Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 18/2016, 22 març 2016

BCG 18/2016, 22 març 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 18/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 18/2016

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

SUMARI

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de creació de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d'Andorra (AQUA), i obertura del termini de presentació d’esmenes.            

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de març del 2016, relatives al no reemborsament de les prestacions de la CASS als afiliats amb el permís de treball caducat, (Reg. Núm. 399).      

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a l'organització d'esdeveniments esportius internacionals al Principat d'Andorra per l'any 2016.   

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relatives a saber amb quins sectors empresarials es va reunir el Servei Europeu d’Acció Exterior de la Comissió Europea.

4.8 Propostes d'acord, propostes de resolució i mocions

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposta d'acord demanant a Govern l’elaboració d’un nou Pla Nacional de Residus que estigui al dia de la normativa europea i de les accions implantades als països del nostre entorn i més avançats mediambientalment parlant, tenint en compte el compostatge de la matèria orgànica.

Pròrroga al termini per a la presentació d’esmenes a la Proposta d'acord instant al Govern a facilitar tota la documentació a l’abast de l’Administració pública, quan sigui sol·licitada pels Srs. consellers generals en els més breus terminis possibles.

 

 

 

2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ

2.1 Projectes de llei

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de març del 2016, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 17 de març del 2016, sota el títol Projecte de llei de creació de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d'Andorra (AQUA) i, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General en els articles que es citaran, ha acordat:

1. D'acord amb l'article 18.1.d), admetre a tràmit aquest escrit, sota la qualificació de Projecte de llei i procedir a la seva tramitació com a tal.

2. D'acord amb l'article 92.2, ordenar la seva publicació i obrir un període de quinze dies per a la presentació d'esmenes. Aquest termini finalitza el dia 15 d’abril del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

Projecte de llei de creació de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d'Andorra (AQUA)

Exposició de motius

El 22 de novembre del 2006, el Govern d’Andorra va crear l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra mitjançant el Decret d’aprovació del Reglament pel qual es regula la creació i el funcionament de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra. Aquest Reglament va ser modificat pel Decret del 14 de juliol del 2009.

Per assegurar la independència, la transparència, la professionalitat i el reconeixement internacional de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA) i, en aquest sentit, l’adequació a l’esperit dela Lleid’ordenació de l’ensenyament superior, del 12 de juny del 2008, l’AQUA manté els objectius principals que tenia encomanats en la Llei 12/2008, d’ordenació de l’ensenyament superior, però modifica la seva estructura i passa a ser una institució de dret públic. També canvia substancialment la composició del seu òrgan rector, anomenat Comitè Director de l’AQUA, i el fa més plural amb la inclusió de representants del Consell General, del sector privat i dels estudiants. La presidència d’aquest Comitè l’assumeix el president de la comissió legislativa del Consell General responsable de l’ensenyament superior. Aquesta és la modificació més de fons que s’ha fet seguint les tendències de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES) d’incloure en els òrgans de direcció de les agències la totalitat dels actors implicats en el procés universitari. El Consell General nomena el director de l’AQUA a proposta del ministre responsable de l’ensenyament superior. Aquest nomenament necessita una majoria qualificada de les dos terceres parts del Consell General. L’AQUA depèn econòmicament del pressupost que li assigni el Consell General. L’execució del seu pressupost està sotmesa al control financer del Tribunal de Comptes.

Aquests canvis permeten a l’AQUA adequar-se als estàndards de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior i continuar treballant per garantir la qualitat de l’ensenyament superior que es desenvolupa a Andorra.

Aquesta Llei s’estructura en tres capítols. El primer estableix la finalitat, els objectius i les funcions de la creació de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra. El segon regula el règim econòmic i patrimonial de l’Agència i el tercer aborda la seva organització i el seu funcionament.

Finalment,la Lleipresenta una disposició addicional que preveu la modificació de l’article 66, apartat 2n, de la Llei 12/2008, del 12 de juny, d’ordenació de l’ensenyament superior; i una disposició transitòria que estableix la permanència del director de l’AQUA, que podrà gestionar el seu pressupost, fins que el Consell General nomeni el director de l’AQUA i aprovi la transferència pressupostària corresponent.

La disposició derogatòria deroga el Decret d’aprovació del Reglament pel qual es regula la creació i el funcionament de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra, del 22 de novembre del 2006, i el Decret del 14 de juliol del 2009 que el modifica. Es deroga també qualsevol norma de rang igual o inferior que contradigui aquesta Llei.

