Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 26/2016, 19 abril 2016

BCG 26/2016, 19 abril 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 26/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 26/2016

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de tinença i de protecció d’animals.    

Prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de caça.         

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de designació de carreteres i gestió de la xarxa viària.   

Admissió a tràmit i publicació de l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei de caça.    

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 d’abril del 2016, relativa a les dificultats que encara succeeixen en el reemborsament de les prestacions sanitàries als fills de parelles separades, (Reg. Núm. 0529).          

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 d’abril del 2016, relativa al decrement de la massa salarial durant el 2015 d’un 1,5% en relació el 2014, (Reg. Núm. 0530).   

Publicació de les preguntes amb resposta oral del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 d’abril del 2016, relatives a les notícies publicades recentment sobre les intoxicacions alimentàries que podrien estar relacionades amb la marca comercial Font d'Arinsal, (Reg. Núm. 0542).           

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a conèixer l'estat de la situació per a instal·lar un heliport, (Reg. Núm. 0545).                                            

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 d’abril del 2016, relativa a la configuració del Consell d’Administració de la Seguretat Social, (Reg. Núm. 0547).                            

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als drets de què disposen les persones andorranes amb passaport provisional a la CASS, (Reg. Núm. 0548).    

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als treballs de fiscalització del Tribunal de Comptes de les liquidacions del pressupost del SAAS, (Reg. Núm. 0549).              

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 18 d’abril del 2016, relatives a la utilització per part d'Andorra Turisme d'excedents d'altres exercicis, (Reg. Núm. 0554).            

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relatives a la web www.salodelvideojoc.com, (Reg. Núm. 0556). 

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa al nombre de persones del país que necessiten ajudes de Govern, Creu Roja i, (Reg. Núm. 0563).          

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernández, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa al reconeixement internacional de l’INAF, (Reg. Núm. 0564).                                                                 

Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a la nova numeració dels passaports, (Reg. Núm. 0565).                                                                                   

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a les empreses de selecció de personal contractades pel Govern.           

Publicació de la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relativa a les condicions en què es desenvolupa la distribució de medicaments a les farmàcies.     

4.8 Propostes d'acord, propostes de resolució i mocions

Publicació de l’esmena presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, a la Proposta d'acord instant al Govern a facilitar tota la documentació a l’abast de l’Administració pública, quan sigui sol·licitada pels Srs. consellers generals en els més breus terminis possibles.   

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió informativa pública del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera com a president del Consell d’Administració de la CASS i del Sr. Josep Delgado Villena com a president de la Comissió Gestora del Fons de reserva de jubilació, davant de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost, pel dia 27 d’abril del 2016.    

Convocatòria d’una sessió ordinària del Consell General pel dia 28 d’abril del 2016.          

 

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Carles Jordana Madero, conseller general del Grup Parlamentari Demòcrata, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de tinença i de protecció d'animals. El nou termini finalitza el dia 10 de maig del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Carles Jordana Madero, conseller general del Grup Parlamentari Demòcrata, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de caça. El nou termini finalitza el dia 10 de maig del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de designació de carreteres i gestió de la xarxa viària. El nou termini finalitza el dia 29 d’abril, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 19 d’abril del 2016, ha acordat:

Admetre a tràmit i publicar l’esmena a la totalitat presentada pels M. I. Srs. Gerard Alís Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals del Grup Parlamentari Mixt, al Projecte de llei de caça.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la M. I. Sindicatura

Els sotasignats, Gerard Alis Eroles, Rosa Gili Casals i Pere López Agràs, consellers generals socialdemòcrates del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 92 i 93 del Reglament del Consell General, compareixen davant la Sindicatura i, en temps i,

Diem

Que per la present, dins el termini establert en l’Edicte del 29 de març del 2016, publicat al Butlletí del Consell General núm. 19/2016, passem a formular al “Projecte de llei de caça”, la següent:

Esmena a la totalitat amb retorn del Projecte de llei al Govern

En els termes precedents queda formulada l’esmena a al totalitat amb retorn al Govern del “Projecte de llei de caça”.

