Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 30/2018, 20 abril 2018

BCG 30/2018, 20 abril 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 30/2018

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 30/2018

Casa de la Vall, 20 d’abril del 2018

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei de creació de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra.

2.2 Proposicions de llei

Admissió a tràmit i publicació de la Proposició de llei de modificació de la Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’Administració general i els comuns, i entre els comuns, i obertura del termini de presentació del criteri del Govern. 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Clausura de la tramitació de la Proposició de llei qualificada d’organització i funcionament dels comuns.   

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 d’abril del 2018, relatives als protocols d’atenció de les dones víctimes de violència de gènere del SAAS, (Reg. Núm. 524). 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 20 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, de la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal i de la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei de creació de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra. El nou termini finalitza el dia 14 de maig del 2018, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 20 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

2.2 Proposicions de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 20 d’abril del 2018, ha examinat el document que li han tramès els M. I. Srs. Miquel Aleix Areny, Marc Ballestà Alias, Josep Anton Bardina Pau, Ladislau Baró Solà, Mònica Bonell Tuset, Carles Enseñat Reig, Antoni Fillet Adellach, Sofia Garrallà Tomàs, Carles Jordana Madero, Maria Martisella González, Vicenç Mateu Zamora, Antoni Missé Montserrat, Meritxell Palmitjavila Naudí, Patrícia Riberaygua Marme, Justo Ruiz González, consellers generals del Grup Parlamentari Demòcrata, els M. I. Srs. Joan Carles Camp Areny, Josep Majoral Obiols, Carine Montaner Raynaud, Carles Naudi d’Areny Plandolit Balsells, Josep Pintat Forné, Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt i els M. I. Srs. Ferran Costa Marimon, Jordi Gallardo Fernàndez i Judith Pallarés Cortés, consellers generals del Grup Parlamentari Liberal, registrat en data 19 d’abril del 2018, sota el títol Proposició de llei de modificació de la Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’Administració general i els comuns, i entre els comuns, i exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1. D’acord amb l’article 18.1.d), admetre a tràmit aquest escrit sota la qualificació de Proposició de llei.

2. D’acord amb l’article 103.2, ordenar la seva publicació, i remetre-la al Govern perquè, en el termini de quinze dies, manifesti el seu criteri. El Govern haurà d’evacuar el seu informe per tot el dia 14 de maig del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 20 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Proposició de llei de modificació de la Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’Administració general i els comuns, i entre els comuns

Exposició de motius

La Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’administració general i els comuns, i entre els comuns va ser aprovada pel Consell General amb l’objectiu d’una col·laboració entre l’Administració general i els comuns per tal que cada part exerceixi de manera eficaç i eficient els seves competències. La voluntat era la d’assegurar la cooperació entre comuns i altres corporacions locals i permetre l’optimització de recursos.

La present llei de modificació de la Llei 37/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’administració general i els comuns, i entre els comuns no té cap incidència en el fons de la Llei 37/2017. Al contrari, amb aquesta modificació és pretén corregir una errada en la remissió a un article. En efecte, l’apartat 2 de l’article 3, Informació mútua, de la vigent Llei 37/2017, fa remissió a l’apartat 3 de de l’article 1. Ara bé, aquest darrer apartat no consta en la Llei 32/2017 del 20 de desembre, de col·laboració entre l’administració general i els comuns, i entre els comuns.

Per tant, la proposició de Llei de modificació de la Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’administració general i els comuns, i entre els comuns procedeix a corregir aquesta errada.

Article 1. Modificació de l’apartat 2 de l’article 3

Es modifica l’apartat 2 de l’article 3.

“Article 3. Informació mútua

1. L’Administració general i els comuns s’han de facilitar mútuament la informació que estigui al seu abast i que resulti necessària perquè cada part pugui exercir adequadament les seves competències.

2. A l’efecte de l’apartat primer, l’Administració general i els comuns poden sol·licitar a les altres administracions referides a l’apartat 2 de l’article 2 que els facilitin la informació que sigui necessària per a l’exercici adequat de les seves competències. La sol·licitud d’informació s’ha de motivar.

3. L’Administració general pot denegar la informació requerida si compromet la seguretat nacional, la seguretat pública, les relacions exteriors, la investigació i sanció de delictes i faltes administratives, els interessos bàsics de l’economia o si existeix qualsevol altre imperatiu que derivi de les lleis o que justifiqui una necessitat de reserva. Pot denegar-la igualment si considera que no està suficientment justificada per raó de la competència comunal que s’hagi d’exercir.

