Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 23/2015, 25 juny 2015

BCG 23/2015, 25 juny 2015

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 23/2015

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 23/2015

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de creació del Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra, i obertura del termini de presentació d’esmenes.                                                                                     

Tramesa del Projecte de llei de modificació de la Llei 6/2015, del 15 de gener, del Fons de reserva de jubilació, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Sanitat i Medi Ambient.           

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei de cooperació penal internacional i de lluita contra el blanqueig de diners o valors producte de la delinqüència internacional i contra el. finançament del terrorisme, del 29 de desembre del 2000.                                 

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei reguladora de l’actuació de les companyies d’assegurances, de l’11 de maig del 1989.     

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 9/2005, del 21 de febrer, qualificada del Codi penal.                       

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 17 de juny del 2015, relativa als imports pendents de cobrament per part del M. I. Govern relatius a les taxes i els impostos anteriors a l’exercici 2015, (Reg. Núm. 641).    

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 17 de juny del 2015, relativa a la política de retribucions del personal del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària,
(Reg. Núm. 643).                                                      

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 de juny del 2015, relatives als passos efectuats per Govern i la CASS de cara a estudiar la possibilitat que aquest organisme esdevingui entitat gestora del Pla de Pensions de la Funció Pública, (Reg. Núm. 656).                                                                        

 

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 18 de juny del 2015, sota el títol Projecte de llei de creació del Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1. D'acord amb l'article 18.1.d), admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal.

2. D'acord amb l'article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de quinze dies per a la presentació d'esmenes. Aquest termini finalitza el dia 22 de setembre del 2015, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Projecte de llei de creació del Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra

El podòleg és el professional dins del camp sanitari que diagnostica i tracta les diferents alteracions i malalties dels peus. La societat demana cada vegada més una especialització en tots els camps professionals, inclòs el podològic. La professió de podòleg respon, doncs, a determinades necessitats socials d’interès públic a les quals dóna solució amb actuacions específiques. El reconeixement acadèmic i formatiu d’aquesta professió és fruit del disseny curricular de les formacions per a la titulació específica per poder-la exercir.

Un dels objectius de l’organització col·legial és la regulació i l’ordenació de l’exercici de l’activitat professional relacionada amb la podologia en qualsevol de les seves modalitats, i també la salvaguarda i l’observança dels seus principis ètics, deontològics i jurídics. Amb aquest objectiu, disposa de competències per elaborar i vigilar el compliment de la professió, amb subjecció a les lleis, i vetlla per la protecció de la salut de les persones i el respecte dels principis ètics i deontològics.

De conformitat amb el que estableix l’article 15 de Decret legislatiu del 26 de febrer del 2014, de publicació del text refós de la Llei 6/2008, del 15 de maig, d’exercici de professions titulades i de col·legis i associacions professionals, que regula l’extensió de l’organització col·legial mitjançant la llei a les professions que n’estan mancades, es considera oportuna i necessària la creació del Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra per integrar tots els professionals que, amb la titulació específica, exerceixin les funcions que els són pròpies.

És per aquest motiu que es promou aquesta Llei que es divideix en sis articles, quatre disposicions transitòries i una disposició final. L’article 1 crea el Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra; l’article 2 defineix l’objecte de l’organització col·legial de la podologia; l’article 3 determina l’àmbit territorial del col·legi; l’article 4 fa referència a la titulació i la integració dels professionals concernits; l’article 5 està dedicat a l’estructura interna i el funcionament del col·legi, tot determinant les normes que li són aplicables, i l’article 6 esmenta els ministeris del Govern i les administracions públiques amb els quals el col·legi s’ha de relacionar.

Les disposicions transitòries incideixen en la constitució de l’assemblea constituent del col·legi; en l’aprovació i el registre dels estatuts definitius; en l’elecció dels càrrecs prop dels òrgans de govern; en l’obtenció de la capacitat d’obrar col·legial, i en l’obligació de col·legiació dels professionals concernits. Finalment, la disposició final determina la data de l’entrada en vigor de la Llei.

Article 1. Creació

Es crea el Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra, entitat amb personalitat jurídica pròpia i amb plena capacitat per obrar i fer complir les seves finalitats.

