Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 20/2016, 1 abril 2016

BCG 20/2016, 1 abril 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 20/2016

Butlletí
del
Consell General

Núm. 20/2016

Casa de la Vall, 1 d’abril del 2016

SUMARI

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta a la pregunta formulada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relativa al preu de l’energia.            

Publicació de la resposta a les preguntes formulades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a la prova pilot de compostatge orgànic al Pas de la Casa.
                                                                  

Publicació de la resposta a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a l'elaboració del Codi de procediment civil.   

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a la pregunta formulada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, relativa al preu de l’energia, publicada en el Butlletí del Consell General núm. 67/2015, de data 30 de desembre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

1. Quin és el preu de compra de l’energia per part de FEDA a CTRASA? (desglossar l’import segons trams horaris)

El preu de compra per FEDA de l’energia produïda a CTRASA no te tram horaris i es un preu fix durant l’any. L’any 2015 el cost de l’energia adquirida a CTRASA va ser de 0,06998 euros/kWh.

2. Inclou IGI el preu de venda per part de CTRASA?

El preu esmentat és el preu net, sense IGI; a cada factura CTRASA hi afegeix l'IGI corresponent.

3. A quin preu FEDA compra l’energia a l’exterior? (desglossar l’import segons trams horaris)

El preu mitjà de compra de l’energia a l’exterior va ser l’any 2014 de 0,063 € /kWh.

Tal com queda recollit a la documentació que es va lliurar al M. I. Sr. Carles Naudi d’Areny-Plandolit Balsells, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, en resposta a la seva sol·licitud de tramesa de documentació de data 27 d’octubre del 2015 (reg. Núm. 1139), FEDA signa contractes amb operadors i subministradors dels països veïns pel subministrament de l’energia elèctrica al país. Els contractes preveuen termes fixes i variables en funció del consum. Els preus també varien en funció de l’hora, del dia i del mes en que es realitza el consum, i també del preu de tancament del mercat diari. Aquests contractes de subministrament que FEDA signa contenen clàusules de confidencialitat que prohibeixen a FEDA fer públiques les condicions del contracte, de forma que infringiria el contracte si les fes públiques.

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, relatives a la prova pilot de compostatge orgànic al Pas de la Casa, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 12/2016, de data 2 de març.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

1. On se situa la dita instal·lació de compostatge orgànica?

La instal·lació s’ubica a l’aparcament comunal del Bullidor al Pas de la Casa, parròquia d’Encamp. La màquina és calorifugada, preparada per a fer autocompostatge en climes freds i amb una coberta de material inoxidable que la fa força resistent. De totes maneres, per protegir-la al màxim de les baixes temperatures, la pluja i la neu es va instal·lar en un lloc sota cobert  i dins d’un recinte tancat.

2. Quines són les característiques de dita instal·lació?

La instal·lació ocupa aproximadament 15 m2 dins de l’aparcament.

La instal·lació compta amb:

- Caseta d’obra on s’ubica la màquina d’autocompostatge (aprox. 2,6 X4,6 m)

- Màquina autocompostadora JORAFORM JK5100 (2,95 X 1,17 X1,5 m). Amb una capacitat de 70 kg/dia o200 Lde matèria orgànica, amb connexió elèctrica trifàsica de16 A, a l’interior  de la caseta per garantir les temperatures.

- Filtres de carbó actiu per minimitzar les molèsties d’olors.

- Contenidors de120 Lper la gestió de la matèria orgànica.

- Bàscula per al pes de la matèria orgànica recollida i el compost resultant.

- Pales i lones impermeables per a la segregació dels impropis.

- Contenidors de paper i cartró i d’envasos i plàstics per la recollida dels impropis.

3. Quina partida pressupostària s’ha destinat a aquesta infraestructura?

Els treballs per a la realització de la prova pilot durant un any es van adjudicar en data 26/08/2015 per un pressupost de 102.190,04 €.

Amb el pressupost aprovat, la màquina autocompostadora serà propietat del Govern un cop finalitzada la prova pilot.

4. Quin personal treballa en la instal·lació?

Segons oferta:

- 1 xofer i encarregat del servei (10 h/setmana).

- 1 Operari auxiliar i xofer de guàrdia (10 h/setmana).

- 1 Tècnic de manteniment de la màquina d'autocompostatge. Amb formació específica per l'empresa proveïdora de la màquina. Sense hores de dedicació específiques, variables en funció de les incidències de funcionament i el procés d’arrencada del sistema.

5. Quina quantitat de matèria orgànica s’hi tracta?

La capacitat màxima de la màquina és d’uns 70 kg/ i la recollida que es realitza des de la posada en funcionament del servei és l’equivalent a una mitjana de 70 kg/dia segons les estimacions realitzades per a cada productor.

En qualsevol cas, per al procés d’arrencada de la màquina l’alimentació ha estat progressiva, i s’ha limitat l’alimentació a 20-25 kg/dia, i puntualment, en cas d’incidències d’olors o massa residu líquid, a 4 kg/dia.

S’espera que quan la màquina s’estabilitzi, l’alimentació sigui de 70 kg/dia.

6. D’on prové la matèria orgànica tractada?

La matèria orgànica tractada prové de 8 grans productors del sector hosteleria i restauració seleccionats per l’adjudicatari, tots ells ubicats al Pas de la Casa.

7. Com arriba fins a la planta?

L’adjudicatari recull la matèria orgànica diàriament porta a porta segons horari convingut amb cada productor que participa a la prova pilot.

El servei disposa d’un vehicle rotulat destinat a la recollida de la matèria orgànica.

Cada productor disposa d’un cubell de120 Lamb pedal per temes sanitaris, ubicat fora de l’àrea neta de la cuina.

