Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / ca / Newsletters / Butlletí del Consell General / BCG 10/2016, 17 febrer 2016

BCG 10/2016, 17 febrer 2016

Facebook icon Twitter icon Forward icon

BCG 10/2016

 

 

Butlletí
del
Consell General

Núm. 10/2016

Casa de la Vall, 17 de febrer del 2016

SUMARI

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de febrer del 2016, relativa a les autoritzacions d’immigració atorgades segons el que preveu l’article 30 de la Llei d’immigració, (Reg. Núm. 0183).              

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de febrer del 2016, relativa a la memòria de la Llei de plaques de matrícula personalitzada de vehicles, (Reg. Núm. 0184).  

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 10 de febrer del 2016, relatives al funcionament de la Comissió Interministerial de Lluita contra l'Intrusisme, (Reg. Núm. 0188).                

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 11 de febrer del 2016, relativa a l'emissió de deute públic del Principat d'Andorra, (Reg. Núm. 0194).                                  

Publicació de la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 16 de febrer del 2016, relativa a l’endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art. 24.1) previst a l’annex 1 del Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019, (Reg. Núm. 0215).     

Publicació de les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de febrer del 2016, relatives a la política de personal eventual de la CASS, (Reg. Núm. 0217).
                                                                                          

 

 

 

 

4- IMPULS I CONTROL DE L'ACCIÓ POLÍTICA DEL GOVERN

4.4.1 Preguntes

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de febrer del 2016, relativa a les autoritzacions d’immigració atorgades segons el que preveu l’article 30 de la Llei d’immigració i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0183).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Ministeri d’Afers Socials, Justícia i Interior a la pregunta relativa a les autoritzacions d’immigració atorgades segons el que preveu l’article 30 de la Llei d’Immigració.

L’article 30 de la Llei d’Immigració preveu l’atorgament d’autoritzacions d’immigració de residència sense treball per estudis, en pràctiques formatives, per entrenaments esportius o per recerca.

Es pregunta

Quin nombre d’autoritzacions s’han atorgat des de l’entrada en vigor de l’article 30 per entrenaments esportius? De quines nacionalitats són tots aquests esportistes? Quines són les entitats que han entrat cadascuna d’aquestes sol·licituds?

9 de febrer de 2016

Ferran Costa Marimon                                                        
Conseller General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 9 de febrer del 2016, relativa a la memòria de la Llei de plaques de matrícula personalitzada de vehicles i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0184).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Ferran Costa Marimon, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Ministeri d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions a la pregunta relativa a la memòria de la Llei de plaques de matrícula personalitzada de vehicles.

La memòria econòmica de la Llei de plaques de matrícula personalitzada de vehicles estimava uns ingressos per al primer any d’entre 1,3 i 2 milions d’euros, mentre que els ingressos dels anys següents oscil·larien, també segons la memòria econòmica, entre els 300.000 i els 500.000 euros. La realitat és que durant el primer any s’han recaptat 176.996€.

Es pregunta

Com justifica Govern aquesta desviació tant important entre l’estimació i la xifra final? Quins criteris i quin mètode va establir Govern a l’hora de fer la previsió? Manté Govern la previsió que consta a la memòria pels propers exercicis? En cas contrari, quina és la nova previsió i amb base a quins criteris?

9 de febrer de 2016

Ferran Costa Marimon                                                        
Conseller General

 

 

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades per la M. I. Sra. Sílvia Eloïsa Bonet Perot, consellera general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 10 de febrer del 2016, relatives al funcionament de la Comissió Interministerial de Lluita contra l'Intrusisme i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0188).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor

La sotasignada, Sílvia Bonet Perot, consellera general de Socialdemocràcia i Progrés del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives  al funcionament de la Comissió Interministerial de Lluita contra l’Intrusisme.

MOTIVACIÓ

En l’exposició de motius del Decret del 22-02-2012 de modificació del Decret del 25 de febrer del 2010, de creació i funcionament de la Comissió Interministerial de Lluita contra l’Intrusisme Empresarial, modificat pel decret del 12 de maig del 2010, es cita “D’ençà la seva creació són nombroses les actuacions que la Comissió Interministerial de Lluita contra l’Intrusisme Empresarial ha dut a terme en pro de les funcions que li foren encomanades, d’entre les que destaca principalment, la posada en funcionament del centre d’atenció Contra l’Intrusisme (CACI)”.

Ateses les consideracions exposades, es pregunta:

1. Quantes consultes i/o queixes i de quin tipus ha tramitat el CACI, durant els exercicis 2012, 2013, 2014 i 2015?

2. Quantes inspeccions i quants procediments sancionadors s’han realitzat per part de la Comissió Interministerial durant els citats períodes ?

3. Quantes reunions ha mantingut la Comissió Interministerial durant els períodes 2012, 2013, 2014 i 2015 ?

4. Te coneixement la Comissió Interministerial si s’ha produït algun incompliment de la Llei 4/2015 i més concretament dels punts 7 i 8 del article 65 que fan referència al transport complementari de persones?