Consell General. 19 d’abril del 2016

Gerard Alís Eroles                                                                
Rosa Gili Casals                                                                     
Pere López Agràs

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 d’abril del 2016, relativa a les dificultats que encara succeeixen en el reemborsament de les prestacions sanitàries als fills de parelles separades i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0529).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

La sotasignada, Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula al Govern relativa a les dificultats que encara succeeixen en el reemborsament de les prestacions sanitàries als fills de parelles separades

En l’informe del Raonador del Ciutadà presentat al Consell General es destaca dintre de l’apartat social, la queixa reiterativa de progenitors separats que tenen dificultats per cobrar les prestacions sanitàries dels actes efectuats als seus fills.

En concret la memòria diu “La problemàtica sorgia quan la parella separada o divorciada i els menors quedaven com a beneficiaris d’un dels progenitors.”.

La CASS paga els actes sanitaris únicament al progenitor que té als menors com a beneficiari, sense tenir en compte qui havia pagat l’acte.

La Llei 18/2014, del 24 de juliol, de modificació de la Llei 17/2008, del 3 d’octubre, de la seguretat social diu “Per reglament es pot establir i regular que, en situacions de separació, de divorci o d’extinció de la unió estable de parella, els fills puguin ser assegurats indirectes i trobar-se a càrrec, simultàniament, d’ambdós progenitors.”.

Tot i que en el mateix informe es reconeix un procediment agreujat per poder fer el pagament a qui correspon, entenem que la finalitat del legislador va ser trobar un procediment simple que donés resposta a aquesta problemàtica.

Igualment, podem constatar que encara s’està a l’espera de trobar un procediment simplificat d’una llei que ja va entrar en vigor fa més d’un any.

Entenem que cal agilitzar en els aspectes relacionats amb la condició d’assegurat, i en aquest cas concret cal dir que des de l’aprovació de la llei al juliol 2014 i fins a dia d’avui es podria haver elaborat una forma d’actuació dels tràmits per solucionar una problemàtica que va més enllà del que molts es poden imaginar.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta

Quines accions prop del Consell d’Administració efectuarà Govern per donar resposta de forma complerta a aquest precepte de la llei de la CASS?

Casa de la Vall, 15 d’abril del 2016

Sílvia Eloïsa Bonet Perot                                                    
Consellera general d’SDP                                                   
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 15 d’abril del 2016, relativa al decrement de la massa salarial durant el 2015 d’un 1,5% en relació el 2014i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0530).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

La sotasignada, Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula al Govern relativa al decrement de la massa salarial durant el 2015 d’un 1,5% en relació el 2014

En la memòria dels estats financers 2015 de la CASS presentada al març del 2016 podem comprovar que tot i existir un increment en el nombre d’assalariats d’un 2% en relació al 2014, la massa salarial segueix decreixent un 1,5% en relació al 2014, seguint la mateixa tendència dels últims anys.

Per cotitzacions, indica la liquidació “els ingressos liquidats provinents de cotitzacions dels assalariats actius de l’any 2015... una disminució d’un 11,8% a la branca general”.

Cal entendre que la disminució de la massa salarial té un impacte directe sobre les arques de la CASS, ja que afecta directament a la recaptació tant a la branca general com a la branca jubilació, poden arribar a afectar directament a la sostenibilitat del sistema.

Per poder contrarestar aquesta situació calen mesures encaminades a millorar els salaris, ja que la disminució salarial esdevinguda durant els últims anys no ha comportat una disminució dels preus al consum, tot al contrari, hi ha hagut un augment de preus i en conseqüència una davallada en el consum intern.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta

Quines actuacions o estratègies pensa dur a terme Govern per aconseguir una millora de la massa salarial?