En el moment de la recollida es retira el contenidor ple i s’entrega un contenidor buit i net.

8. Quines han sigut les motivacions de Govern amb aquesta prova al Pas de la Casa tenint en compte les males experiències anteriors lligades a una localització a cotes massa altres?

Segons el balanç del programa pilot d’autocompostage que va dur a terme el Departament de Medi Ambient  amb els comuns i el Centre Andorra Sostenible l’any 2009 per a promoure el compostatge a nivell particular (18 participants i un seguiment durant 2 anys) un 56 % dels participants van aconseguir que els processos de compostatge funcionessin (vermicompostadors i compostadors d’exterior), però només en un 39% dels casos es va poder observar que s’havia obtingut compost.

Cal tenir en compte que la prova pilot que ara es realitza es fa amb una màquina autocompostadora calorifugada, que ha estat provada en països amb temperatures fredes com Suècia. Les proves realitzades fins ara de compostatge en cap cas han estat amb màquines calorifugades, sinó amb sistemes sense suport energètic per a la fase de fermentació del sistema.

Aquesta prova pilot persegueix:

- Poder realitzar la prova en un lloc on es pugui tenir una mostra representativa de les variacions sobre l’estacionalitat.

- Realitzar la prova en espais on s’evitin les moles olors a la via pública.

- Realitzar les proves en un lloc de difícil accés i meteorologia complicada, de manera que seria extrapolable a determinades estacions d’esquí. La possibilitat de realitzar autocompostatge de manera local, sense necessitat de transportar la matèria orgànica lluny del seu lloc de producció permet optimitzar costos i reduir les emissions de Gasos a Efecte Hivernacle derivades del transport de residus.

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a l’elaboració del Codi de procediment civil, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 12/2016, de data 2 de març.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 1 d’abril del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Ministeri d’Afers Socials,
Justícia i Interior

Pregunta escrita al Govern
(Reg. Núm. 0256)

Pregunta escrita al Govern relativa a l’elaboració del Codi de procediment civil. Registre d’entrada número 0256, formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal.

Pot informar el Govern de l’avançament de l’elaboració del Codi de procediment civil? Podria explicar els motius del retard ja que el M. I. Sr. Xavier Espot havia afirmat que entraria a tràmit parlamentari els primers mesos del 2014 i que entraria en vigor abans del final de la legislatura anterior? Quan s’ha previst entrar el Codi de procediment civil a tràmit parlamentari?

El 26 de setembre i el 17 d’octubre del 2012, a proposta meva, el Govern va aprovar la constitució d’una comissió d’experts per a l’elaboració d’un avantprojecte de Llei del Codi de Procediment Civil, i el nomenament dels tres membres d’aquesta comissió. El 20 de desembre del 2012 es van iniciar els treballs d’aquesta comissió amb els representants designats pel Consell Superior de la Justícia, el Ministeri de Justícia i Interior i el Col·legi d’Advocats d’Andorra. El mètode de treball emprat va consistir en la realització de reunions d’una periodicitat aproximadament mensual, en què hi assistien els membres de la comissió d’experts i, segons la seva disponibilitat, quatre representants de l’Administració de Justícia i el Ministeri Fiscal, un representant del Ministeri de Justícia i Interior i dos representants del Col·legi d’Advocats d’Andorra. Durant aquestes reunions de treball se sotmetien a discussió i es consensuaven en la mesura en què era possible un conjunt d’articles de l’avantprojecte de Llei, que eren tramesos a tots els representants de forma anticipada i que, d’acord amb el resultat de les reunions, eren validats o modificats, segons el cas. Aquestes reunions es van anar desenvolupant fins al 28 de novembre del 2014 en què va finalitzar la redacció de l’avantprojecte de Llei.

 
Per tant, el calendari inicialment previst i anunciat durant les jornades de la Societat Andorrana de Ciències que es van portar a terme al novembre del 2013 va haver de ser modificat com a conseqüència de l’allargament justificat de la tasca duta a terme per la comissió d’experts i els representants designats, atesa la complexitat i l’abast de la norma jurídica, que comptarà amb 400 articles aproximadament i requereix la modificació o la derogació de moltes lleis vigents, i que s’ha volgut que sigui un text debatut àmpliament i consensuat al màxim possible. I el fet que aquesta tasca finalitzés a finals del mes de novembre del 2014 feia impossible que es pogués tramitar degudament i aprovar eventualment pel Consell General abans de la finalització de la darrera legislatura, tenint en compte que un mes i escaig després el cap de Govern va procedir a la convocatòria de les eleccions generals.

Cal tenir en compte d’altra banda que un cop ha culminat la feina ingent de la comissió d’experts i els representants designats, en tractar-se d’un avantprojecte de llei que promou el Govern, cal procedir a l’anàlisi i revisió del text normatiu per part del Ministeri de Justícia i Interior, i és el que s’ha estat fent durant el darrer any 2015. Una feina que s’ha hagut de compatibilitzar amb l’elaboració coetània de no menys de vuit altres avantprojectes de llei que s’entraran a tràmit parlamentari en els propers mesos, motiu pel qual no ha pogut ser objecte d’una dedicació exclusiva. A més, és voluntat del Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior, conscient de la importància cabdal del Codi de Procediment Civil, que constituirà una norma d’aplicació quotidiana de la qual dependrà l’agilització i la simplificació dels processos jurisdiccionals civils, de fer una nova consulta als diferents operadors jurídics, un cop la revisió interna de la norma hagi finalitzat en els propers mesos, per acabar de consensuar aquelles qüestions que encara puguin generar dubtes o que requereixin millores tècniques.

Per tot plegat, es preveu d’entrar a tràmit parlamentari el projecte de Llei del Codi de Procediment Civil durant aquest any o, com a màxim, a principis de l’any que ve.

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044