5. Quantes inspeccions s’han realitzat durant el període que va del mes de febrer del 2015 al mes de gener del 2016 en relació al punt anterior sobre transport complementari de persones ?

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Andorra la Vella, 10 de febrer del 2016

Sílvia Bonet Perot                                                                 
Consellera general de SDP                                                 
Grup Parlamentari Mixt

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 11 de febrer del 2016, relatives a l'emissió de deute públic del Principat d'Andorra i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0194).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa de la Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, d’acord amb el que disposa el capítol IV del Reglament del Consell General, formulo la següent pregunta perquè sigui resposta pel M. I. Govern, de forma escrita com preveu l’article 129 de l’esmentat reglament en el millor termini.

Pregunta relativa a l’emissió de deute públic del Principat d’Andorra

Motivació:

Vist que en el decret del 24-12-2013 d’emissió de deute públic del Principat d’Andorra del 31 de desembre del 2013 s’acorda una emissió de títols de deute públic estatal per un valor nominal total de 260.000.000,00 d’euros,

Vist que aquesta emissió tenia un venciment de data 31 de desembre del 2015,

Vist que el decret d’aquesta emissió sempre es publicava abans de què arribés al seu venciment:

Decret del 30-12-2005 d'emissió de deute públic del Principat d'Andorra del 31 de desembre del 2005. BOPA Any 17 Núm. 109 (30 de desembre de 2005)

Decret del 23-12-2009 d’emissió de deute públic del Principat d’Andorra del 31 de desembre del 2009. BOPA Any 21 Núm. 92 (30 de desembre de 2009)

Decret del 24-12-2013 d’emissió de deute públic del Principat d’Andorra del 31 de desembre del 2013. BOPA Any 25 Núm. 62 (30 de desembre de 2013)

Es demana:

Pot informar Govern si s’ha procedit a la renovació de l’emissió del mencionat  deute públic?

En cas afirmatiu, en quines condicions? A concretar:

- Interès anual

- Venciment de l’emprèstit

- Pagament dels interessos

- Data de liquidació dels interessos.

En el cas que les condicions hagin canviat en relació a les emissions del 2005, 2009 i 2013, pot Govern informar dels motius que ha motivat aquests canvis?

Pot informar Govern en quina sessió de Consell de Ministres es va aprovar la renovació del mencionat deute?

En cas que s’hagi renovat, pot informar Govern per quins motius no s’ha publicat al BOPA a data d’avui la possible renovació?

En cas que no s’hagi renovat, pot explicar Govern els motius pels quals no s’ha procedit a la seva renovació?

Casa de la Vall 11 de febrer de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller general

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat la pregunta amb resposta escrita del Govern presentada pel M. I. Sr. Jordi Gallardo Fernández, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per escrit de data 16 de febrer del 2016, relativa a l’endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art. 24.1) previst a l’annex 1 del Marc pressupostari de l’Administració general de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019 i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-la a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0215).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

A la Sindicatura

El sotasignat, M. I. Jordi Gallardo Fernàndez, conseller general del Grup Parlamentari Liberal, per la present m’adreço a V.M.I.S., i d’acord amb el que disposa l’article 129 del capítol 4 del Reglament del Consell General, sol·licito una resposta escrita del Govern en el millor termini, a la pregunta relativa a l’endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art.24.1) previst a l’annex 1 del Marc Pressupostari de l’Administració General de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019

MOTIVACIÓ:

Vista la informació presentada per Govern al Marc Pressupostari de l’Administració General de l’Estat per al temps corresponent al mandat 2016-2019, que en el seu annex 1 quadre que detalla les partides considerades endeutament: Estat del deute de l’Administració general: capacitat legal d’endeutament 2014-2019, la fila dotze (12) detalla el concepte, segons figura al document: Endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art.24.1) amb uns imports de 45 milions d’euros al 2015, i 17 milions d’euros al 2016, 2017, 2018 i 2019 respectivament,

Vist que durant la sessió del Consell General celebrada el 4 de febrer, preguntat el Govern sobre els motius pels quals hi havia una previsió fins el 2019 d’una línia de crèdit per a les empreses afectades per la crisi de l’entitat BPA, el M. I. ministre de Finances va afirmar que és important que es facin poques elucubracions al tomb del tema BPA i que el Grup Parlamentari Liberal estava assimilant de manera errònia i per art de màgia, els préstecs del programa de finançament que es van cursar per ajudar a les empreses que dins del procés de crisi de la BPA es van quedar sense servei bancari, a un altre finançament, concretament va explicar el ministre, a dues línies de finançament, una línia per a empreses de nova creació i l’altra línia al programa renova de millora d’eficiència energètica,

Atès que el Marc Pressupostari de l’Administració General de l’Estat es va aprovar sense cap modificació, és a dir amb l’annex 1 i el quadre sobre l’Estat del deute de l’Administració general: capacitat legal d’endeutament 2014-2019, fila dotze (12) amb el concepte, segons figura al document: Endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art.24.1) amb uns imports de 45 milions d’euros al 2015, i 17 milions d’euros al 2016, 2017, 2018 i 2019 respectivament,

Es demana,

Pot Govern informar a quin concepte correspon la línia de finançament que al Marc Pressupostari aprovat figura a l’annex 1 del quadre sobre l’Estat del deute de l’Administració general: capacitat legal d’endeutament 2014-2019 en la fila dotze?

