Butlletí
del
Consell General
Núm. 14/2014
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
SUMARI
2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Pròrroga al termini de presentació d’esmenes al Projecte de llei de bases de l’ordenament tributari.
2.2 Proposicions de llei
Publicació del criteri del Govern relatiu a la Proposició de llei de modificació de la Llei 9/2003, del 12 de juny, del patrimoni cultural d’Andorra.
4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN
4.4.1 Preguntes
Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, per escrit de data 18 de març del 2014, relativa als terminis previstos per a l’acabament de les obres del projecte de rotonda i pont sobre el riu Valira del Nord a la sortida d’Escaldes-Engordany, (Reg. Núm. 198).
Publicació de la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. David Rios Rius, president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, per escrit de data 18 de març del 2014, relativa al full de ruta del Govern fins a final de legislatura, (Reg. Núm. 199).
5- ALTRA INFORMACIÓ
5.2 Convocatòries
Convocatòria d’una sessió ordinària del Consell General pel dia 27 de març del 2014.
2- PROCEDIMENT LEGISLATIU COMÚ
2.1 Projectes de llei
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 18 de març del 2014, exercint les atribucions que li confereix l'article 80 del Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. David Rios Rius, president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, prorrogar el termini per a la presentació d’esmenes al Projecte de llei de bases de l'ordenament tributari.. El nou termini finalitza el dia 26 de març del 2014, a les 17.30h.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
Mònica Bonell Tuset
Subsíndica General
2.2 Proposicions de llei
Edicte
El síndic general, d’acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,
Disposa
Publicar el criteri del Govern relatiu a la Proposició de llei de modificació de la Llei 9/2003, del 12 de juny, del patrimoni cultural d’Andorra.
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
Mònica Bonell Tuset
Subsíndica General
El Govern ha examinat la Proposició de llei de modificació de la Llei 9/2003, del 12 de juny, del patrimoni cultural d’Andorra, publicada al Butlletí del Consell General el 9 de gener del 2014 i, d’acord amb el que disposa l’article 103.2 del Reglament del Consell General, manifesta el seu criteri sobre la Proposició de llei esmentada basant-se en les següents:
Consideracions
El patrimoni cultural constitueix el principal testimoni de la identitat d’un país. En ell es reflecteix la història i la cultura d’una societat. És obligació dels poders públics promoure la preservació d’aquesta riquesa col·lectiva amb la voluntat que pugui ser transmesa a les futures generacions. En aquest sentit, l’article 34 de la Constitució del Principat d'Andorra disposa que l’Estat ha de garantir la conservació, la promoció i la difusió del patrimoni històric, cultural i artístic.
Així doncs, el 12 de juny del 2003 el Consell General va aprovar la Llei del patrimoni cultural d’Andorra, que va esdevenir el primer instrument jurídic de protecció del patrimoni cultural posterior a l’aprovació de la Constitució. Anteriorment el nostre país disposava ja d’algun instrument de protecció com les ordinacions del 13 de juliol de 1964, del 4 de juny de 1970 i del 5 de juliol de 1988, i la Llei de protecció del patrimoni cultural-natural, del 9 de novembre de 1983. La Llei 9/2003, del 12 de juny, del patrimoni cultural d’Andorra té per objectiu -tal i com preveu el seu article primer- la protecció, la conservació-restauració, la conservació integrada, el coneixement, el foment i la difusió del patrimoni cultural d’Andorra.
Després de més de 10 anys des de l’entrada en vigor d’aquesta Llei, el Govern considera que tot i ser un bon text la seva aplicació no ha estat suficientment satisfactòria. En aquest sentit, hi ha certs preceptes de la llei que s’estan implementant d’una manera molt més lenta del que es preveia. Com és el cas de la delimitació dels entorns de protecció dels béns immobles d’interès cultural. Efectivament, la disposició final primera preveia que s’havien d’aprovar en el termini de dos anys els entorns de protecció dels monuments publicats en l’annex de la Llei. A data d’avui se n’ha aprovat una desena.
La Proposició de llei de modificació de la Llei 9/2003, del 12 de juny, del patrimoni cultural d’Andorra té com a finalitat alleugerir diferents procediments previstos a la llei per tal de facilitar la delimitació dels entorns de protecció. Voluntat que és compartida pel Govern.
