Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 23/2018, 6 abril 2018

BCG 23/2018, 6 abril 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 23/2018

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 23/2018

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de l’esport del Principat d’Andorra. 

Pròrroga al termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol.      

2.2 Proposicions de llei

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de relacions laborals.        

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada d’acció sindical i patronal.    

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de mesures de conflicte col·lectiu. 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 3 d’abril del 2018, relatives a la intervenció i participació en l’exercici de l’acusació penal en la causa penal 8000081/2015, actualment en fase de judici oral davant el Tribunal de Corts amb referència Delictes majors 600172/2016, (Reg. Núm. 381). 

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 23 de març del 2018, relatives a les obligacions que el Govern projecta que assumirà Andorra en l’acord d’associació amb la UE, (Reg. Núm. 387).                          

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Pere López Agràs, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a l’evolució de les subvencions esportives (2011-2017).     

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Josep Majoral Obiols, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de l’esport del Principat d’Andorra. El nou termini finalitza el dia 24 d’abril del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, presidenta de la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme, prorrogar el termini per a la presentació de l’informe en relació al Projecte de llei de modificació de la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, del 29 de desembre del 2000, modificada per la Llei 8/2006, del 21 de juny, per la Llei 6/2011, del 28 de juliol i per la Llei 16/2012, del 31 de juliol. El nou termini finalitza el dia 7 de maig del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

2.2 Proposicions de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Josep Majoral Obiols, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de relacions laborals. El nou termini finalitza el dia 27 d’abril del 2018, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.2 Proposicions de llei qualificada

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Josep Majoral Obiols, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada d’acció sindical i patronal. El nou termini finalitza el dia 27 d’abril del 2018, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, exercint les atribucions que li confereix l’article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Josep Majoral Obiols, conseller general del Grup Parlamentari Mixt i de la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes a la Proposició de llei qualificada de mesures de conflicte col·lectiu. El nou termini finalitza el dia 27 d’abril del 2018, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Víctor Naudi Zamora, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 3 d’abril del 2018, relatives a la intervenció i participació en l’exercici de l’acusació penal en la causa penal 8000081/2015, actualment en fase de judici oral davant el Tribunal de Corts amb referència Delictes majors 600172/2016 i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 381).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

A la Sindicatura

Víctor Naudi Zamora, conseller general per SDP i membre del Grup parlamentari mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, passo a formular les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes al Govern sobre la intervenció i participació en l’exercici de l’acusació penal en la causa penal 8000081/2015, actualment en fase de judici oral davant el Tribunal de Corts amb la referència Delictes Majors 600172/2016

Motivació

El dimarts 12 de juliol del 2016 l’advocat Sr. Manuel Maria Pujadas Domingo -que fins aleshores era protagonista en els mitjans de comunicació per haver representat una part important dels treballadors de l’entitat Banca Privada d’Andorra- compareixia davant de la premsa per anunciar que assumia la representació de l’executiu en l’afer anomenat “BPA” i que el Govern es querellava fart de “rebre bufetades” dels accionistes majoritaris d’aquella entitat.

Així ho recollien els mitjans audiovisuals el dimarts 12 de juliol del 2016 i ho exposava la premsa escrita en les edicions del dimecres 13 de juliol del 2016.

El Sr. Manuel Maria Pujadas Domingo, que es defineix i presenta com advocat i apoderat del Govern, afirma, en la querella, que el Govern hauria adoptat un acord en data 29 de juny del 2016 “... en defensa de l’interès general de la ciutadania andorrana i de tots els que viuen i treballen en aquestes Valls i de les institucions del Principat d’Andorra.”

Acord que estaria a la base del mandat que exerceix el lletrat davant la jurisdicció penal.

Aquell acord, el desconeixement del contingut del qual ens porta a formular les preguntes que seguiran, ha tingut ja com a resultat una atípica, estranya i difícil d’entendre compareixença del Govern en la causa penal contra els directius de BPA que se segueix davant el Tribunal de Corts.

L’article 93.1 de la Constitució estableix que el Ministeri Fiscal té la missió de vetllar per la defensa i aplicació de l’ordre jurídic i també disposa que li correspon la defensa de l’interès general.

Entenem doncs que al Govern no li correspon assumir, per la via de l’exercici de l’acusació particular en un judici, les funcions del Ministeri Fiscal en defensa de l’interès general.

Més enllà d’un evident envaïment i menysteniment de les competències que la Constitució atribueix al Ministeri Fiscal, és ben evident que es trasllada a l’opinió pública la sensació que el Govern, que és qui designa el Fiscal General, no confia en el correcte exercici del seu ministeri.

Per la qual cosa es pregunta al Govern

1) Quin és el tenor literal de l’acord o acords del Consell de Ministres de data 29 de juny del 2016 –o de les dates que correspongui– mitjançant el qual el Govern acordà encomanar al lletrat Manuel Maria Pujadas Domingo l’exercici de l’acció penal en la causa ara en judici oral davant el Tribunal de Corts contra directius de la Banca Privada d’Andorra?

2) Quina és la quantia de la provisió a compte d’honoraris i despeses que el Govern ha abonat al Bufet Pujadas d’ençà la formalització de l’encàrrec fins al dia d’avui, 3 d’abril del 2018?

3) S’ha establert alguna quota mensual d’honoraris i, si és el cas, quina és la seva quantia i quantes mensualitats s’han abonat fins a la data?

4) Quin és el cost global de les despeses i honoraris esmerçats fins ara en aquesta defensa i quin és el pressupost de despesa previst en funció del termini convingut?

