Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 11/2017, 7 febrer 2017

BCG 11/2017, 7 febrer 2017

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 11/2017

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 11/2017

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

SUMARI

 

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.3 Legislació d'extrema urgència i necessitat

Admissió a tràmit i publicació del Projecte de llei de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum.                                                       

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 3 de febrer del 2017, relatives al personal contractat via empreses de treball temporal a l'Administració i a les entitats públiques, (Reg. Núm. 0129)       

4.4.2 Respostes escrites

Publicació de la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 22 de desembre del 2016, relatives als perllongaments en la convocatòria d’ajuts a l’habitatge de lloguer així com en els pagaments periòdics d’aquestes ajudes.           

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Habilitació i reducció del termini per tal de poder analitzar i debatre el Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia.   

Habilitació i reduccions dels terminis per tal de poder analitzar i debatre el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2017.    

Autorització d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 9 de febrer del 2017, a les 9.30 h.  

Autorització d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 9 de febrer del 2017, a les 12.00 h.

Autorització d’una sessió extraordinària de la Comissió Legislativa d’Economia.   

5.2 Convocatòries

Convocatòria d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 9 de febrer del 2017.

 

 

3- PROCEDIMENTS ESPECIALS

3.3 Legislació d'extrema urgència i necessitat

Edicte

La Sindicatura, en la seva reunió del dia 7 de febrer del 2017, ha examinat el document que li ha tramès el M. I. Sr. Cap de Govern, registrat en data 7 de febrer, sota el títol Projecte de llei de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum, analitzada la carta acompanyatòria d’aquest document, on es demana el caràcter d’extrema urgència i necessitat, ha acordat:

- Qualificar aquest escrit com a Projecte de llei, atorgar-li el caràcter d’extrema urgència i necessitat i tramitar-lo en la forma prevista per l’article 113 del Reglament del Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Projecte de llei de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum

Exposició de motius

Atès l’atractiu que pot representar un diferencial de preus important per al tràfic il·lícit dels productes del tabac, i el perjudici que aquest fet comporta a l’interès general;

Atesa la necessària transparència en les nostres relacions comercials internacionals, pel que no es poden ignorar les actuacions i fluctuacions dels sistemes impositius dels estats veïns;

Atesa la voluntat política de revisar i ajustar els tipus de gravamen aplicats sobre el tabac de forma progressiva; tot mantenint un diferencial de preus estable amb els països veïns que preservi l’atractiu comercial del mercat andorrà;

Vist l’article 12 de l’Acord entre la Comunitat Econòmica Europea i el Principat d’Andorra, del 28 de juny de 1990;

Vista la Llei 11/2014, del 26 de juny, de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum, que estableix els tipus de gravamen aplicats als productes del tabac;

Vist l’article 2 de la Llei de taxes sobre el consum, del 30 de desembre de 1985;

Aquesta modificació consta d’un article únic amb els nous tipus de gravamen de les taxes sobre el consum aplicables al tabac, d’una disposició derogatòria i d’una disposició final.

Article únic

Es modifiquen els tipus de gravamen de les taxes sobre el consum, previstos a la Llei 11/2014, del 26 de juny, de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum, que s’han d’aplicar en les operacions i les quanties expressades en la taula següent:

“Tipus de gravamen modificats de les taxes sobre el consum

Codi del SH

Designació

Tipus de gravamen

 

 

Específic

Ad valorem

Mínim d’imposició

2401.10

Tabacs no esporgats:

 

 

 

2401.10.35

Tabacs light air cured

 

 

 

2401.10.35.1

Ros

1,990 €/kg

 

 

2401.10.35.2

Negre

0 €/kg

 

 

2401.10.60

Tabacs sun cured del tipus oriental

 

 

 

2401.10.60.1

Ros

1,990 €/kg

 

 

2401.10.60.2

Negre

0 €/kg

 

 

2401.10.70

Tabacs dark air cured

 

 

 

2401.10.70.1

Ros

1,990 €/kg

 

 

2401.10.70.2

Negre

0 €/kg

 

 

2401.10.85

Tabacs flue cured

 

 

 

2401.10.85.1

Ros

1,990 €/kg

 

 

2401.10.85.2

Negre

0 €/kg

 

 

2401.10.95

Altres

 

 

 

2401.10.95.1

Ros

1,990 €/kg

 

 

2401.10.95.2

Negre

0 €/kg

 

 

2401.20

Tabacs parcialment o totalment esporgats:

 

 

 

2401.20.35

Tabacs light air cured

 

 

 

2401.20.35.1

Ros

80,995476
€/kg

 

 

2401.20.35.2

Negre

0,110 €/kg

 

 

2401.20.60

Tabacs sun cured del tipus oriental

 

 

 

2401.20.60.1

Ros

80,995476
€/kg

 

 

2401.20.60.2

Negre

0,110 €/kg

 

 

2401.20.70

Tabacs dark air cured

 

 

 

2401.20.70.1

Ros

80,995476
€/kg

 

 

2401.20.70.2

Negre

0,110 €/kg

 

 

2401.20.85

Tabacs flue cured

 

 

 

2401.20.85.1

Ros

80,995476
€/kg

 

 

2401.20.85.2

Negre

0,110 €/kg

 

 

2401.20.95

Altres tabacs

 

 

 

2401.20.95.1

Ros

80,995476
€/kg

 

 

2401.20.95.2

Negre

0,110 €/kg

 

 

2401.30

Residus de tabac

 

 

 

2401.30.00.1

Residus de fabricació, tabac "tronc"

0,330 €/kg

 

 

2401.30.00.2

Altres

1,310 €/kg

 

 

2402.10

Cigars (inclosos els que tenen els extrems tallats) i cigarrillos, que continguin tabac.

 

 

 

2402.10.00CE

Cigars (inclosos els que tenen els extrems tallats) i cigarrillos, que continguin tabac. CE (1)

 

18,90%

3,383698
€/kg

2402.10.00DC

Cigars (inclosos els que tenen els extrems tallats) i cigarrillos, que continguin tabac. DC (2)

 

31,50%

5,637494
€/kg

2402.20

Cigarrets que continguin tabac

 

 

 

2402.20.10

Que continguin clavells d’espècia

 

 

 

2402.20.10.1CE

Ros CE (1)

2,681060 €/u

 

 

2402.20.10.1DC

Ros DC (2)

4,468433 €/u

 

 

2402.20.10.2CE

Negre CE (1)

1,300267 €/u

 

 

2402.20.10.2DE

Negre DC (2)

2,167112 €/u

 

 

2402.20.90

Altres

 

 

 

2402.20.90.1CE

Ros CE (1)

2,681060 €/u

 

 

2402.20.90.1DC

Ros DC (2)

4,468433 €/u

 

 

2402.20.90.2CE

Negre CE (1)

1,300267 €/u

 

 

2402.20.90.2DC

Negre DC (2)

2,167112 €/u

 

 

2402.90.00

Altres

1,300267 €/u

 

 

2403

Altres tabacs i succedanis de tabac, fabricats; tabac homogeneïtzat o reconstituït i extractes i salses de tabac:

 

 

 

 

Tabac per fumar, fins i tot si conté succedanis de tabac en qualsevol proporció

 

 

 

2403.11.00

Tabac per a pipa d’aigua relatiu a la nota 1 de sotsposició d’aquest capítol

 

 

 

2403.11.00.1

Destinat a la fabricació industrial de productes del tabac

80,995476
€/kg

 

 

2403.11.00.2CE

Altres, exclusivament destinats a la comercialització CE (1)

 

111%

 

2403.11.00.2DC

Altres, exclusivament destinats a la comercialització DC (2)

 

185%

 

2403.19

Altres

 

 

 

2403.19.10

En envasos immediats de contingut net no superior a 500 g

 

 

 

2403.19.10.1

Ros, destinat a la fabricació industrial de productes de tabac

80,995476
€/kg

 

 

2403.19.10.2

Negre, destinat a la fabricació industrial de productes de tabac

0,110 €/kg

 

 

2403.19.10.3CE

Altres, exclusivament destinats a la comercialització CE (1)

40,497739
€/kg

 

 

2403.19.10.3DC

Altres, exclusivament destinats a la comercialització DC (2)

67,496231
€/kg

 

 

2403.19.90

Altres:

 

 

 

2403.19.90.1

Ros, destinat a la fabricació industrial de productes de tabac

80,995476
€/kg

 

 

2403.19.90.2

Negre, destinat a la fabricació industrial de productes de tabac

0,110 €/kg

 

 

2403.19.90.3CE

Altres, exclusivament destinats a la comercialització CE (1)

40,497739
€/kg

 

 

2403.19.90.3DC

Altres, exclusivament destinats a la comercialització DC (2)

67,496231
 € /kg

 