Les disposicions finals primera i segona encomanen el desenvolupament reglamentari d’aquesta Llei i fixen l’entrada en vigor de la Llei.

Capítol primer. Finalitat, objectius i funcions

Article 1. Objecte

Aquesta Llei té per objecte la creació de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), així com la regulació dels seus criteris de constitució i de funcionament.

Article 2. Definició

L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra és una institució de dret públic que ajusta la seva activitat al dret administratiu.

Article 3. Qualitat i avaluació

L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra vetlla per la qualitat de l’ensenyament superior a Andorra amb l’exigència permanent de qualitat i rigor derivada de les demandes socials i laborals. El sistema d’avaluació és l’eina per adaptar l’ensenyament superior al marc de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, i ha de tendir a la millora continuada dels seus processos en l’ensenyament superior.

Article 4. Objectius

L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra té com a objectius avaluar, acreditar i certificar la qualitat de l’ensenyament superior a Andorra d’acord amb els principis de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior, i els criteris establerts en les Guies i Estàndards Europeus de Garantia de la Qualitat (European Standard Guidelines for Quality Assurance).

Article 5. Funcions

Corresponen a l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra les funcions següents:

1. L’avaluació de la qualitat dels ensenyaments conduents a l’obtenció dels títols oficials i dels processos dels centres d’ensenyament superior.

2. L’acreditació de la qualitat dels ensenyaments conduents a l’obtenció dels títols oficials i dels processos dels centres d’ensenyament superior, en el marc de l’espai europeu de la qualitat.

3. La certificació de la qualitat dels ensenyaments conduents a l’obtenció dels títols oficials i dels processos dels centres d’ensenyament superior.

4. L’avaluació, acreditació i certificació de l’activitat de recerca bàsica i aplicada de les universitats.

5. La definició de les directrius, dels criteris i dels indicadors per a l’avaluació de la qualitat, en els àmbits de l’ensenyament superior i la recerca en línia amb els estàndards europeus i internacionals.

6. L’elaboració d’estudis per a la millora i la innovació dels models d’avaluació, de certificació i d’acreditació.

7. L’emissió d’informes d’avaluació adreçats als centres d’ensenyament superior, a l’Administració educativa, als agents socials i a la societat en general.

8. L’assessorament de l’Administració educativa, els centres d’ensenyament superior i altres institucions en l’àmbit propi de les seves funcions.

9. L’establiment de vincles de cooperació i protocols de col·laboració amb altres agències estrangeres que tinguin atribuïdes funcions d’avaluació, d’acreditació i de certificació.

Capítol segon. Règim econòmic i patrimonial

Article 6. Règim econòmic

1. L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra es finança per les partides pressupostàries que cada any estableixi per al seu funcionament el pressupost del Consell General. També pot rebre recursos dels organismes avaluats o assessorats en funció de les tasques desenvolupades.

2. L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra ajusta la seva comptabilitat al règim de comptabilitat pública.

3. El control financer de l’Agència el porta a terme el Tribunal de Comptes.

Article 7. Pressupost

L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra elabora anualment el seu pressupost, que s’ha de trametre al Consell General.

Article 8. Règim patrimonial

L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra té un patrimoni propi constituït pels béns i els drets que adquireix o li són donats o cedits per qualsevol persona o entitat.

Capítol tercer. Organització i funcionament

Article 9. Comitè Director de l’AQUA

1. El Comitè Director de l’AQUA és l’òrgan directiu col·legiat de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra.

2. El Comitè Director de l’AQUA està format pel president i el vicepresident de la comissió legislativa del Consell General responsable de l’ensenyament superior, el ministre titular de l’ensenyament superior, un alt càrrec del departament encarregat de l’ensenyament superior, un expert internacional nomenat pel ministre titular de l’ensenyament superior i la recerca, el rector de la Universitat d’Andorra, un rector representant de les altres universitats presents al país, un representant dels estudiants de les universitats del país, el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, o la persona en què delegui, i el director de l’Agència.

3. El president d’aquest Comitè és el president de la comissió legislativa del Consell General responsable de l’ensenyament superior. El secretari d’aquest Comitè és el director de l’Agència.

4. Les decisions del Comitè Director de l’AQUA s’acorden per majoria dels presents, que han de ser sempre més de la meitat dels membres. El president del Comitè Director té vot de qualitat.