En els termes precedents queden formulades les preguntes al Govern que hauran de ser respostes per escrit en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 3 d’abril del 2018

Víctor Naudi Zamora                                                        
Conseller General per SDP

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 6 d’abril del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 23 de març del 2018, relatives a les obligacions que el Govern projecta que assumirà Andorra en l’acord d’associació amb la UE i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 387).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 6 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents al M. I. Govern a fi de què, se’m contestin de forma escrita en el més breu termini.

Tenint en compte les obligacions que el Govern projecta que assumirà Andorra en l’acord d’associació amb la UE:

Quina és la posició del Govern pel que fa al mètode d’incorporació del gran volum de l’acquis de la UE en l’ordenament jurídic nacional?

Té el Govern previst presentar un projecte d’acte legislatiu d’incorporació per a la seva adopció pel Consell General?

Preveu el Govern de presentar a més al Consell General un projecte sol·licitant l’aprovació d’un acte de legislació delegada d’acord amb l’article 59 de la Constitució?

En cas afirmatiu quines serien les formes parlamentàries de control, les matèries, els principis i les directrius contingudes en el projecte de delegació del Govern?

A Casa de la Vall, el 23 de març del 2018

Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells                   
Conseller general

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d’acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Pere López Agràs, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a l’evolució de les subvencions esportives (2011-2017), publicades en el Butlletí del Consell General número 99/2017, de data 13 de desembre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 4 d’abril del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Ministeri de Cultura Joventut i Esports 
Preguntes escrites al Govern                
(Reg. Núm. 115)

Preguntes escrites al Govern que es formulen en relació a l’evolució de les subvencions esportives (2011-2017) Reg. Núm. 1531, formulada pel
M. I. Sr. Pere López Agràs, conseller general del Grup Parlamentari Mixt.

1 - Com justifica el Govern que la partida destinada a subvencions a entitats esportives legalment constituïdes hagi caigut de 3,6 milions l'any 2011 a 3,17 el 2017?

2 - Per quins motius s'ha decidit reduir de forma considerable les subvencions a entitats com la Federació d'Atletisme (-19%), la de Judo i Jiu-Jitsu (-18%) o la de Natació (-22%)?

3 - Com justifica Govern que dues entitats tan sensibles ja no només esportivament parlant sinó també per la seva importància social com són la d'Special Olímpics i la Federació Andorrana d'Esports Adaptats (FADEA) hagin sofert en aquest període reducció de la seva subvenció, en tots dos casos, del 15%?

4 - Per què, malgrat el context global de disminució de les subvencions, entitats com la Federació de Muntanyisme o la d'Esquí han vist el seu ajut considerablement incrementat en el període 2011-2017 (+46% i 8%) respectivament?

L’any 2011, tenint en compte la situació excepcional de crisi econòmica, les directrius generals del Govern imposaven per a l’elaboració del pressupost una clara contenció de la despesa.

Amb aquestes directrius, que demanaven un esforç important i una reducció d’un 20% al Capítol 4, es va considerar que una tal reducció seria traumàtica per a les federacions i es va proposar de reduir un 10% l’any 2012 i un altre 10% l’any 2013 de forma lineal per a totes les federacions. Així doncs, la partida pressupostària destinada a entitats esportives legalment constituïdes es va veure reduïda en un primer moment d’aquests percentatges. Més endavant, per causes alienes a la Secretaria d’Estat d’Esports, es van produir altres reduccions, que es detallen tot seguit:

1. La desaparició de la secció de Futbol Sala del Futbol Club Andorra, amb la disminució econòmica corresponent (-172 000€) pel que fa a subvenció.

2. La desaparició del primer equip del Volei Club Andorra, que també va comportar una reducció pressupostària (-55 000€ )

3. La creació d’un subconcepte nominal per al Bàsquet Club Andorra professional, que implica un reducció de l’import de les ajudes destinades al Bàsquet Club Andorra (-194 086€).

Les variacions de la Federació d'Atletisme (-19%), la de Judo i Jiu-Jitsu (-18%) o la de Natació (-22%) són degudes a causes diverses: per una banda, tal com s’ha comentat més amunt, per les reduccions generals dels anys 2012 i 2013, per a totes les federacions, i per l’altra se n’hi afegeixen de puntuals, com la desaparició de programes esportius específics. Un exemple d’aquesta última afirmació són els programes per a la classificació per als Jocs Olímpics de Rio, que eren vigents l’any 2016, ja que diferents atletes d’aquestes federacions han deixat l’alta competició després dels Jocs i els programes de qualificació olímpica 2020 encara no s’havien engegat l’any 2017.

La subvenció d’Special Olímpics i de la Federació Andorrana d'Esports Adaptats (FADEA) que s’atorguen des de la Secretaria d’Estat d’Esports tenen un caràcter específic i tècnic i circumscrit a l'àmbit esportiu, i són avaluades de la mateixa manera que es fa per a les altres entitats esportives. Per atorgar aquestes ajudes no es tenen en compte aspectes socials ja que aquestes circumstàncies són valorades per altres ministeris.

Els increments per a la Federació de Muntanyisme i per a la d’Esquí han estat determinats l’any 2016 en un context de millora econòmica, per les seves característiques d’esports relacionats amb el medi natural i l'economia turística, i sobretot per l’aportació de projectes esportius de creixement d’aquestes federacions.

Pel que fa la Federació de Muntanyisme, cal destacar el procés engegat per fomentar la participació a la Federació de ISMF i el projecte desenvolupat a l’entorn dels equips nacionals d’hivern i estiu, amb una millora notable de resultats.

Per part de la Federació d’Esquí, ha estat decisiu el projecte presentat de cara a assolir la classificació dels nostres esportistes a les finals de la Copa del Món del 2019.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044