 

2403.91.00

Tabacs homogeneïtzats o reconstituïts

 

 

 

2403.91.00.1

Tabacs homogeneïtzats o reconstituïts

80,995476
€/kg

 

 

2403.91.00.2

Tabacs homogeneïtzats o reconstituïts, destinats a la fabricació de la capa o el capot de cigars

0 €/kg

 

 

2403.99

Tabac i succedanis del tabac elaborats, i extractes i essències de tabac, excepte d’homogeneïtzat o de reconstituït i picadura de tabac i tabac per a pipa fins i tot amb succedanis del tabac en qualsevol proporció

 

 

 

2403.99.10

 

 

 

 

2403.99.10CE

Tabac per mastegar o per ensumar CE (1)

 

1,38%

 

2403.99.10DC

Tabac per mastegar o per ensumar DC (2)

 

2,3%

 

2403.99.90

Altres

 

 

 

2403.99.90.1

Destinat a la fabricació industrial de productes del tabac

80,995476
€/kg

 

 

2403.99.90.2CE

Altres CE (1)

 

1,38%

 

2403.99.90.2DC

Altres DC (2)

 

2,3%

 

(1) “CE”: Règim preferent acordat per Andorra a la Comunitat Europea (article 12.2 de l’Acord CE/Andorra del 28 de juny de 1990).

(2) “DC”: Règim de dret comú.”

Disposició derogatòria

Es deroga la Llei 11/2014, del 26 de juny, de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum.

Disposició final

Aquesta Llei entra en vigor l’endemà de ser publicada al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 7 de febrer del 2017, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Rosa Gili Casals, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 3 de febrer del 2017, relatives al personal contractat via empreses de treball temporal a l’administració i a les entitats públiques i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0129).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

La sotasignada, Rosa Gili Casals, consellera general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives al personal contractat via empreses de treball temporal a l’Administració i a les entitats públiques

Sent coneixedors de contractacions de personal via empreses de treball temporal (ETT) a les administracions i entitats públiques, considerem necessari conèixer l’abast d’aquests contractes.

Atès l’exposat, es demana:

1. Hi ha persones contractades per la via d’ETT a l’administració? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via (desglossar per ministeris i departaments).

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet, la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual?

2. Hi ha persones contractades per la via d’ETT a Andorra Telecom? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via.

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet per treballar a Andorra Telecom i la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual?

3. Hi ha persones contractades per la via d’ETT a FEDA? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via.

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet per treballar a FEDA i la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual.

4. Hi ha persones contractades per la via d’ETT al SAAS? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via.

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet per treballar al SAAS i la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual.

5. Hi ha persones contractades per la via d’ETT a la CASS? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via.

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet per treballar a la CASS i la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual.

6. Hi ha persones contractades per la via d’ETT a altres entitats públiques? Si la resposta és afirmativa:

- donar el nombre de persones contractades per aquesta via a cada una de les entitats públiques.

- notificar el nombre de contractes que se’ls hi ha fet per treballar-hi i la durada de cadascun d’ells (donar les dates dels contractes), si s’han prorrogat dits contractes i quantes renovacions se n’han fet.

- explicar per quins motius es decideix contractar personal via ETT i d'acord amb quins criteris s’opta per contractar la persona via ETT o via contracte de treballador eventual.

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 3 de febrer del 2017

Rosa Gili Casals                                                                   
Consellera general socialdemòcrata                           
del Grup Parlamentari Mixt

 

4.4.2 Respostes escrites

Edicte

El síndic general, d'acord amb les previsions de l’article 90 del Reglament del Consell General,

Disposa

Publicar la resposta del Govern a les preguntes formulades pel M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt, relatives als perllongaments en la convocatòria d’ajuts a l’habitatge de lloguer així com en els pagaments periòdics d’aquestes ajudes, publicades en el Butlletí del Consell General número 91/2016, de data 22 de desembre.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 3 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior
Pregunta escrita al Govern                    
(Reg. Núm. 1726 )

Pregunta escrita al Govern relatives als perllongaments en la convocatòria d’ajuts a l’habitatge de lloguer així com en els pagaments periòdics d’aquestes ajudes. Registre d’entrada número 1726, formulada pel M. I. Sr. Pere López Agràs, president del Grup Parlamentari Mixt.

Es demana:

1- Els motius que han portat a perllongar (per dues vegades) la convocatòria d’ajuts d’habitatge de lloguer?