5. El Comitè es reuneix de manera ordinària, dos vegades l’any com a mínim. A petició del president del Comitè, del director de l’Agència o de dos dels seus membres, el Comitè Director de l’AQUA es pot reunir en sessió extraordinària.

Article 10. Funcions del Comitè Director de l’AQUA

Són funcions del Comitè Director de l’AQUA:

1. Aprovar el programa d’activitats, prenent com a base la consecució dels objectius i les funcions previstos en aquesta Llei.

2. Establir les prioritats estratègiques.

3. Aprovar el pressupost de l’Agència i fer el seguiment i la gestió del pressupost atorgat pel Consell General.

Article 11. Direcció de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra

1. El Consell General nomena el director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra a proposta del ministre titular de l’ensenyament superior i la recerca, per una majoria qualificada de dos terceres parts, per a un període de quatre anys, amb dedicació no exclusiva sempre que no hi hagi incompatibilitats manifestes. Quan es dissol el Consell General el director de l’AQUA resta en funcions fins que un nou Consell el ratifiqui o destitueixi.

2. El director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra ha d’estar en possessió d’un títol de doctor.

3. El director és l’encarregat de coordinar el desenvolupament de les accions proposades pel Comitè Director de l’AQUA per assolir les polítiques i els objectius estratègics de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra. També li correspon elaborar el projecte de pressupost de l’Agència i una memòria d’activitats anual i presentar-los perquè els aprovi el Comitè Director de l’AQUA.

4. Independentment de la durada del càrrec, el director pot ser acomiadat per una majoria qualificada de dos terceres parts del Consell General a proposta del Comitè Director de l’AQUA.

Article 12. Personal administratiu i tècnic

El personal administratiu i tècnic el contracta el director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra i es regeix pel Codi de relacions laborals.

Article 13. Incompatibilitats

1. En l’exercici de les seves funcions com a membres del Comitè Director, cap dels membres no pot entrar en conflictes d’interès en relació amb les funcions atribuïdes i tampoc respecte a les que puguin derivar de la seva activitat professional.

2. El director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra, com a membre amb dedicació no exclusiva, no pot entrar en conflictes d’interès en relació amb les funcions atribuïdes i tampoc respecte a les que puguin derivar de les seves altres activitats professionals.

Article 14. Grups de treball

Per portar a terme les accions proposades pel Comitè Director de l’AQUA, d’acord amb el desenvolupament de les prioritats estratègiques, el director pot crear grups de treball en els quals es poden integrar tant representants de la temàtica avaluada com experts externs, actors del món professional, estudiants i titulats de la formació.

En tot cas, la composició dels grups de treball de l’Agència ha de ser adequada al que estableixin les normes, els criteris i les recomanacions internacionals per a l’atorgament de les certificacions i les acreditacions corresponents. El director de l’Agència actua de coordinador d’aquests grups de treball.

Article 15. Principis d’actuació deontològics

1. L’Agència i els grups de treball que la integren actuen d’acord amb els principis d’independència, transparència, professionalitat i responsabilitat.

2. En l’exercici de les seves funcions, l’Agència resta sotmesa ala Lleiqualificada de protecció de dades personals, del 18 de desembre del 2003 i les seves possibles modificacions.

3. Els informes d’acreditació de les institucions d’ensenyament superior i dels seus plans d’estudi han de ser públics.

Article 16. Criteris de col·laboració externa

1. Per completar les tasques de l’equip professional del grup de treball, el director de l’Agència pot establir relacions de col·laboració amb altres organismes i agències estrangeres que tinguin atribuïdes funcions d’avaluació, d’acreditació i de certificació. S’han de prioritzar les agències que siguin membres de l’Associació Europea per a la Garantia de la Qualitat a l’Ensenyament Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA)) i/o inscrites al Registre Europeu de Garantia de la Qualitat per a l’Ensenyament Superior (European Quality Assurance Register for Higher Education (EQAR)).

2. Les avaluacions i les acreditacions fetes per altres agències o organismes d’avaluació es poden tenir en compte per al desenvolupament de les funcions que estableix aquesta Llei.

En el marc d’aquestes relacions, l’Agència pot acordar convenis de col·laboració amb entitats estrangeres. Aquests convenis els ha d’autoritzar el Comitè Director de l’AQUA.

Article 17. Adscripció a organismes internacionals

Amb l’objectiu d’alinear l’AQUA a les recomanacions de l’Espai Europeu de l’Ensenyament Superior, el director de l’Agència ha d’avaluar l’oportunitat que l’Agència s’inscrigui a l’EQAR i esdevingui membre de l’ENQA. Aquestes propostes han de ser autoritzades pel Comitè Director de l’AQUA.