Pot explicar Govern per què el ministre va afirmar que correspon a un altre concepte diferent del que mostra el quadre del document?

Pot explicar Govern per què el ministre va dir durant la sessió del passat 4 de febrer que el Grup Parlamentari Liberal per art de màgia estava assimilant erròniament el concepte mostrat al quadre d’endeutament amb la línia de crèdit per a empreses afectades per la crisi BPA, fent elucubracions sobre el cas BPA, quan al document presentat per Govern figuren en el seu annex 1 les partides destinades a l’endeutament en concepte de prestació de garanties mitjançant avals i/o en concepte de préstecs, respectivament, destinats al finançament d’empreses i negocis que s’acullin als supòsits fixats per decret, en el marc de la Llei 8/2015, del 2 d’abril de mesures urgents per implantar mecanismes de reestructuració i resolució d’entitats bancàries (art. 24.1)?

En cas de tractar-se d’un error, pensa Govern procedir a la modificació i rectificació del Marc Pressupostari?

Andorra la Vella, 16 de febrer de 2016

Jordi Gallardo Fernàndez                                                    
Conseller General

 

Edicte

La Sindicatura, en reunió tinguda el dia 17 de febrer del 2016, ha examinat les preguntes amb resposta escrita del Govern presentades pel M. I. Sr. Gerard Alís Eroles, conseller general del Grup Parlamentari Mixt, per escrit de data 17 de febrer del 2016, relatives a la política de personal eventual de la CASS i d’acord amb els articles 18 i 129 del Reglament del Consell General ha acordat admetre-les a tràmit i ordenar la seva publicació, (Reg. Núm. 0217).

Tot el que es fa públic per a general coneixement i efectes.

Casa dela Vall, 17 de febrer del 2016

Vicenç Mateu Zamora                                                         
Síndic General

Molt Il·lustre Senyor,

El sotasignat, Gerard Alís Eroles, conseller general socialdemòcrata del Grup Parlamentari Mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, formulo les preguntes següents perquè, en el millor termini, el Govern presenti, per escrit, les respostes corresponents.

Preguntes que es formulen al Govern relatives a la política de personal eventual de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS)

MOTIVACIÓ

En el pressupost de la Caixa Andorra de Seguretat Social (CASS) que es troba a tràmit parlamentari, hi consta una partida de 561.440 euros destinada a la remuneració de personal eventual, la qual es ve repetint i va augmentant d’any en any.

Altrament ens constaria que aproximadament el 30% del personal que actualment treballa a la CASS seria de caire eventual, essent una situació que es perllonga des de fa anys.

Vist l’exposat, es demana que s’emeti un informe detallat en relació a la política de personal eventual que treballa a la CASS i a la situació de dit personal. Es demana que entre altres aspectes es concretin els extrems que tot seguit detallem -ocultant quant corresponguin les dades que tinguin la consideració de dades personals-:

1) Informació especifica:

- Quantes persones treballen a la CASS totes categories incloses?

- Quantes d’aquelles tenen un contracte a durada determinada o d’eventual?

- Quina és la durada de cadascun dels contractes d’eventuals vigents a data d’avui?

- Quina és la retribució fixada, individualment, en cadascun dels contractes en vigor?

- Amb quins criteris s’estableix dita retribució?

- Dit personal gaudeix dels mateixos avantatges i condicions laborals que el personal fix de la CASS?

- Les persones que a data d’avui tenen un contracte de caràcter d’eventual han treballant amb anterioritat a la CASS (es demanda una anàlisi dels darrers deu anys)? En cas afirmatiu es demana de precisar per quins períodes i amb quina remuneració.

- Quines tasques s’encomanen als treballadors eventuals? Quines categories laborals dit personal supleix?

- Té aquest personal accés o manipula dades sensibles de la CASS (especialment informació mèdica i/o econòmica dels assegurats)?

- Es pren alguna mesura per garantir la protecció i confidencialitat de les dades dels assegurats a la que té accés el personal eventual?

2) Informació general:

- Quina és la política que la CASS aplica en matèria de personal eventual?

- A més, en el cas d’adverar-se l’alt rati de personal eventual més amunt esmentat, vulguin detallar si no caldria procedir a regularitzar la situació amb la creació de noves places de personal fix, i per quins motius no es realitza.

Preguntes que hauran de ser respostes, per escrit, en el termini establert reglamentàriament.

Consell General, 17 de febrer del 2016

Gerard Alís Eroles                                                                
Conseller general socialdemòcrata                                   
del Grup Parlamentari Mixt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Butlletí del Consell General

Dipòsit legal: And. 262/94
ISSN 1024-9044