En virtut del Decret d’estructuració del Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior, del 27 de gener del 2016 (BOPA núm. 10 del 3 de febrer del 2016), es va suprimir el Departament d’Habitatge com a àmbit organitzatiu de l’Administració general, i les accions que dimanen del dret a l’habitatge de les persones i les famílies, i que es materialitzen en els ajuts a l’habitatge de lloguer, regulats fins ara al Reglament d’ajuts a l’habitatge de lloguer del 23 d’abril del 2014, van ser assumides pel Departament d’Afers Socials, amb l’objectiu de racionalitzar i optimitzar els recursos humans i materials de l’Administració general.

Aquest trasllat competencial es va produir mentre era vigent la convocatòria dels ajuts a l’habitatge de lloguer de l’any 2015 (iniciada al mes de setembre del 2015 i que finalitzava a l’agost del 2016).

En consonància amb l’assumpció per part del Departament d’Afers Socials de les competències relatives als ajuts a l’habitatge de lloguer, s’ha volgut actualitzar aquesta regulació i refondre-la en la norma reglamentària que regula totes les prestacions i ajuts de serveis socials i sociosanitaris, és a dir el Reglament regulador de les prestacions econòmiques de serveis socials i sociosanitaris, del 18 de maig del 2016. És per aquest motiu que el 25 de gener d’enguany el Govern ha aprovat el decret de modificació del reglament esmentat anteriorment, en què s’introdueix un nou capítol i un nou article que regula específicament els ajuts a l’habitatge de lloguer.

Així, mentre es treballava en aquesta nova regulació reglamentària dels ajuts a l’habitatge de lloguer, i fins que no s’aprovés, a l’efecte de no perjudicar a les persones i a les famílies beneficiàries d’aquests ajuts, el Govern, abans que finalitzés la convocatòria de l’any 2015 (prevista per al 31 d’agost del 2016), va decidir mitjançant l’edicte del 17 d’agost del 2016 de prorrogar aquesta convocatòria fins al 30 de novembre del 2016 i, posteriorment, mitjançant un segon edicte del 30 de novembre del 2016, va prorrogar novament la convocatòria fins al proper 28 de febrer del 2017.

2- Els motius perquè els pagaments s’han deixat d’efectuar amb periodicitat mensual i quin abast de persones i prestacions s’han vist afectades?

Els pagaments de les prestacions d’ajuts a l’habitatge de lloguer no s’han fet ni es fan en principi de manera mensual. D’acord amb l’article 26, apartat 2, lletra a), del Reglament d’ajuts a l’habitatge de lloguer vigent fins fa poc, “l’import es fa disponible en pagaments trimestrals, llevat dels casos en què el ministeri en matèria d’atenció social informi de la necessitat de fer pagaments mensuals”.

Així, el nombre de persones en què s’havia decidit de fer-los pagaments mensuals, ateses les circumstàncies especials que concorrien prop d’elles, eren de només setze. Es tracta de persones conegudes i que fan l’objecte d’un seguiment especial i reforçat per part de l’Àrea d’Atenció a les Persones i les Famílies.

Pel que fa als pagaments trimestrals derivats de la pròrroga de la convocatòria del 2015 publicada mitjançant l’edicte del 17 d’agost del 2016, que concerneix els mesos de setembre, octubre i novembre del 2016 (exclusió feta de les setze persones esmentades anteriorment), s’havien d’haver realitzat durant el mes de desembre del 2016, sempre que els beneficiaris dels ajuts aportessin els corresponents rebuts de lloguer. Amb el benentès que una vegada presentats el rebuts, la gestió del seu abonament requereix aproximadament un termini de quinze dies.

I pel que fa a la segona pròrroga aprovada mitjançant l’edicte del 30 de novembre del 2016, que concerneix els mesos de desembre del 2016 i de gener i febrer del 2017, el pagament s’haurà de fer durant el mes de març del 2017.

En efecte, aquests pagaments s’efectuen d’acord amb el que especifica el Reglament d’ajuts a l’habitatge de lloguer en l’article 26, apartat 2, lletra b), segons el qual “els pagaments es fan durant el mes següent a la presentació dels rebuts de lloguer”.

No obstant això, per facilitar i accelerar la gestió dels pagaments dels ajuts a l’habitatge de lloguer, des del Departament d’Afers Socials es va decidir abonar la mensualitat del mes de desembre del 2016 a tots els usuaris que presentessin el corresponent rebut de lloguer, durant el mateix mes de desembre, sense haver d’esperar a cobrar aquesta mensualitat durant el mes de març del 2017.