4. Els comuns poden denegar la informació requerida si compromet la investigació i sanció de delictes i faltes administratives, o si existeix qualsevol imperatiu que derivi de les lleis que justifiqui una necessitat o obligació de reserva. Poden també denegar-la si consideren que no està suficientment justificada per raó de la competència que s’hagi d’exercir.

5. Queda exclosa de l’intercanvi la informació que afecti el secret professional i la propietat intel·lectual, la igualtat de les parts en els procediments judicials, el secret de les deliberacions dels òrgans que així ho tinguin establert per llei i la garantia de confidencialitat dels procediments de decisió i actuació, així com qualsevol altra informació que la llei restringeixi o que pugui causar perjudicis als drets legítims de tercers.

Les autoritats i el personal que rebin informació de les altres administracions queden subjectes als mateixos deures de reserva que afecten l’administració que l’ha transmès i només poden utilitzar-ne amb la finalitat d’exercir les competències pròpies.

6. L’intercanvi d’informació se sotmet a la Llei qualificada de protecció de dades personals.”

Disposició final primera. Entrada en vigor

Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

Disposició final segona. Text consolidat

S’encomana al Govern que en el termini màxim de tres mesos des de l’entrada en vigor d’aquesta Llei publiqui al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra el text consolidat de la Llei 32/2017, del 20 de desembre, de col·laboració entre l’Administració general i els comuns, i entre els comuns.

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Edicte

El síndic general, atès que el Consell General en la seva sessió del dia 19 d’abril del 2018, ha acordat no prendre en consideració la Proposició de llei qualificada d’organització i funcionament dels comuns,

Disposa

Declarar closa la tramitació de la Proposició de llei qualificada d’organització i funcionament dels comuns, oberta per Edicte de data 28 de febrer del 2018.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       

Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 20 d’abril del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 20 d’abril del 2018, relatives als protocols d’atenció de les dones víctimes de violència de gènere del SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 524).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 20 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general Independent del Grup parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives als protocols d’atenció de les dones víctimes de violència de gènere del SAAS

MOTIVACIÓ

Els mitjans de comunicació s’han fet ressò de les queixes manifestades arrel de l’atenció rebuda per part de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell d’una dona víctima presumptament d’una violació.

Els protocols han d’establir l’atenció específica i urgent que cal prestar des dels serveis sanitaris a una dona que ha patit una violació, així com la coordinació amb la resta d’estaments i la necessitat de contemplar pautes uniformes d’actuació sanitària respecta a la violència de gènere, a on troben l’agressió i l’abús sexual.

En concret, ha de donar resposta a totes les preguntes que es plantegen en la pràctica dels professionals sanitaris que intervenen en aquest procés assistencial, facilitant un instrument de treball que garanteixi la igualtat i qualitat assistencial, independentment dels equips de guàrdia que treballin a urgències a l’atenció primària, del seu nivell de formació, experiència i creences, i també informar de com cal enfocar aquesta assistència i com s’han de coordinar els diferents professionals que hi intervenen, així com els protocols i el circuits assistencials desenvolupats.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

Ens pot explicar Govern:

1. Quin protocol existeix en la recepció i acollida de la víctima per assegurant-li un lloc adient, amb privacitat, tenint cura de la intimitat i la comoditat per poder iniciar el procés d’acompanyament terapèutic ?

2. Quines són les actuacions clíniques i preventives que es fan dintre del protocol? (exploracions, analítiques, tractaments). Està establert els professionals que intervindran en l’atenció directa?

3. Quin és el protocol de coordinació amb la policia i metge forense per poder complimentar les lesions sofertes per part de la víctima o la recollida de mostres judicials? Existeix un format únic de descripció de lesions o mapa anatòmic descriptiu de lesions i un únic model d’informe mèdic?

4. Estableix el protocol el seguiment i controls posteriors que ha de seguir la víctima amb altres professionals de la salut? (metge capçalera, psicòleg, psiquiatra, analítiques?

5. El protocol estableix comunicació amb l’equip d’atenció a la dona o d’altres? Quins i de quina manera?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament

Andorra la Vella, 20 d’abril del 2018

Sílvia  Bonet Perot                                                             
Consellera general Independent                                  
Grup Parlamentari Mixt

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044