Casa de la Vall, 15 d’abril del 2016

Sílvia Eloïsa Bonet Perot                                                    
Consellera general d’SDP                                                   
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 18 d’abril del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 18 d’abril del 2016, relatives a les notícies publicades recentment sobre les intoxicacions alimentàries que podrien estar relacionades amb la marca comercial Font d’Arinsal i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0542).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 18 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents i perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a les notícies publicades recentment sobre les intoxicacions alimentàries que podrien estar relacionades amb la marca comercial Font d’Arinsal

Motivació

Durant la setmana passada han aparegut a la premsa diverses notícies sobre diferents intoxicacions alimentàries a la zona de Barcelona i Tarragona, i que podrien estar relacionades amb la marca comercial d’aigua Font d’Arinsal. Vist que aquest producte vehicula internacionalment el nom i la imatge d’Andorra, considerem que cal ser molt exigents amb la qualitat d’aquest.

Atès l’exposat, demano:

1. Quins són els controls sanitaris efectuats des del ministeri responsable de la salut en relació a les infraestructures, consumibles, envasos, font i sobre el producte final?

2. Quan va tenir lloc l’última inspecció efectuada per part del ministeri i quins van ser els resultats d’aquesta?

3. Quines són les exigències de controls que el ministeri responsable de la salut va exigir en el moment de l’atorgament de l’autorització a Fons d’Arinsal? Aquestes exigències es continuen complint?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general socialdemòcrata                                 
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a conèixer l'estat de la situació per a instal·lar un heliport i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0545).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, conseller general d’SDP al Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula al Govern per a conèixer l’estat de la situació per a instal·lar un heliport

Motivació,

Els darrers dies gràcies als mitjans informatius ens assabentàvem que Govern estaria avaluant la possibilitat d’emplaçar un heliport a la zona propera a la central de FEDA.

Per això preguntem,

Ens pot confirmar Govern si contempla aquesta possibilitat d’emplaçament, en quina fase es troba l’estudi i també si s’han descartat definitivament les tant anunciades ubicacions dels terrenys de la Comella i d’Engolasters?

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Víctor Naudi Zamora                                                           
Conseller general d’SDP al                                                 
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a la configuració del Consell d’Administració de la Seguretat Social i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0547).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

La sotasignada, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula relativa a la configuració del Consell d’Administració de la Seguretat Social

El proppassat 28 de gener, a demanda del nou ministre de sanitat, Sr. Carles Álvarez, el Cap de Govern va cessar el Dr. Albert Pla del càrrec de membre del Consell d’Administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. Al seu lloc, va nomenar el Sr. Enric Bartumeu, de professió economista.

Per aquest motiu, demanem a Govern:

Pensa el Govern que la figura d’un professional en l’àmbit de la medecina no és necessària dins del Consell d’Administració de la CASS?

Consell General, 19 d’abril del 2016

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera General socialdemòcrata                               
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als drets de què disposen les persones andorranes amb passaport provisional a la CASS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0548).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, conseller general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula relativa als drets de que disposen les persones andorranes amb passaport provisional a la Caixa Andorrana de Seguretat Social

Recentment hem tingut coneixement que els andorrans que disposen de passaport andorrà provisional, no són considerats com a andorrans per la CASS, i se’ls posaria dificultats per fer valdre els seus drets enfront de la dita entitat.

Per ser més concret semblaria que de la mateixa manera que alguns afiliats de la CASS amb l’autorització de residència i treball caducada, que continuaven treballant i pagant les seves cotitzacions a la CASS, s’han vist privats del dret a percebre prestacions, també hauria succeït el mateix a andorrans amb passaport provisional, amb l’agreujant que en mirar de tramitar l’autorització de residència des d’immigració se’ls informaria que en ser andorrans ja no la requereixen, trobant-se en la impossibilitat de percebre les prestacions que els corresponen.

Així mateix, ens constaria que alguns estudiants menors de 18 anys titulars d’un passaport andorrà provisional, es veurien en la possibilitat de ser donats d’alta prop de la CASS com a assalariats perquè aquesta entitat els exigirà disposar d’un permís de residència i treball, que no podrien tramitar per quan són andorrans.

Per aquest motiu, demanem:

Pot exposar el Govern quin són els drets prop de la CASS que gaudeix una persona andorrana que ostenta un passaport provisional i per quins motius aquests serien diferents d’una persona que ostenta un passaport definitiu?

