Sou a: Inici / ca / Espai premsa / Comunicats de premsa / Legislatura 2015-2019 / