Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 2/2018, 16 gener 2018

BCG 2/2018, 16 gener 2018

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 2/2018

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 2/2018

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de suplement de crèdit destinat a la transferència corrent a l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) per atendre les despeses derivades dels procediments contenciosos judicials i administratius, reclamacions i demandes interposades contra l’AREB i BPA com a conseqüència del procés de resolució de BPA, i obertura del termini de presentació d’esmenes.                                                           

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 11 de gener del 2018, relatives a les noves adjudicacions d’assessoraments referents al Pla de pensions de la Funció Pública, (Reg. Núm. 0045). 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Habilitació i reducció dels terminis en relació a la presentació de candidatures pels nomenaments previstos en la sessió extraordinària del Consell General del dia 18 de gener.

Autorització d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 18 de gener del 2018, a les 9.00 h.

Autorització d’una sessió extraordinària de la Comissió Legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports.   

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 18 de gener del 2018.    

 

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 16 de gener del 2018, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 12 de gener del 2018, sota el títol Projecte de llei de suplement de crèdit destinat a la transferència corrent a l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) per atendre les despeses derivades dels procediments contenciosos judicials i administratius, reclamacions i demandes interposades contra l’AREB i BPA com a conseqüència del procés de resolució de BPA i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1- D’acord amb l’article 18.1.d), admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal.

2- D’acord amb l’article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de quinze dies per a la presentació d’esmenes. Aquest termini finalitza el dia 22 de març del 2018, a les 17.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Projecte de llei de suplement de crèdit destinat a la transferència corrent a l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) per atendre les despeses derivades dels procediments contenciosos judicials i administratius, reclamacions i demandes interposades contra l’AREB i BPA com a conseqüència del procés de resolució de BPA

Exposició de motius

La Llei 8/2015, del 2 d’abril, de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries té per objecte regular els processos de reestructuració i resolució d’entitats bancàries i establir mecanismes que redueixin el risc que es produeixi un supòsit de resolució, així com crear el règim jurídic de  l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB), amb la finalitat de protegir la confiança, la credibilitat i l’estabilitat del sistema financer.

La naturalesa i el règim jurídic de l’AREB es regulen al capítol cinquè de la Llei 8/2015, i són els d’una entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, autonomia patrimonial i financera, i plena capacitat pública i privada per desenvolupar les seves finalitats, principalment.

Per cobrir les seves despeses de funcionament (ordinàries i extraordinàries), l’AREB ha de disposar de consignació amb càrrec al pressupost de l’Estat. Aquesta habilitació pressupostària requereix l’aprovació anual per part del Consell d’Administració de l’AREB d’un avantprojecte de llei que ha de remetre al Govern per mitjà del ministeri encarregat de les finances. L’aprovació d’aquest avantprojecte pel Govern comporta la seva conversió en projecte de llei del pressupost general, que cal trametre al seu torn a la Sindicatura, tal com estableix la Llei general de les finances públiques.

La resolució de l’entitat bancària BPA ha comportat inherentment la implicació de l’AREB en procediments judicials relacionats, principalment, amb l’aïllament (i el consegüent no traspàs cap a Vall Banc) de certs comptes i productes de clients que suposen un risc per sospites de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme, així com la defensa legal enfront de demandes interposades pels antics accionistes de BPA i demandes i procediments administratius interposats per clients que havien subscrit productes financers, així com ciutadans que creguin perjudicats els seus drets degut a actuacions de l’AREB.

Des de l’inici de la constitució i el funcionament de l’AREB, el Consell d’Administració ha presentat i aprovat ordinàriament un estat de despeses que comprèn tota una sèrie de previsions d’assessorament legal i contenciós de caràcter ordinari. En aquest exercici 2017, arran de l’allau de reclamacions i demandes interposades contra l’AREB i BPA (a causa del procés de resolució d’aquesta última), totalment extraordinària i inesperada, no estan previstes les despeses i els costos derivats de la situació contenciosa sobrevinguda, que s’estimen en un import de 2.982.150,46 euros. Respecte de la mateixa situació i degut a l’avenç i el desenvolupament dels procediments judicials i administratius, reclamacions i demandes, no resulta possible esperar fins a l’aprovació del pressupost de l’exercici vinent.

Actualment, AREB i BPA s’enfronten a la defensa de 109 procediments contenciosos judicials (civils i penals) com a conseqüència del procés de resolució bancària de BPA i del no traspàs a Vall Banc de certs comptes i productes que suposen un risc en matèria de blanqueig de capitals per als clients titulars d’aquests comptes i productes.