Consell General, 19 d’abril del 2016

Gerard Alís Eroles                                                                
Conseller General socialdemòcrata                                 
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als treballs de fiscalització del Tribunal de Comptes de les liquidacions del pressupost del SAAS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0549).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Ala Sindicatura

La sotasignada, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula relativa als treballs de fiscalització del Tribunal de Comptes de les liquidacions del pressupost del SAAS

En l’informe 3/2015 del Tribunal de Comptes sobre les liquidacions dels pressupostos de l’Administració general i dels òrgans que estan sota la seva direcció corresponents a l’exercici 2014 es posa en evidència mancances en relació a les obligacions de respectar els procediments que estableix la Llei General de Finances Públiques, la Llei de contractació Pública i el Pla general de comptabilitat pública i altres irregularitats.

Per aquest motiu, demanem:

És coneixedor el Govern d’aquestes males praxis dins del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària? Considera correcta i adequada aquesta manera de gestionar els diners públics?

Consell General, 19 d’abril del 2016

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera General socialdemòcrata                               
del Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 18 d’abril del 2016, relatives a la utilització per part d'Andorra Turisme d'excedents d'altres exercicis i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0554).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Basells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què, se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents

En la nota 2.2 de l’Informe de fiscalització d’Andorra Turisme per part del Tribunal de Comptes, relatiu al tancament de l’exercici 2014 es posa de manifest:

Que Andorra Turisme ha utilitzat excedents d’altres exercicis, en contrari de la Llei de pressupost del mateix exercici, en l’article 18.1.

Que Andorra Turisme fa ús d’aquests excedents d’acord amb el seu Consell d’Administració.

Que Andorra Turisme al·lega que això es fa fruit d’un mandat del Govern, del qual el Tribunal de Comptes diu que no se’n té evidència.

Es demana:

Per què Andorra Turisme opta per aquesta manera de procedir, sense respectar l’article 18.1 de la Llei del pressupost del 2014?

A Casa de la Vall, el 18 d’abril de 2016

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relatives a la web www.salodelvideojoc.com i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0556).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Basells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què, se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents

A la web www.salodelvideojoc.com, en l’apartat AVÍS LEGAL hi figura el següent: http://salodelvideojoc.com/avis-legal.php

“El domini d’Internet www.salodelvideojoc.com així com tots els drets de propietat intel·lectual o industrial del lloc web, el seu disseny, logotips, signes distintius i continguts són propietat d’Andorra Telecom, entitat dedicada a la prestació en exclusiva del servei públic universal de telecomunicacions d’Andorra i altres activitats associades a les comunicacions electròniques, amb NRT U-054081-P i domicili social al c. Mn. Lluís Pujol, 8-14, Santa Coloma, AD500 Andorra la Vella, Principat d’Andorra”

En canvi consta com a registrant del domini:

Registrant Name: Top Score, S.L.

Registrant Organization:

Registrant Street: c Jaime Hermida, 12

Registrant City: Madrid

Registrant State/Province: MADRID

Registrant Postal Code: 28030

Registrant Country: ES

Registrant Phone: +34 652719321

I com a contacte el següent email:

jon.llaguno@bluepad.es

Segons la informació que surt a la web Bluepad.es, aquesta empresa va organitzar el saló del videojoc els anys 2010 i 2011 i utilitzava la web andorravideogameparty.com (avui dia fóra d’ús).

Es demana:

A què es deu que ANDORRA TELECOM SAU manifesti que la pàgina web de l’esdeveniment, www.salodelvideojoc.com, que s’organitza el tomb dels videojocs és de la seva propietat, però en canvi al registre hi consta una societat espanyola TOP SCORE S.L.?

Quina era i és la titularitat del domini andorravideogameparty.com?

Per què es va deixar d’utilitzar aquest domini?

Per quin període es va pagar la darrera renovació d’aquest domini?

Quina relació tenen ANDORRA TELECOM SAU amb Top Score S.L.?

Quina relació té o tenia TOP SCORE S.L. amb BLUEPAD?