Disposició addicional

Es modifica l’article 66, apartat 2, de la Llei 12/2008, del 12 de juny, d’ordenació de l’ensenyament superior, amb el contingut següent:

“Article 66. Avaluació de la qualitat

[...]

2. L’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior es regula per llei, la qual inclou les normes de funcionament que n’asseguren, entre d’altres, la independència, la transparència, la professionalitat i el reconeixement internacional.”

Disposició transitòria

El director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra restarà en funcions i disposarà del pressupost transferit pel ministeri titular de l’ensenyament superior fins al moment en què el Consell General nomeni el nou director de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra i aprovi la transferència pressupostària corresponent.

Disposició derogatòria

Queden derogats el Decret d’aprovació del Reglament pel qual es regula la creació i el funcionament de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra, del 22 de novembre del 2006, i el Decret del 14 de juliol del 2009 que el modifica, així com les altres disposicions que contradiguin aquesta Llei.

Disposició final primera

Es faculta el Govern per aprovar les disposicions reglamentàries que siguin necessàries per al desplegament d’aquesta Llei.

Disposició final segona

Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de març del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de març del 2016, relatives al no reemborsament de les prestacions de la CASS als afiliats amb el permís de treball caducat i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 399).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen en relació al no reemborsament de les prestacions de la CASS als afiliats amb el permís de treball caducat

Motivació

Fa uns dies va sortir a la premsa una notícia en la qual s’assegurava que els afiliats de la CASS estrangers amb l’autorització de residència i treball caducada, no podien percebre les prestacions de la Seguretat Social a les quals tenien dret, tot i que continuaven treballant i pagant les seves cotitzacions a la CASS.

Atès l’exposat, demano:

1. Ens pot confirmar el Govern la veracitat d’aquesta informació?

2. Si és el cas, qui ha pres aquesta decisió: el Ministeri d’immigració o la pròpia CASS?

3. Abans de refusar els reemborsaments, hi ha hagut algun avís o informació a les persones afectades a fi que poguessin remeiar la seva situació irregular?

4. Ens pot dir el Govern si el Departament d’immigració facilita dades a la CASS sobre demandes de treball o de residència caducades o si és la pròpia CASS qui ho controla?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Rosa Gili Casals

Consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

La subsíndica general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a la pregunta formulada per la M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relativa a l’organització d’esdeveniments esportius internacionals al Principat d’Andorra per l’any 2016, publicada en el Butlletí del Consell General núm. 60/2015, de data 3 de desembre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

Resposta a la pregunta escrita formulada pel M. I. Sra. Carine Montaner Raynaud, consellera general del Grup Parlamentari Liberal de data 1 de desembre del 2015 (Reg. Núm. 1361), relativa a l’organització d’esdeveniments esportius internacionals al Principat d’Andorra per l’any 2016.

El dia 18 de novembre passat, el Consell de fundació de l’Agència Mundial Antidopatge (AMA) va emetre un comunicat sobre l’enduriment de la valoració de conformitat de l’AMA en relació amb els diferents signataris. En aquest comunicat, sis signataris van ser declarats no conformes, amb efectes immediats, a les exigències del CODI Mundial Antidopatge. El text del comunicat de l’AMA diu textualment: “es jutja que les regles de l’Organització Nacional Antidopatge (ONAD) d’Andorra i d’Israel no són conformes al CODI 2015”.

Així doncs, tant l’enunciat de la seva pregunta com el que va comunicar a través de les xarxes socials (Twitter i Facebook) com també els escrits en mitjans de comunicació, no s’ajusta a la realitat. I procedeixo a detallar per què.

L’article 20.3 del CODI Mundial 2015 dictamina els rols i les responsabilitats de les federacions internacionals; el punt 11 d’aquest article 20.3 recomana de fer el que està en el seu poder per acordar l’organització d’esdeveniments a països que hagin aprovat la convenció de la UNESCO i que tinguin la seva Organització Nacional Antidopatge en conformitat amb el CODI. Alhora, l’article 23.6 del text referit parla de conseqüències addicionals, com per exemple la retirada de competicions internacionals. Des del principi, i tant en les diverses compareixences de premsa del 20 de novembre, com en les compareixences en comissió legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports, ja hem explicat el que ara li responc.