Així, de les 931 persones o famílies que tenen aprovat l’ajut a l’habitatge de lloguer en la convocatòria del 2015, durant el mes de desembre del 2016 es va liquidar l’ajut a un total de 734 persones o famílies, de les quals 535 van cobrar l’ajut corresponent als tres mesos de setembre, octubre i novembre del 2016, i 199 famílies van cobrar l’ajut corresponent als tres mesos esmentats, més la mensualitat del mes de desembre del 2016, que ja forma part de la segona pròrroga.

De les 734 liquidacions fetes durant el mes de desembre del 2016, el 90% (661 ajuts) es van liquidar el 23 de desembre del 2016, i la resta (73 ajuts) el 30 de desembre del 2016. Resten 63 persones o famílies que han aportat els rebuts a finals del mes de desembre del 2016 i que rebran la liquidació corresponent durant la segona quinzena del gener del 2017.

Pel que fa a altres 134 persones o famílies, no s’ha pogut tramitar el pagament de l’ajut perquè encara no han presentat els corresponents rebuts, llevat de 56 famílies que ho han fet a partir de principis del mes de gener, motiu pel qual cobraran durant el transcurs del mateix mes.

En conclusió, el retard s’ha circumscrit en tot cas i només a les setze persones esmentades anteriorment, en què des del Departament d’Afers Socials s’havia determinat que calia fer-los pagaments mensuals en lloc de trimestrals, com a conseqüència de la implementació de les pròrrogues al sistema informàtic SAP (Sistemes, Aplicacions i Productes en Processament de Dades), donat que només preveia una convocatòria tancada, per la qual cosa les pròrrogues s’han hagut de tractar amb una modalitat informàtica diferent, com si fossin prestacions de nova creació.

3- Quan preveu el Govern realitzar efectivament la nova convocatòria?

Tal com s’ha dit abans, el Govern acaba d’aprovar, el 25 de gener del 2017, el Decret de modificació del Decret del 18-05-2016 d’aprovació del Reglament regulador de les prestacions econòmiques de serveis socials i sociosanitaris, en què s’addiciona un nou capítol tercer i un nou article 17 bis, intitulat “Ajuts per a l’habitatge de lloguer”.

A partir d’aquí, un cop es publiqui al BOPA i entri en vigor el decret esmentat anteriorment, es procedirà a l’obertura de la convocatòria per a l’any 2017, en concret per al període comprès entre l’1 de març del 2017 i el 31 de desembre del 2017, d’acord amb les normes que s’estableixen en el decret referit. En relació amb aquesta convocatòria, el període previst per a la presentació de les sol·licituds corresponents es perllongarà durant un mes, com és costum.

4- Preveu el Govern canvis rellevants en els criteris per a la nova convocatòria d’ajuts a l’habitatge de lloguer?

La nova regulació dels ajuts a l’habitatge de lloguer que dimana del Decret de modificació del Reglament regulador de les prestacions econòmiques de serveis socials i sociosanitaris suposa canvis quant als criteris per tenir accés a aquests ajuts, atès que si bé es manté el llindar d’accés per tenir dret a l’ajut en 1,2 LECS, es permet com a novetat que els beneficiaris exclusius d’ajuts econòmics ocasionals puguin accedir igualment als ajuts per a l’habitatge de lloguer. D’altra banda, esdevé possible que encara que es disposi de béns immobles de propietat, a Andorra o a l’estranger, amb un valor de mercat inferior a 10 vegades el LECS personal en còmput anual, es pugui obtenir l’ajut, la qual cosa no era possible anteriorment. I, finalment, d’acord amb el compromís que el Govern va assumir durant el debat sobre polítiques socials que va tenir lloc al Consell General el passat mes de novembre, s’inclouen per primera vegada dins els col·lectius prioritaris per tenir dret a l’ajut a les dones en situació econòmica desavantatjosa que conviuen en una llar desestructurada, i també a les dones que són víctimes de la violència de gènere i domèstica.

A més, també s’aprofita en el Decret esmentat anteriorment per modificar puntualment l’article 5, apartat 2, lletra a), número ii), del Reglament regulador de les prestacions econòmiques de serveis socials i sociosanitaris, atès que la redacció vigent podia comportar efectes negatius no justificats a determinades persones sol·licitants de les prestacions esmentades o a la seva família. És per això que es modifica aquesta disposició per ampliar a totes les prestacions econòmiques el criteri que permet reduir el període anyal quan l’aplicació d’aquesta pauta general de determinació dels ingressos comporti greus perjudicis per a la persona sol·licitant o la seva família.