Quina relació té o tenia ANDORRA TELECOM SAU amb BLUEPAD?

A Casa de la Vall, el 19 d’abril de 2016

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                       
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa al nombre de persones del país que necessiten ajudes de Govern, Creu Roja i Càritas i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0563).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

La sotasignada, M.I JUDITH PALLARÉS CORTÉS consellera general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula al Govern

Pot informar de quantes persones al país, andorrans i residents, necessiten les ajudes de Govern, Creu Roja i Càrites per dinar i sopar a diari? Durant quant temps ho fan servir i quin tipus de seguiment ofereixen els treballadors socials a aquestes persones?

Data 19 d’abril del 2016

Judith PALLARÉS CORTÉS                                            
Consellera  General                                                             
P.O Carine MONTANER RAYNAUD

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernández, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa al reconeixement internacional de l’INAF i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0564).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la sindicatura

El sotasignat, M.I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta relativa al reconeixement Internacional de l’Institut Nacional Andorrà de Finances -INAF-

Motivació:

Vista la complexitat en la que es troba el sector financer d’Andorra arrel dels darrers esdeveniments succeïts relacionats amb l’afer BPA,

Vist que els fets esdevinguts han posat de manifest la feblesa dels organismes reguladors i supervisors del sistema financer d’Andorra,

Atès aquests antecedents, es pregunta,

Pot informar Govern si l’INAF està reconegut internacionalment com a organisme regulador del sistema financer andorrà?

Casa de la Vall 19 d’Abril de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 19 d’abril del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a la nova numeració dels passaports i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0565).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la sindicatura

La sotasignada, M.I JUDITH PALLARÉS CORTÉS consellera general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.

Pregunta que es formula al Govern

Pot explicar a què respon la nova  numeració dels passaports?

Data 19 d’abril del 2016

Judith PALLARÉS CORTÉS

Consellera  General                                                             
P.O Carine MONTANER RAYNAUD

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a les empreses de selecció de personal contractades pel Govern, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 12/2016, de data 2 de març.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Resposta a les preguntes formulades pel M. I. Conseller General, Sr. Gerard Alís Eroles, sobre les empreses de selecció de personal contractades per Govern    
(Reg. núm. 0257)

Per edicte de data 1 d’octubre del 2010 el Govern convoca un concurs públic nacional obert ordinari per a la contractació d’empreses per a la selecció de personal de l’Administració general.

Per edicte del 28 de desembre del 2010 el Govern fa pública l’adjudicació definitiva del concurs públic nacional obert ordinari per a la contractació d’empreses per a la secció de personal de l’Administració general.

En data 9 de febrer del 2011, el Secretari d’Estat de Funció Pública signa els contractes amb les empreses adjudicatàries, Opció Recursos Humans S.L., Lot núm. 1 relatiu a les proves psicotècniques, i Inlingua S.L., Lot núm. 2 relatiu a les proves lingüístiques.

En l’apartat 15 dels dos contractes, es preveu que la vigència sigui de 2 anys prorrogable automàticament d’any amb any, amb un màxim de 2 anys, i un període de 6 mesos en cas que a la data d’acabament del contracte, el Govern no hagi contractat o adjudicat novament els treballs. Tenint en compte aquests terminis els contractes van quedar extingits el 9 d’agost del 2015.

Així mateix, fins a l’entrada en vigor de la Llei de pressupost per a l’exercici 2016 (l’1 d’abril del 2016), existien limitacions legals a la contractació de nou personal, fet aquest que impedia al Govern convocar concursos per ocupar les places vacants que es produïssin. Davant aquest fet, es va posposar la realització d’un nou concurs per a la contractació d’empreses de selecció de personal, fins que es materialitzés, de forma efectiva, la possibilitat de contractació de personal a l’Administració.

- Com s’efectua a data d’avui la contractació del personal de l’administració?