Els crèdits inicials previstos a la partida 22770 Assessorament Jurídic - PROJ001 del pressupost de l’exercici 2017 de l’AREB són d’un import de 275.000 euros, i per tant no són suficients per finançar la despesa addicional esmentada, per un import de 2.982.150,46 euros.

Atès el caràcter puntual, imprevisible i urgent de l’esmentada allau de reclamacions i dels costos legals derivats dels plets i demandes, i vist que no hi ha dotació pressupostària suficient en el pressupost de l’AREB per a l’exercici 2017 en la partida PROJ001 - 22770 Assessorament jurídic per fer front a les despeses derivades;

Atès que el caràcter de necessitat i urgència de les despeses de referència queda justificat per (i) la importància de fer front tant als pronunciaments judicials ja dictats pels òrgans judicials competents com pels procediments contenciosos i administratius en curs, tots resultants de la resolució de Banca Privada d’Andorra (BPA), dins del marc de les atribucions i competències de l’AREB, (ii) l’especificitat tècnica material, (iii) la confidencialitat i sensibilitat de la informació en l’afer BPA;

Vist que el Govern, per acord del 27 de desembre del 2017, ha aprovat un avenç de fons per un import total de 2.982.150,46 euros destinat a finançar les despeses derivades dels procediments contenciosos judicials i administratius, reclamacions i demandes interposats contra l’AREB i BPA arran del procés de resolució bancària de BPA;

Vist l’informe de la Intervenció General;

Vist l’acord del Consell d’Administració de l’Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries del 22 de desembre de 2017;

Vist l’acord de Govern del 27 de desembre del 2017;

Article 1

S’aprova un suplement de crèdit per un import de 2.982.150,46 per a la partida pressupostària següent del pressupost del Govern:

230 Departament de Finances - 230 Secretaria de Finances - PROJ-0001-Serveis Generals del Ministeri de Finances - 41119 Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries

Article 2

Aquest suplement de crèdit es finança mitjançant les partides pressupostàries següents:

520 Departament de Transports – 520 Servei de Transport per carretera – 77290 A altres empreses privades – PROJ0012 Gestió administrativa del transport, per un import de 150.000 euros

520 Departament de Transports – 523 Servei de Transport Aeri – 47290 A altres empreses privades – PROJ0025 Conveni aeroport Andorra - la Seu, per un import de 90.329,55 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 603 Àrea d’Urbanisme – 60910 Estudis i projectes d'inversió – 1985-0000000032 Proteccions de riscos geològics, per un import de 140.000 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 605 Àrea d’Obra Pública – 60790 Altres actuacions – 1996 – 0000000029 Proteccions d’allaus i riscos, per un import de 100.000 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 605 Àrea d’Obra Pública – 60730 Canalitzacions i altres – 2007 – 0000000003 Proteccions de torrents i rius, per un import de 600.000 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 605 Àrea d’Obra Pública – 60760 Infraestructura del transport – 2014 – 0000000001 Heliport Nacional d’Andorra, per un import de 1.055.655,74 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 605 Àrea d’Obra Pública – 60730 Canalitzacions i altres – 1987 – 0000000079 Canal. Gran Valira - Clot d’Emprivat, per un import de 150.000 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 606 Àrea d’Edificació Pública – 60910 Estudis i projectes d’inversió – 1987 – 0000000117 Nova Seu de la Justícia, per un import de 187.000 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 606 Àrea d’Edificació Pública – 60260 Construcció d’altres edificis – 2010 – 0000000006 Comunicació plaça del Poble -  Consell, per un import de 73.535 euros

600 Departament d’Ordenament Territorial – 605 Àrea d’Obra Pública – 60340 Altres instal·lacions – 1998 – 0000000012 Construcció (col·lectors), per un import de 75.000 euros

720 Oficina de l’Energia i el Canvi Climàtic – 720 Energia i Canvi Climàtic – 78245 A famílies – PROJ0002 L’energia, per un import de 163.632,04 euros

970 Departament de Sistemes d’Informació – 972 Àrea de Desenvolupament – 64050 Aplicacions informàtiques – PROJ0005 Desenvolupament, per un import de 196.998,13 euros

Disposició final

Aquesta Llei entra en vigor el mateix dia de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 16 de gener del 2018, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 11 de gener del 2018, relatives a les noves adjudicacions d’assessoraments referents al Pla de pensions de la Funció Pública i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 45).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació a les noves adjudicacions d’assessoraments referents al Pla de pensions de la Funció Pública

En el BOPA del 20-12-2017, es van publicar tres edictes relacionats amb el Pla de pensions de la Funció Pública.