5- Quina és la previsió que fa el Govern en relació a la gestió dels ajuts abans de la resolució de la nova convocatòria ?

La convocatòria actual prorrogada finalitza el 28 de febrer del 2017, per la qual cosa a partir de llavors s’iniciarà la nova convocatòria per l’any 2017, sense que quedi descobert cap període de pagament entre una convocatòria i l’altra. Entretant i cop superada la incidència puntual que s’ha comentat anteriorment, la gestió dels ajuts a l’habitatge es porta a terme amb normalitat absoluta i seguint els paràmetres i criteris establerts per la normativa aplicable.

6- Existeixen altres ajuts de caràcter social en què s’han produït retards en les convocatòries o en el pagament de les prestacions?

No, la resta de prestacions de serveis socials i sociosanitaris s’han pagat en temps i forma, sense que hi hagi hagut cap retard. Totes es regulen per convocatòria oberta i es tramiten a partir de la formulació de la sol·licitud corresponent, d’acord amb els terminis que estableix el Codi de l’Administració.

 

5- ALTRA INFORMACIÓ

5.1 Acords, resolucions i comunicacions dels òrgans de la Cambra

Edicte

Atès el que disposen els articles 58 i 79 del Reglament del Consell General, i a la vista de l’ordre del dia previst per la sessió extraordinària del Consell General del dia 9 de febrer del 2017, a les 9.30h, la Sindicatura exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General i considerant les raons d’urgència que concorren en la convocatòria d’aquesta sessió, acorda reduir el termini previst a l’article 58 del Reglament del Consell General a 2 dies i habilitar els dies entre sessions als efectes que es pugui analitzar i debatre el Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

Atès el que disposen els articles 58, 79 i 100 del Reglament del Consell General, i a la vista de l’ordre del dia previst per la sessió extraordinària del Consell General del dia 9 de febrer del 2017, a les 12.00h, la Sindicatura exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General i considerant les raons d’urgència que concorren en la convocatòria d’aquesta sessió, acorda habilitar els dies entre sessions als efectes que es pugui analitzar i debatre el Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2017, reduir a 24 hores el termini previst a l’article 100 en relació a la presentació de reserves d’esmena i reduir a un dia el termini previst a l’article 58 del Reglament del Consell General.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 7 de febrer del 2017, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat autoritzar la celebració d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 9 de febrer del 2017, a les 9.30h, amb l’ordre del dia següent:

- Examen i votació del Projecte de llei de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum.

- Examen i votació del Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 7 de febrer del 2017, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat autoritzar la celebració d’una sessió extraordinària del Consell General pel dia 9 de febrer del 2017, a les 12.00h, amb l’ordre del dia següent:

Punt Únic: Examen i votació del Projecte de llei del pressupost per a l’exercici del 2017, així com del Projecte de pressupost del Tribunal Constitucional, del Consell Superior de la Justícia i del Projecte de pressupost del Consell General pel mateix exercici.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

Edicte

La Comissió Permanent, en la seva reunió del dia 7 de febrer del 2017, exercint les competències que li atribueix el Reglament del Consell General, ha acordat a demanda del M. I. Sr. Josep Majoral Obiols, president de la Comissió Legislativa d’Economia, autoritzar la celebració d’una sessió extraordinària de la comissió, amb l’ordre del dia següent:

Punt Únic: Compareixença, a iniciativa pròpia, del M. I. Sr. Francesc Camp Torres, ministre de Turisme i Comerç, per fer balanç del Pla de Màrqueting i Comercial d’Andorra Turisme 2016 i presentar el Pla de Màrqueting i Comercial d’Andorra Turisme 2017.

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

5.2 Convocatòries

Edicte

El proper dia 9 de febrer del 2017, dijous, a les 9.30h, se celebrarà una sessió extraordinària del Consell General, amb l’ordre del dia següent:

1. Examen i votació del Projecte de llei de modificació de la tarifa general de taxes sobre el consum.

2. Examen i votació del Projecte de llei qualificada de modificació de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia.

Casa dela Vall, 7 de febrer del 2017

Vicenç Mateu Zamora                                                       
Síndic General

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044