D’acord amb l’exposat anteriorment, i atenent a les modalitats previstes en les lleis dels pressupostos anteriors, la contractació del personal de l’Administració general s’efectua de la forma següent:

- Pel que fa a les noves contractacions (les lleis dels pressupostos anteriors ho preveien especialment pel personal dels cossos especials i per personal especialitzat de l’Administració general), el procediment de contractació s’efectua per concurs; en primer lloc es convoca el concurs internament al personal de l’Administració general, i en segon lloc per convocatòria externa.

- Pel que fa a la cobertura de places vacants; s’utilitza la modalitat de concurs quan es tracta de cobrir necessitats que es consideren permanents o de més llarga durada, o bé per contractació directa quan es tracta de projectes o tasques temporals o de curta durada.

- Qui realitza les proves psicotècniques en el marc de dita contractació de personal?

Fins a l’actualitat, les proves psicotècniques i les proves lingüístiques les han efectuat les mateixes empreses que varen resultar adjudicatàries en el concurs públic efectuat al mes d’octubre del 2010, que són Opció Recursos Humans S.L i Inlingua S.L, respectivament. Pel que fa a les proves psicotècniques previstes en el procés de selecció del personal tècnic d’ensenyament convocades aquest mes de febrer, es realitzen internament amb proves específiques i adaptades al perfil competencial d’aquest col·lectiu i amb personal intern especialitzat (psicòlegs). Aquestes proves es varen comprar a l’Empresa Tea Ediciones, especialitzada en edició i elaboració de tests i proves d’avaluació psicològica i de competències psicoprofessionals.

- Cas que les empreses adjudicatàries de l’edicte de data 28 de desembre del 2010 més amunt esmentat segueixin realitzant dites proves, ha procedit el Governa publicar la nova adjudicació? Hi ha hagut concurs públic per realitzar la mateixa?

En els darrers anys, la contractació en l’Administració general ha estat limitada per les disposicions previstes en les lleis de reactivació econòmica i dels pressupostos. En aquest sentit el Govern va impulsar accions dirigides a l’optimització dels recursos humans, econòmics i tècnics, i reduir la despesa pública. Així, el Govern va considerar oportú esperar a publicar el concurs públic fins que es tornés a activar la contractació del personal.

A finals del 2015 el Govern va declarar alguns llocs de treball projectes estratègicament prioritaris, d’acord amb el que preveia l’article 24 punt 2 de la llei del pressupost del 2015. Així, atesa la necessitat i urgència d’efectuar les convocatòries publiques per tal de procedir a la cobertura d’aquestes places, la Secretaria d’Estat de Funció Pública va sol·licitar els serveis de les empreses de selecció de personal amb qui havia realitzat l’última col·laboració.

Amb l’aprovació de la Llei de pressupost per a l’exercici 2016, es preveu que es puguin convocar noves places de funcionaris i d’agents de l’Administració, motiu pel qual des de la Secretaria d’Estat de Funció Pública, s’ha treballat un plec de bases per convocar un nou concurs per contractar empreses per a les proves de selecció escaients, que es publicarà durant les properes setmanes.

Andorra la Vella, 14 d’abril del 2016

Jordi Alcobé Font                                                                 
Ministre d’Administració Pública, Transports i

Telecomunicacions

 

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relativa a les condicions en què es desenvolupa la distribució de medicaments a les farmàcies, publicada en el Butlletí del Consell General núm. 12/2016, de data 2 de març.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Ministeri de Salut                               
Pregunta escrita al Govern                
(Reg. Núm. 269)

Pregunta escrita al Govern relativa a les condicions en que es desenvolupa la distribució de medicaments a les farmàcies. Registre d’entrada número 0269, formulada per la M. I. Sra. Sílvia Bonet Perot, consellera general de socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt.

1. Pot explicar Govern quines són les condicions en les quals es desenvolupa la distribució de medicaments i quin és el motiu pel qual e desixen els medicaments al carrer durant la distribució?

La distribució de medicaments a les farmàcies andorranes es realitza per part d’establiments farmacèutics de distribució autoritzats a Andorra o bé per part de determinats majoristes dels  països veïns degudament autoritzats per les administracions sanitàries espanyoles o franceses als quals les farmàcies andorranes adquireixen medicaments.

