 i 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les deduccions per eliminació de sobre tributació internacional en les declaracions de l’impost sobre societats pels exercicis 2012, 2013, 2014 i 2015?

Andorra la Vella, 9 de maig de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general del Grup Parlamentari Liberal

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de maig del 2016, relatives a les deduccions aplicades en l’impost general indirecte i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0687).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Govern en el millor termini, a la pregunta relativa a les deduccions aplicables en l’impost general indirecte.

Motivació

Vist que el cap de Govern en el marc del debat d’orientació política va anunciar la voluntat de situar el tipus reduït del 2,5% de l’Impost General Indirecte al tipus normal del 4,5%.

Atès l’exposat es pregunta,

Pot informar Govern sobre l’import de les quotes de l’IGI repercutit al tipus 2,5%, aplicades en les declaracions de l’Impost General Indirecte dels exercicis 2013, 2014, 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les quotes de l’IGI repercutit al tipus 0%, aplicades en les declaracions de l’Impost General Indirecte dels exercicis 2013, 2014, 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les quotes de l’IGI repercutit al tipus 1%, aplicades en les declaracions de l’Impost General Indirecte dels exercicis 2013, 2014, 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les quotes de l’IGI repercutit en la transmissió de béns immobles (4,5%), aplicades en les declaracions de l’Impost General Indirecte dels exercicis 2013, 2014, 2015?

Pot informar Govern sobre l’import de les quotes de l’IGI repercutit al tipus 4,5% (sense béns immobles), aplicades en les declaracions de l’Impost General Indirecte dels exercicis 2013, 2014, 2015?

Casa de la Vall 9 de maig de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general del Grup Parlamentari Liberal

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 11 de maig del 2016, relatives als problemes a l'hora d'utilitzar l'oficina virtual de tributs i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0698).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, i membre de la plataforma Ciutadans Compromesos de la Massana, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents al Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què, se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

Diversos obligats tributaris estan tenint problemes a l’utilitzar l’oficina virtual de tributs.

S’informa als mateixos de l’obligatorietat d’utilitzar un determinat sistema operatiu de Microsoft (sortint en cas contrari el missatge: ALERTA El sistema operatiu no és compatible) o bé anar físicament a realitzar els tràmits a l’Agència Tributària.

És conegut per tots que no tots els usuaris utilitzen Windows com a sistema operatiu, i els que ho fan també opten per altres versions més estables.

Es demana:

Per quin motiu s’està obligant als obligats tributaris a utilitzar Windows 10?

Quin és el cost d’implantació que ha tingut fins ara la plataforma d’e-tràmits per la declaració i/o liquidació d’impostos?

Quantes hores i quin cost econòmic ha suposat la formació de les persones que hi treballen?

Quants obligats tributaris han realitzat amb èxit la totalitat del procés a l’oficina virtual de tributs?

Donat que el programari es troba disponible en català, per quin motiu no està totalment escrita en català la part que es proporciona com manual d’usuari?

A Casa de la Vall, l’11 de maig de 2016

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 10 de maig del 2016, relativa a les despeses de personal de l’entitat Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI SAU) dels exercicis 2014 i 2015 i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0699).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita de Govern a la pregunta relativa a les despeses de personal de l’entitat Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI SAU) dels exercicis 2014 i 2015.

A la memòria dels comptes anuals abreujats de l’exercici 2015 de l’entitat Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI SAU) es reflecteix un increment de la partida destinada a Sous i salaris i assimilats que passa de 185.804,94 € de l’exercici 2014 a 255.269,89 € durant l’exercici 2015.

Es pregunta

Pot justificar aquest increment de despesa i la seva motivació?

Aprofito l’avinentesa per testimoniar a la V.M.I.S. la meva més distingida consideració.

10 de maig de 2016

Ferran Costa Marimon                                                        
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 12 de maig del 2016, relatives a la notificació del retorn de l’Impost General Indirecte als beneficiaris i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0707).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Govern en el millor termini, a la pregunta relativa a la notificació del retorn de l’Impost General Indirecte als beneficiaris.