La Secretaria d’Estat d’Esports està en contacte, des del mes de maig del 2015, amb l’AMA i el Consell d’Europa per donar resposta a les necessitat d’adaptació al CODI. Així doncs, la invitació als membres del Consell d’Europa a fer una visita d’avaluació al nostre país va ser un primer pas concret que va mostrar la nostra voluntat de col·laborar.

El dia 20 de novembre del 2015, la mateixa persona que signa la pregunta va escriure, parlant d’aquesta visita, i cito textualment: “Ens van avisar i insistir que s’havia de fer una llei bàsica d’antidopatge amb els criteris imposats per l’AMA i que aquesta llei no tenia cap complexitat.... I que si Andorra no començava a fer aquesta feina de seguida hi hauria conseqüències.”.

Per tant, seguint la recomanació que va sortir d’aquesta reunió, la Secretaria d’Estat d’Esports va iniciar el treball necessari per proposar una llei antidopatge que facilités la sortida d’aquesta situació de no conformitat per part de la Comissió Estatal Antidopatge.

Tot i tenir la conformitat de l’AMA sobre el text i tractant-se d’una llei (com vostè diu) bàsica amb els criteris imposats per l’AMA i sense cap complexitat, l’esmena a la totalitat presentada pel seu partit va fer que no és pogués aprovar fins al 4 de febrer del 2016 i l’entrada en vigor es posposés més d’un mes, mentre es mantenia la Comissió Estatal Antidopatge en situació de no conformitat.

Paral·lelament, el Secretari d’Estat d’Esports es va posar en contacte a través de les nostres federacions nacionals d’esquí i de muntanya, amb la FIS i la ISMF per informar-les de la situació de no conformitat de la Comissió Estatal Antidopatge i del procés que el nostre país estava seguint per resoldre-la. Cal dir que en cap moment no es va plantejar per part d’aquestes federacions la possibilitat de cancel·lació de la Copa del món d’esquí de muntanya prevista per al mes de gener, ni de la Copa del món d’esquí alpí femení al febrer, i així ho vam comunicar en roda de premsa i en les compareixences en comissió legislativa d’Educació, Recerca, Cultura i Esports, tal com he esmentat al començament de la resposta escrita.

 

Edicte

La subsíndica general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, relatives a saber amb quins sectors empresarials es va reunir el Servei Europeu d’Acció Exterior de la Comissió Europea, publicades en el Butlletí del Consell General núm. 60/2015, de data 3 de desembre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

Resposta a la pregunta de la Sra. Judith Pallarés, consellera general, del Grup Parlamentari Lliberal

Pregunta

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 3 de desembre del 2015, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Judith Pallarés Cortés, consellera general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 2 de desembre del 2015, relatives a saber amb quins sectors empresarials es va reunir el Servei Europeu d’Acció Exterior de la Comissió Europea i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 1362).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 3 de desembre del 2015

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

A la Sindicatura

La sotasignada Sra. Judith Pallarés Consellera General, del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo la preguntes següents al M. I. Govern a fi de que, se'm contestin de forma escrita en el més breu termini.

Antecedents:

Els passats 14 i 15 d’Octubre el Sr. Claude Maerten, cap d’Unitat d’Europa occidental del Servei Europeu d’Acció Exterior de la Comissió Europea conjuntament amb els Srs. Tom Diderich responsable d'Afers Internacionals i Oliver Fox van visitar el nostre Principat dins el marc de les negociacions de l’Acord d’Associació amb la UE. Ens consta que, a més de les visites efectuades amb els grups parlamentaris i membres de govern, els membres de la delegació es van trobar amb diferents sectors empresarials del nostre principat,

demano a Govern:

Amb quins sectors es van reunir i quins criteris es van seguir per determinar la seva agenda?

A Casa de la Vall, 2 de desembre  del 2015

Judith Pallarés                                                                     
Consellera general

Resposta

Els passats 14 i 15 d’octubre del 2015, va visitar el Principat d’Andorra, el Sr. Claude Maerten, cap d’unitat d’Europa occidental del Servei Europeu d’Acció Exterior i per tant nou cap negociador adjunt, acompanyat dels Srs. Tom Diderich, responsable de les relacions internacionals a la DG GROW, i del Sr.  Oliver Fox, desk officer per Andorra al SEAE.