Tot i compartir aquesta finalitat, entenem que caldria analitzar alguns punts de la llei per tal que l’equilibri competencial previst en la Constitució sigui plenament respectat. És a dir, la distribució competencial ha de ser tal que les atribucions sobre la protecció del patrimoni cultural recaiguin sobre el Govern, mentre que les atribucions comunals siguin essencialment urbanístiques. Entenem que d’aquesta manera s’esvairien els dubtes sobre la constitucionalitat de l’esmentada Proposició de llei que eventualment poguessin aparèixer.
D’altra banda, el Govern també considera que per facilitar l’establiment dels entorns de protecció, els criteris que en garanteixin la protecció haurien de ser el més objectius possible i haurien d’evitar introduir criteris interpretatius.
Més enllà de les puntualitzacions al text presentat, el Govern considera oportú tornar a donar la possibilitat de permetre una edificació nova o un augment de volumetria dins d’un entorn de protecció cautelar amb el vistiplau del Ministeri de Cultura. D’aquesta manera, l’Estat seguiria complint amb la seva funció de vetllar pel patrimoni cultural fent-la compatible amb els drets dels propietaris; ja que entenem que és l’obligació dels poders públics buscar l’equilibri entre el respecte al llegat cultural i històric i la promoció del desenvolupament econòmic.
Aquest és el criteri que el Govern sotmet a la consideració del Consell General.
4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN
4.4.1 Preguntes
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 18 de març del 2014, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, per escrit de data 18 de març del 2014, relativa als terminis previstos per a l’acabament de les obres del projecte de rotonda i pont sobre el riu Valira del Nord a la sortida d’Escaldes-Engordany i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació,
(Reg. Núm. 198).
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
Mònica Bonell Tuset
Subsíndica General
A la Sindicatura
La sotasignada, consellera general del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral , davant el Ple del Consell General.
Pregunta que es formula referent als terminis previstos per a l’acabament de les obres del projecte de rotonda i pont sobre el riu Valira del Nord a la sortida d’Escaldes-Engordany
Al maig del 2009 el Govern en funcions adjudicava per 3,5 milions d’euros mitjançant edicte els treballs de la citada rotonda. Gairebé cinc anys després, l’obra en qüestió encara està aturada, pendent d’acabament i amb un pas alternatiu regulat per semàfors.
Atesa aquesta informació es pregunta:
Ens pot explicar Govern quin era la data inicial prevista d’acabament d’aquestes obres en el moment de l’adjudicació i quan es preveu que finalment es concloguin els treballs?
Consell General, 18 de març del 2014
Rosa Gili Casals
Consellera general
Edicte
La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 18 de març del 2014, ha examinat la pregunta amb resposta oral del Govern presentada pel M. I. Sr. David Rios Rius, president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, per escrit de data 18 de març del 2014, relativa al full de ruta del Govern fins a final de legislatura i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 199).
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
Mònica Bonell Tuset
Subsíndica General
A la Sindicatura
El sotasignat, president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata, d’acord amb el que disposa el capítol quart del títol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta, perquè sigui resposta pel Govern, de forma oral, davant el Ple del Consell General.
Pregunta que es formula referent al full de ruta del Govern fins a final de legislatura
A poc més d’any pel final de l’actual legislatura, moltes de les reformes anunciades pel Govern resten incomplertes per la manca d’un full de ruta clar.
Atesa aquesta informació es pregunta:
Ens pot explicar Govern quines lleis preveu tramitar i quines són les prioritats d’aquí a final de legislatura així com el calendari d’aprovació i implantació de les mateixes?
Consell General, 18 de març del 2014
David Rios Rius
President
5- ALTRA INFORMACIÓ
5.2 Convocatòries
Avís
El proper dia 27 de març del 2014, dijous, a les 16.00h, se celebrarà una sessió ordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:
1- Examen i aprovació, si escau, del Projecte de llei de modificació de la Llei de cooperació penal internacional i de lluita contra el blanqueig de diners o valors producte de la delinqüència internacional i contra el finançament del terrorisme, del 29 de desembre del 2000.
2- Preguntes al Govern amb resposta oral, (segons llistat annex).
Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.
Casa de la Vall, 18 de març del 2014
Mònica Bonell Tuset
Subsíndica General
Butlletí del Consell General Dipòsit legal: And. 262/94 |