Aquests establiments funcionen sota la responsabilitat d’un director tècnic farmacèutic que és responsable de garantir el bon funcionament de l’establiment i el compliment de les bones pràctiques de distribució.

Un dels aspectes que han de garantir els establiments de distribució és el correcte circuit del medicament des del magatzem de distribució fins a l’oficina de farmàcia en condicions de seguretat adequades.

El fet de deixar els medicaments al carrer es una pràctica contrària al bon funcionament del servei i no es pot permetre sota cap motiu.

2. Quines empreses actualment són les que desenvolupen l’activitat de la distribució de medicaments a Andorra? Quines d’elles són d’Andorra i quines són estrangeres?

Hi ha quatre empreses de distribució autoritzades a Andorra: Andopharm S. A, Cofisa, Expofarma i Farmaco. Aquesta darrera  realitza la distribució diària de medicaments mentre que les altres fan una distribució més específica i limitada a medicaments concrets.

A més hi ha dos empreses espanyoles (Alliance Health Care Espanya i Federació Farmacèutica) i una empresa francesa (Alliance Health Care France) que realitzen la distribució diària de medicaments.

3. Quines accions d’inspecció sanitària als establiments farmacèutics ha desenvolupat el Ministeri de Salut durant l’any 2015?

En el marc del programa de control bianual que s’aplica als establiments farmacèutics, des del Ministeri de Salut s’han dut a terme un total 38 inspeccions al llarg dels anys 2014 i 2015, no havent-se constatat en cap cas cap tipus d’irregularitat pel que fa al lliurament dels medicaments. A remarcar també que durant aquest mateix període no s’ha rebut cap denúncia o queixa en relació al lliurament de medicaments, fora de les dependències dels establiments farmacèutics en llocs que puguin ser accessibles a persones alienes al propi establiment.

Les inspeccions a les oficines de farmàcia es planifiquen tenint en compte el risc existent d’incompliment de la normativa sanitària. Per valorar aquest risc els principals criteris que es prenen en compte són: antecedents de situacions anteriors irregulars i possibles sancions imposades, volum d’importació/dispensació de medicaments que requereixen un control estricte (estupefaents, psicòtrops, medicaments utilitzats en el dopatge...).

S’inclouen en aquest programa de control  aquells establiments que disposen de dipòsits de medicaments, que en concret fan referència a les residències sociosanitàries i el centre penitenciari.

4. Quines accions s’han desenvolupat des del Ministeri de Salut amb els laboratoris per millorar la distribució de medicaments a Andorra durant els anys compresos entre el 2012 - 2016?

Arran de les actuacions dutes a terme els anys 2010 i 2011 per garantir que els majoristes no deixessin els medicaments al carrer (comunicats a les farmàcies advertint del fet que deixar els medicaments al carrer suposava una infracció i comunicats adreçats als majoristes per demanar-los que lliurin els medicaments en lloc segur), al llarg del període 2012-2016 s’ha continuat vetllant perquè aquestes mesures siguin respectades, constatant que els majoristes, tot i lliurar els paquets de medicaments en horaris en què les oficines de farmàcies encara no estan obertes, deixen els medicaments dins les farmàcies o en llocs fora de l’abast del públic i que aquesta ha esdevingut la pràctica habitual, sense haver-se constatat cap irregularitat al respecte, a excepció de la que ha motivat aquesta demanda.

Posteriorment al coneixement d’aquest cas concret, que es valora com un cas aïllat, des del Ministeri de Salut s’ha pogut identificar l’oficina de farmàcia implicada, procedint a emprendre d’immediat les mesures oportunes per evitar que es torni a reproduir.

Al mateix temps des del Ministeri de Salut, a títol de reforç d’aquesta actuació individualitzada, s’ha enviat de nou un comunicat a totes els oficines de farmàcia recordant la prohibició de deixar els paquets de medicaments al carrer.