Així es va fer pública l’adjudicació definitiva per a l’assessorament jurídic per la modificació de la Llei 23/2014, del 30 d’octubre, qualificada de creació i regulació del Pla de pensions de la Funció Pública, per una quantia de 28.989,87 euros a la societat ARQUÉS RIBERT JUNYER ADVOCATS, SL.

També es va tancar l’adjudicació definitiva dels serveis d’assessorament per a la transformació dels complements de jubilació dels funcionaris de l’Administració General per 3.657,50 euros mensuals (impostos indirectes inclosos) durant 6 anys a la societat CA VINCLES ACTUARIAL SLU.

Finalment el tercer edicte tractava l’adjudicació definitiva dels treballs d’assessorament en temes de valoració dels compromisos i obligacions, que es reconeixen als funcionaris en concepte de jubilació a la societat CA VINCLES ACTUARIAL SLU. En aquest cas, el cost ascendia a 23.512,50 euros.

Es demana a Govern:

1. Quin és l’encàrrec concret fet a la societat ARQUÉS RIBERT JUNYER ADVOCATS, SL? Es demana explicació precisa.

2. Vist l’import de l’adjudicació de gairebé 30.000 euros, s’ha demanat l’elaboració d’una llei nova?

3. Quin és l’encàrrec concret fet a la societat CA VINCLES ACTUARIAL SLU per un import de 3.657,50 euros/mes (impostos indirectes inclosos) durant 6 anys? Es demana explicació precisa.

4. Quin és l’encàrrec concret fet a la societat CA VINCLES ACTUARIAL SLU per un import de 23.512,50 euros? Es demana explicació precisa.

5. Quins estudis, auditories i assessoraments  es van demanar en el moment de l’elaboració de la Llei 23/2014 del 30 d’octubre qualificada de creació i regulació del Pla de pensions de la Funció Pública?

6. Quant van costar cada un d’aquests estudis?

7. A quines empreses es van adjudicar?

8. Quins van ser els encàrrecs donats a cada un dels estudis / auditories / assessoraments? Es demana explicació precisa.

9. Quines raons justifiquen que el Govern efectuï ara aquestes noves contractacions?

10. Hi ha algun fet sobrevingut que invalidi o qüestioni les previsions fetes en aquell moment?

11. Quines qüestions no poden ser tractades directament pels Serveis Jurídics de Govern i pel Ministeri d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions?

12. Té el Govern l’objectiu de modificar les condicions de les pensions de la Funció Pública?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 11 de gener del 2018

Rosa Gili Casals                                                                   
Consellera general socialdemòcrata                           
del Grup Parlamentari Mixt

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Edicte

Atès el que disposen els articles 58, 79 i 82 del Reglament del Consell General, i a la vista de l’ordre del dia previst per a la sessió extraordinària del Consell General del dia 18 de gener del 2018, a les 9.00h, la Sindicatura exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General i considerant les raons d’urgència que concorren en la convocatòria d’aquesta sessió, acorda reduir els terminis previstos a l’article 84 del Reglament del Consell General en els termes següents:

- Els Grups Parlamentaris podran presentar les candidatures en el Registre de la Secretaria General, fins les 10.00h del dia 17 de gener del 2018.

- El Síndic General n’informarà als Consellers Generals de manera immediata, els quals podran formular-hi objeccions fins les 12.30h del dia 17 de gener del 2018.

- El mateix dia 17 de gener del 2018 la Sindicatura proclamarà els candidats.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 16 de gener del 2018, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat autoritzar la celebració d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 18 de gener del 2018, a les 9.00h, amb l’ordre del dia següent:

1- Nomenament d’un membre titular i d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa.

2- Nomenament d’un membre titular i d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Organització per a la Seguretat i Cooperació Europea.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 16 de gener del 2018, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, president de la Comissió Legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports, autoritzar la celebració d’una sessió extraordinària de la comissió, amb l’ordre del dia següent:

1- Selecció del cartell guanyador del IX concurs de cartells del Consell General dels Joves.

2- Selecció dels treballs del 16è Consell General dels Joves.

3- Organització del 16è Consell General dels Joves.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

5.2 Convocatòries

Avís

El proper dia 18 de gener del 2018, dijous, a les 9.00h, se celebrarà una sessió extraordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:

1- Nomenament d’un membre titular i d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa.

2- Nomenament d’un membre titular i d’un membre suplent de la delegació del Consell General davant de l’Organització per a la Seguretat i Cooperació Europea.

Casa dela Vall, 16 de gener del 2018

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044