Article 2. Objecte

L’objecte de l’organització col·legial de la podologia és la regulació i l’ordenació de l’exercici de l’activitat professional en qualsevol de les seves modalitats, i també la salvaguarda i l’observança dels seus principis ètics, deontològics i jurídics.

Article 3. Àmbit territorial

L’àmbit territorial del Col·legi Oficial de Podòlegs és el Principat d’Andorra.

Article 4. Titulació i integració

El Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra agrupa els professionals de la podologia amb una titulació acadèmica degudament reconeguda al Principat d’Andorra. La integració s’ha de fer d’acord amb el que disposen els estatuts del col·legi i les normes reguladores dels col·legis professionals.

Article 5. Estructura i funcionament

L’estructura interna i el funcionament del Col·legi han de ser democràtics. El Col·legi es regeix en les seves actuacions per la normativa bàsica estatal en matèria de col·legis professionals, per aquesta llei de creació, pels seus propis estatuts, per la resta de normativa interna i per tota la que li sigui d’aplicació general o subsidiària.

Article 6. Relacions amb les administracions públiques

El Col·legi s’ha de relacionar amb els ministeris del Govern d’Andorra que tinguin competència en matèria de salut i de professions titulades, i amb la resta d’administracions públiques, quan calgui, per a les seves activitats professionals.

Disposició transitòria primera

Els membres de l’òrgan de govern del Col·legi Oficial de Podòlegs, en el termini de sis mesos des de l’entrada en vigor d’aquesta Llei, han de convocar una assemblea general extraordinària, que tindrà el caràcter d’assemblea constituent del Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra, la qual ha d’aprovar els estatuts definitius del col·legi i escollir les persones que ocuparan els càrrecs corresponents en els òrgans de govern de la institució.

Disposició transitòria segona

Els estatuts definitius, una vegada aprovats, juntament amb la certificació de l’acta de l’assemblea constituent, s’han de remetre al Registre de Professionals Titulats, Col·legis i Associacions Professionals, als efectes escaients.

Disposició transitòria tercera

El Col·legi Oficial de Podòlegs d’Andorra obté la capacitat plena d’obrar des de la constitució dels seus òrgans de govern.

Disposició transitòria quarta

D’acord amb les disposicions del Decret legislatiu del 26 de febrer del 2014 de publicació del text refós de la Llei 6/2008, del 15 de maig, d’exercici de professions titulades i de col·legis i associacions professionals, l’obligació de col·legiació es produeix quan entri en vigor aquesta Llei per a les persones que en aquell moment estiguin exercint en tasques pròpies de la podologia, i estiguin en possessió de la titulació acadèmica exigida. Aquests dos requisits s’han d’acreditar davant la Junta de Govern en el termini de sis mesos a comptar de l’entrada en vigor d’aquesta Llei.

Disposició final

Aquesta Llei entra en vigor l’endemà de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.


Edicte

El síndic general, vist l’acord de la Junta de Presidents de Grup Parlamentari del dia 18 de juny del 2015, determinant la comissió competent per a conèixer del Projecte de llei de modificació de la Llei 6/2015, del 15 de gener, del Fons de reserva de jubilació,

Disposa

D’acord amb el que preveu l’article 45 del Reglament del Consell General, trametre l’esmentat Projecte de llei, així com les esmenes a l’articulat que han estat presentades a la Comissió Legislativa de Sanitat i Medi Ambient.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Josep Pintat Forné i Jordi Gallardo Fernàndez, president i president suplent del Grup Parlamentari Liberal, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei de cooperació penal internacional i de lluita contra el blanqueig de diners o valors producte de la delinqüència internacional i contra el finançament del terrorisme, del 29 de desembre del 2000. El nou termini finalitza el dia 29 de juny del 2015, a les 12.00h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Josep Pintat Forné i Jordi Gallardo Fernàndez, president i president suplent del Grup Parlamentari Liberal, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de modificació de la Llei reguladora de l’actuació de les companyies d’assegurances, de l’11 de maig del 1989. El nou termini finalitza el dia 29 de juny del 2015, a les 12.00h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.2.1 Projectes de llei qualificada

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda dels M. I. Srs. Josep Pintat Forné i Jordi Gallardo Fernàndez, president i president suplent del Grup Parlamentari Liberal, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 9/2005, del 21 de febrer, qualificada del Codi penal. El nou termini finalitza el dia 29 de juny del 2015, a les 12.00h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General


4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 17 de juny del 2015, relativa als imports pendents de cobrament per part del M. I. Govern relatius a les taxes i els impostos anteriors a l’exercici 2015 i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 641).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta perquè sigui resposta pel M. I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat Reglament en el millor termini.