 

4.8 Propostes d'acord, propostes de resolució i mocions

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l'article 138 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar l’esmena presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, a la Proposta d'acord instant al Govern a facilitar tota la documentació a l’abast de l’Administració pública, quan sigui sol·licitada pels Srs. consellers generals en els més breus terminis possibles, publicada per edicte de data 19 de gener del 2016.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general d’SDP del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 92 i 93 del Reglament del Consell General, comparec per davant la Sindicatura i

Dic

Que per la present, dins el termini establert, passo a formular a la proposta d’acord promoguda pel Grup Parlamentari Liberal Proposta d'acord instant al Govern a facilitar tota la documentació a l’abast de l’Administració pública, quan sigui sol·licitada pels Srs. consellers generals en els més breus terminis possibles, publicat al Butlletí del Consell General núm. 5/2016, del 20 de gener del 2016, la següent:

Esmena

Esmena 1, d’addició d’un punt 3

Es proposa afegir un punt 3 amb el redactat següent:

“1. En cas que la informació a facilitar estigui sotmesa a la llei de protecció de dades, el Govern establirà les condicions en les quals els consellers generals accediran a la informació respectant la confidencialitat de les dades contingudes.”

Motivació: estableix que cal determinar els espais necessaris per poder donar resposta a les demandes dels consellers i alhora donar compliment a la confidencialitat de les dades.

Casa de la Vall, 15 d’abril del 2016

Sílvia Eloïsa Bonet Perot                                                    
Consellera general d’SDP                                                   
Grup Parlamentari Mixt


5- ALTRA INFORMACIÓ

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 27 d’abril del 2016, dimecres, a les 15.30h, se celebrarà a la sala de reunions públiques de la planta -3 del nou edifici del Consell General, una sessió informativa pública del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera com a president del Consell d’Administració de la CASS i del Sr. Josep Delgado Villena com a president de la Comissió Gestora del Fons de reserva de jubilació, davant de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost, amb l'ordre del dia següent:

Punt Únic: Compareixença a iniciativa de la Comissió Legislativa de Finances i Pressupost, del Sr. Joan M. Rascagneres Llagostera com a president del Consell d’Administració de la CASS i del Sr. Josep Delgado Villena com a president de la Comissió Gestora del Fons de reserva de jubilació per presentar el funcionament del Fons de reserva de jubilació creat per la Llei 6/2015, del 15 de gener.

Aquesta convocatòria substitueix la convocatòria prevista pel dimarts 26 d’abril del 2016, i que es va publicar en el Butlletí del Consell General número 17/2016 de data 18 de març.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


Avís

El proper dia 28 d’abril del 2016, dijous, a les 9.30h, se celebrarà una sessió ordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:

Punt Únic: Preguntes al Govern amb resposta oral, (segons llistat annex).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 19 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Llistat de preguntes al Govern amb resposta oral disponibles per a la sessió del dia 28 d’abril del 2016

1. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 6 d’abril del 2016, relativa a la implicació que pugui tenir el ministre de Finances, Jordi Cinca, en l’afer anomenat “Papers de Panamà”, (Reg. Núm. 450).

2. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relativa a les dificultats que encara succeeixen en el reemborsament de les prestacions sanitàries als fills de parelles separades.”, (Reg. Núm. 529).

3. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relativa al decrement de la massa salarial durant el 2015 d'un 1,5% en relació al 2014, (Reg. Núm. 530).

4. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a conèixer l'estat de la situació per a instal·lar un heliport, (Reg. Núm. 545).

5. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a la configuració del Consell d'Administració de la CASS, (Reg. Núm. 547).

6. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als drets de què disposen les persones andorranes amb passaport provisional a la CASS, (Reg. Núm. 548)

7. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa als treballs de fiscalització del Tribunal de Comptes de les liquidacions del pressupost del SAAS, (Reg. Núm. 0549).

8. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, relativa a les ajudes donades per Govern, Creu Roja i Càrites a andorrans i residents per poder dinar i sopar, (Reg. Núm. 563)

9. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernández, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa al reconeixement internacional de l’INAF, (Reg. Núm. 0564).

10. Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 19 d’abril del 2016, relativa a la nova numeració dels passaports, (Reg. Núm. 0565).

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044