Per aquesta primera visita a Andorra i essent conscient que un bon coneixement de les especificitats d’Andorra per part del SEAE era fonamental per arribar a un acord equilibrat, el Ministeri d’Afers Exteriors va procedir a  organitzar reunions entre la delegació de la UE i els diferents actors de la vida política i econòmica andorrana per permetre-li de copsar la realitat andorrana.

Durant la seva visita, el Sr. Claude Maerten es va reunir amb el Ministre d’Afers Exteriors, amb els ministres del Govern, amb el síndic, amb els grups parlamentaris, amb la Comissió interministerial UE i amb els col·lectius empresarials, sumant un total de 9 reunions. El ritme de treball va ser conseqüent tenint en compte que el Sr. Claude Maerten i la resta de la delegació UE van arribar a Andorra el dimecres 14 d’octubre a les 16h15 i van marxar el dijous 15 d’octubre a les 16h00.

També va participar a un sopar amb la subsíndica, els representants dels coprínceps, els consellers generals membres de la Comissió legislativa de Política Exterior i els representants de les ambaixades residents a Andorra així com a un dinar de treball per fer el balanç de la visita amb els membres de la delegació andorrana encarregada de negociar l’acord d’associació.

A més de les visites efectuades amb els grups parlamentaris i membres de govern, els membres de la delegació es van trobar amb diferents sectors empresarials del principat.  El 9 d’octubre del 2016, el Ministeri d’Afers Exteriors va enviar un correu electrònic a la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS), a la Confederació empresarial andorrana (CEA), a l’Empresa Familiar andorrana (EFA) i a l’Associació de la Micro, Petita i Mitjana Empresa (PIME) invitant-los a una reunió amb el Sr. Claude Maerten el dijous 15 d’octubre del 2015, en tant que organitzacions que agrupen afiliats i membres de diversos sectors econòmics presents a Andorra.

L’objectiu d’aquesta reunió era doble:

- permetre al Sr. Claude Maerten d’explicar l'organització i els calendaris de les negociacions així com els principis i la posició de la UE pel que fa a l'Acord d’Associació.

- permetre als representants dels col·lectius empresarials de presentar el seu àmbit d'actuació i la seva vinculació amb el procés de negociació de l'AA.

Els assistents a la reunió per part dels diferents col·lectius empresarials van ser els següents:

CCIS:

- Sr. Marc Pantebre, president

- Sra. Pilar Escaler, directora

- Sr. Miquel Armengol, vicepresident sector comerç

- Sr. Francesc Pallàs, antic president

- Sra. Jordina Ticó, coordinadora  a nivell tècnic negociació AA

- Sra. Meritxell Marsà, coordinadora  a nivell general negociació AA

- Sr. Gabriel Martinez, membre

CEA:

- Sr. Xavier Altimir, president

- Sra. Sílvia Gabarre, directora

- Sra. Francesca Barbero, presidenta Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants d’Andorra (ATMCA)

- Sra. Christiane Pablo, presidenta Associació Agències de Viatge d'Andorra (AVA)

- Sr. Víctor Filloy, gerent de ACODA, AGREDA, ATMCA, AENA i AADA

- Sr. Joan Bringue, representant de l’Associació d’Importadors i Distribuïdors d’Alimentació, Begudes Alcohòliques i Vins d’Andorra (AIDABA)

- Sra. Natàlia Marimón, ABA

EFA:

- Sr. Jordi Balletbó, Secretari

- Sra. Alba Obiols, Secretaria Tècnica

Document adjunt :

- E-mail de convocatòria dels col·lectius empresarials.

 

4.8 Propostes d'acord, propostes de resolució i mocions

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de març del 2006, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Ladislau Baró Solà, president del Grup Parlamentari Demòcrata, prorrogar el termini per a la presentació d'esmenes a la Proposta d’acord demanant a Govern l’elaboració d’un nou Pla Nacional de Residus que estigui al dia de la normativa europea i de les accions implantades als països del nostre entorn i més avançats mediambientalment parlant, tenint en compte el compostatge de la matèria orgànica. El nou termini finalitza el dia 19 d’abril del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 22 de març del 2006, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Ladislau Baró Solà, president del Grup Parlamentari Demòcrata, prorrogar el termini per a la presentació d'esmenes a la Proposta d’acord instant al Govern a facilitar tota la documentació a l’abast de l’Administració pública, quan sigui sol·licitada pel Srs. consellers generals en els més breus terminis possibles. El nou termini finalitza el dia 15 d’abril del 2016, a les 13.30h.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 22 de març del 2016

Mònica Bonell Tuset                                                         
Subsíndica General

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044