Motivació

Vist que el Govern mitjançant la notificació als beneficiaris pel retorn de l’IGI per correu electrònic va adjuntar les adreces de totes les persones a qui se’ls notificaria l’esmentat retorn,

Vist que Govern en el tractament de dades personals d’aquesta notificació pot haver incorregut en una vulneració del dret que tota persona té a la seva intimitat, dret fonamental reconegut per la Constitució al seu article 14,

Vist que la Llei 15/2003, del 18 de desembre, qualificada de protecció de dades té per objectiu protegir i garantir el tractament i la utilització de dades personals, els drets fonamentals de les persones, i especialment els relatius a la intimitat,

Atès que la notificació del Govern per correu electrònic als beneficiaris del retorn de l’IGI pot haver incorregut en un incompliment dels següents articles del reglament de l’Agència Andorrana de Protecció de dades:

article 1 del reglament de l’Agència Andorrana relatiu a l’objecte del citat reglament,

article 5 del reglament de l’Agència Andorrana relatiu a les definicions del citat reglament a fi de regular la protecció de dades personals al Principat d’Andorra,

article 7 del reglament de l’Agència Andorrana sobre els principis relatius del tractament de les dades,

article 17 del reglament de l’Agència Andorrana relatiu a la confidencialitat,

article 18 del reglament de l’Agència Andorrana relatiu a la seguretat.

Atès l’exposat es pregunta

Pot informar Govern per quins motius es va adjuntar en l’enviament de cada correu les adreces de correu de totes les persones beneficiàries?

Pot informar Govern si aquesta acció es va realitzar amb el consentiment dels beneficiaris?

Pot informar Govern quants beneficiaris serien els afectats per aquests enviaments?

Pot informar i detallar Govern quin protocol utilitza per a la gestió de les dades que els administrats facilitem al Govern a fi de garantir la protecció d’aquestes?

Pot informar i detallar Govern quin protocol utilitza a fi de garantir la protecció de dades dels administrats al moment de realitzar notificacions per correu electrònic?

Pot informar Govern si va notificar a l’Agència de Protecció de Dades d’Andorra el succeït amb la notificació als beneficiaris pel retorn de l’IGI per correu electrònic en el moment que va detectar els fets? (En cas afirmatiu quan ho va fer i per quina via?)

En cas que el Govern no hagi informat a l’Agència de Protecció de Dades d’Andorra pot informar Govern si l’Agència de Protecció de Dades s’ha posat en contacte amb el Govern per aquest incident? (En cas afirmatiu quan ho va fer i per quina via?)

Pot informar Govern quines accions ha aplicat per a evitar que fets similars es reprodueixin?

Aprofito l’avinentesa per testimoniar a la V.M.I.S. la meva més distingida consideració.

Andorra la Vella, 12 de maig de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general del Grup Parlamentari Liberal

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 10 de maig del 2016, relatives a la fiscalització dels comptes de l'SDADV i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0710).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, i membre de l’agrupació política parroquial Ciutadans Compromesos de La Massana, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

Després d’haver estat informats pel Tribunal de Comptes sobre la fiscalització dels comptes de l’SDADV.

Es demana:

La part dels royalties destinats a finançar les despeses d’administració ha estat del 40% sense que es conegui quan ha estat adoptat l’acord que determina aquest percentatge ni es té constància de l’existència d’estudis o altres treballs que el justifiquin, pel que no es pot garantir que es respecti un criteri no arbitrari conforme l’exigència de l’article 23.1 dels estatuts de l’SDADV. Es demana més enllà de la decisió del Consell d’Administració de l’SDADV, quin informe recolza aquesta decisió?

Com anirà canviant aquest percentatge en relació als royalties quan aquests vagin creixent?

Per quin motiu l’SDADV no efectua un seguiment pressupostari ajustat estrictament a l’LGFP i al PGCP atès que al llarg de l’exercici no enregistra les diferents fases de l’execució dels pressupostos d’ingressos i de despeses, contràriament al requerit a l’article 31 de l’LGFP?

Malgrat allò previst e la Llei de creació de l’SDADV:

Article 26.- Comptes anuals

La comptabilitat de l’SDADV es duu a terme d’acord amb el que disposa la normativa vigent en matèria de finances i comptabilitat pública.

Article 27.- Control economicofinancer

27.1. L’Assemblea General designa un auditor, sense perjudici que es puguin designar altres auditors conforme a la legislació vigent en matèria de finances públiques.

(...)

27.3. L’auditor nomenat per l’Assemblea General i, si escau, l’auditor designat per la minoria esmentada en l’apartat anterior, comproven l’exactitud de la situació financera i patrimonial de l’SDADV exposada en els comptes anuals, i emeten el dictamen corresponent.