Pregunta que es formula al Govern relativa als imports pendents de cobrament per part del M. I. Govern relatius a les taxes i els impostos anteriors a l’exercici 2015

Motivació:

Atesa la voluntat de conèixer l’estat dels imports pendents de cobrament relatius a les taxes i impostos anteriors a l’exercici 2015 així com el total al que ascendeix la xifra sumatòria d’anteriors exercicis, es demana:

1. Pot informar el Govern a quant ascendeix, en termes monetaris, els imports dels autes notificats per la Secció d’Execucions Administratives de l’Administració de Justícia al M. I. Govern relatius als impagaments de les taxes i impostos que el M. I. Govern aplica als obligats tributaris i que l’Administració de Justícia ha retornat al Govern per no haver imposat el procediment legalment establert?

2. Pot informar el Govern de l’impost per tipologia d’impost i/o de taxes així com de l’any a què corresponen els imports anteriors?

Data: 17 de juny del 2015

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general


Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 17 de juny del 2015, relativa a la política de retribucions del personal del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 643).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta perquè sigui resposta pel M. I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat reglament en el millor termini.

Pregunta que es formula al Govern relativa a la política de retribucions del personal del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària

Motivació:

La missió de control de l’acció del Govern que correspon al Consell General abasta també les entitats parapúbliques. Atesa la voluntat de conèixer la política salarial de l’entitat es demana:

1. Quina és la graella salarial vigent del SAAS?

2. Quina és la retribució dels següents comandaments especificant la part corresponent al salari base i la part corresponent a prestacions complementàries:

a) Director General del SAAS

b) Director Econòmic i de Recursos Generals

c) Director de Sistemes d’Informació

d) Director Medicina Assistencial

e) Cap de traumatologia de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell

f) Cap de l’àrea de salut mental de Cap de l’àrea de salut mental

Data: 17 de juny del 2015

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 25 de juny del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 19 de juny del 2015, relatives als passos efectuats per Govern i la CASS de cara a estudiar la possibilitat que aquest organisme esdevingui entitat gestora del Pla de Pensions de la Funció Pública i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 656).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 25 de juny del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Pregunta que es formula als passos efectuats per Govern i la CASS de cara a estudiar la possibilitat que aquest organisme esdevingui entitat gestora del Pla de Pensions de la Funció Pública

Motivació

En el treball parlamentari de la Llei 23/2014, del 30 d’octubre, la Comissió Legislativa de Finances va permetre incorporar en l’article 16 la possibilitat que la Caixa Andorrana de Seguretat Social pogués optar al concurs per esdevenir l’entitat gestora del Pla de pensions de la Funció Pública. Tanmateix, el grup majoritari va precisar que la CASS s’havia de poder presentar al concurs amb condicions d’igualtat amb d’altres candidats del sector privat. Com que la vocació essencial de la CASS no és aquesta, entenem que per poder-hi pretendre, aquesta hauria de seguir indicacions de l’executiu en el sentit de preparar-se a aquesta eventualitat, així com estudiar les implicacions econòmiques, els beneficis o inconvenients que això implicaria, entre altres qüestions.

Per tot l’exposat, pregunto:

1. Hi ha hagut o hi haurà alguna indicació, mandat o recomanació per part de Govern a la CASS per tal de preparar-se a poder optar al concurs de l’entitat gestora del Pla de Pensions de la Funció Pública?

2. Ha encarregat Govern o la CASS algun estudi en relació a la conveniència de poder esdevenir entitat gestora del Pla de Pensions de la Funció Pública?

3. Es necessària alguna modificació legislativa o reglamentària per permetre aquesta eventualitat?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 19 de juny de 2015

Rosa Gili Casals                                                                     
Consellera general del Grup Parlamentari Socialdemòcrata

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044