Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 3/2018, 17 gener 2018

BCG 3/2018, 17 gener 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 3/2018

 

Butlletí

del
Consell General

Núm. 3/2018

Casa de la Vall, 17 de gener del 2018

SUMARI

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de gener del 2018, relatives a la manca de personal al servei d'urgències del SAAS, (Reg. Núm. 68).

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Proclamació dels candidats a membre titular i membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària el Consell d’Europa.   

Proclamació dels candidats a membre titular i membre suplent de la delegació Consell General a l’Assemblea Parlamentària de l’Organització per a la Seguretat i Cooperació Europa (OSCE).  

 

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de gener del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de gener del 2018, relatives a la manca de personal al servei d’urgències del SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 68).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 17 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general Independent del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la manca de personal al servei d’urgències del SAAS

Motivació

Els mitjans de comunicació s’han fet ressò de les queixes manifestades pels professionals del Servei d’Urgències per les condicions de treball i per la falta de recursos i, també, de la gran rotació de professionals existent, fet que provoca tenir que fer front a un ritme de feina creixen amb una disminució del nombre de professionals que afecta directament sobre la qualitat assistencial necessària als pacients.

Segons indiquen, els temps d’espera de les patologies banals ha augmentat entre 4 i 6 hores, com també el descontentament dels professionals, tot plegat està provocant que determinats professionals dimiteixin o deixin de treballar al SAAS.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

Ens pot explicar Govern:

1. Quants efectius de les diferents disciplines professionals haurien de treballar per poder cobrir el servei d‘urgències, SUM, transport terrestre i  helicòpter?

2. Quants efectius treballen actualment en les diferents disciplines professionals de tots els serveis anteriorment indicats, destacant la jornada laboral que tenen assignada cadascun d’ells?

3. Durant els últims quatre anys, com ha evolucionat la plantilla de forma detallada, altes i baixes dels diferents professionals de cadascun dels serveis indicats?

4. Desglossar el nombre de visites diàries al servei d’urgències durant els últims tres anys, i la classificació que tenen segons el model de triatge aplicat.

5. Quines accions té previstes realitzar el SAAS a curt, mig i llarg termini per solucionar aquesta situació?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 17 de gener del 2018

Sílvia Bonet Perot                                                              
Consellera general Independent                                  
Grup Parlamentari Mixt

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.3 Altres

Edicte

La Sindicatura, d’acord amb l’article 84 del Reglament del Consell General, ha examinat la candidatura presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, president del Grup Parlamentari Liberal, per al nomenament d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa i la candidatura presentada pels M. I. Srs. Joan Carles Camp Areny, Josep Majoral Obiols, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, Carine Montaner Raynaud, Víctor Naudi Zamora i Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, per al nomenament d’un membre titular de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, i atès que no ha estat formulada cap objecció dins el termini reglamentari, proclama els candidats següents:

Membre titular:                        Víctor Naudi Zamora

Membre suplent:                    Judith Pallarés Cortés

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, d’acord amb l’article 84 del Reglament del Consell General, ha examinat la candidatura presentada pel M. I. Sr. Pere López Agràs, president suplent del Grup Parlamentari Mixt, per al nomenament d’un membre titular i d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària de l’Organització per a la Seguretat i Cooperació Europea i, ha acordat proclamar els candidats següents:

- M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells - Membre titular

- M. I. Sr. Pere López Agràs - Membre suplent

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de gener del2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044