El Tribunal de Comptes constata la falta de dita auditoria, i en les seves al·legacions l’SDADV argumenta que ha estat auditada pel propi Tribunal de Comptes (que és qui reclama l’auditoria) i per la Intervenció de Govern, i a criteri seu, amb aquestes “auditories” (segons les anomena l’SDADV), n’hi ha prou. Quina normativa empara aquestes decisions per part de l’SDADV?

A la liquidació del pressupost no hi figuren la totalitat de les despeses suportades per aquest atès que no s’inclouen serveis que suporta directament el Govern, el que fa que no es coneix el cost real de l’activitat. Haurien de tenir-se en compte a dins de rati del 40% dels royalties que el Consell d’Administració considera com a despesa?

A Casa de la Vall, el 10 de maig de 2016

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 13 de maig del 2016, ha acordat la següent Resolució:

Resolució sobre la utilització de targetes de crèdit amb càrrec als pressupostos del Consell General

Resolució de la Sindicatura relativa a l’ordenació i el control dels pagaments efectuats amb targeta de crèdit per part del Síndic General, el Subsíndic General i els alts càrrecs del Consell General i funcionaris el lloc de treball dels quals ho requereixi;

Vist l’article 33, punts 2 i 5, de la Llei general de les finances públiques, del 19 de desembre del 1996, referent als pagaments a justificar;

Atès que la Intervenció del Consell General vetlla pel control de la legalitat, de l’oportunitat econòmica i financera;

A proposta de la Intervenció del Consell General, la Sindicatura aprova la resolució següent:

Article 1

L’objecte d’aquesta resolució és establir el procediment per ordenar i controlar els pagaments que s’efectuen amb targeta de crèdit.

Article 2

Poden ser titulars d’una targeta de crèdit el Síndic General, el Subsíndic General, el Secretari General i els alts càrrecs del Consell General i funcionaris, el lloc de treball dels quals ho requereixi, específicament autoritzats per la Sindicatura.

Article 3

La Sindicatura adopta el procediment oportú perquè la utilització del sistema de pagament amb targeta de crèdit s’ajusti a les previsions de la Llei general de les finances públiques.

Article 4

1. Les despeses que es poden pagar amb targeta de crèdit poden ser en concepte d’atencions protocol·làries i de representació o les que s’hagin de fer obligatòriament per aquest mitjà de pagament per raons de la utilització de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). En aquest últim cas, no s’utilitzen les targetes de crèdit dels titulars, sinó que s’autoritza, prèvia petició al Secretari General, l’ús d’una targeta de dèbit virtual el titular de la qual és la Secretaria General del Consell General.

2. Les despeses d’atencions protocol·làries i de representació són les que es produeixen com a conseqüència dels actes de protocol i representació que el Consell General ha de dur a terme en el desenvolupament de les seves funcions, tant en territori nacional com a l’estranger, sempre que les despeses siguin en benefici o utilitat del Consell General i que no hi hagi crèdits específics en altres conceptes per a aquestes despeses.

3. Es paguen amb targeta de crèdit, entre d’altres, les despeses d’aquesta naturalesa que corresponen a peatges, carburants, bitllets de transport, àpats i allotjament en hotels.

Article 5

1. Els titulars de targeta de crèdit presenten la liquidació amb les comprovacions documentals oportunes de les quantitats pagades, així com una breu nota justificativa de la raó de la despesa, en el termini de tres mesos a partir del moment en què es genera la despesa a justificar i, en tot cas, abans del 15 de gener de l’exercici següent.

2. Els comprovants o justificants de les despeses pagades amb targeta han de ser originals i, en tot cas, han de detallar la data, el concepte i l’import de la despesa.

Article 6

Els titulars de targeta de crèdit no poden, sota cap concepte, procedir a disposicions en efectiu en caixers automàtics o entitats bancàries.

Article 7

La Intervenció del Consell General fiscalitza les despeses i dóna la conformitat a les que s’han justificat degudament.

Disposició final

Aquesta resolució entra en vigor l’endemà de ser publicada al Butlletí del Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 30 de maig del 2016, dilluns, a les 12.00h, se celebrarà a la sala de reunions públiques de la planta -3 del nou edifici del Consell General, una sessió informativa pública del M. I. Sr. Xavier Espot Zamora, ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, davant de la Comissió Legislativa d’Interior, amb l'ordre del dia següent:

Punt Únic: Compareixença, a iniciativa pròpia, del M. I. Sr. Xavier Espot Zamora, ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, per presentar els projectes normatius i administratius per a l’any 2016.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 13 de maig del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044