Pregunta amb resposta oral del Govern presentada per Víctor Naudi, conseller general del GPM, relativa a les accions que pensa dur el Govern per a garantir en el temps el futur de la Branca Jubilació i el sistema de pensions de la Caixa Andorrana...
A la Sindicatura
Víctor Naudi Zamora, conseller general per SDP i president suplent del Grup parlamentari mixt, d’acord amb el que disposen els articles 129 i següents del Reglament del Consell General, passo a formular la següent pregunta perquè sigui resposta oralment pel Govern:
Pregunta que es formula al Govern en relació a les accions que pensa dur el Govern per a garantir en el temps el futur de la Branca Jubilació i el sistema de pensions de la Caixa Andorrana de Seguretat Social.
Motivació
Les darreres setmanes en els mitjans informatius s’ha fet ressò dels resultats inherents al estudi preparat pel Consell d’Administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social, referent a la “Situació de la Branca Jubilació i simulacions de test de sensibilitats, en funció de diferents escenaris”.
La divulgació d’aquesta informació ha generat una considerable preocupació en bona part de la ciutadania sobre alguns dels escenaris plantejats per l’estudi, tals com la possibilitat de reduir en un 30% la prestació deguda del valor de la pensió.
Sobre aquesta mesura concreta el President del Consell d’Administració de la CASS, es va afanyar a dir que no es contempla en cap cas com una acció viable i efectiva per reduir el dèficit, de fet deia que la solució s’hauria d’encaminar més a prendre un seguit d’accions conjuntes i no pas a instaurar una única mesura “dràstica”, com pot ser la reducció del 30%.
Ateses aquestes consideracions es demana al Govern:
Té previst el Govern un pla d’accions conjuntes per a garantir en el temps el futur de la Branca Jubilació i el sistema de pensions de la Caixa Andorrana de Seguretat Social?
En cas afirmatiu quines són aquestes mesures i com i quant pensa implementar-les?
En els termes precedents queda formulada la pregunta al Govern que haurà de ser resposta oralment.
Consell General, 4 de desembre del 2017
Víctor Naudi Zamora
Conseller General per SDP
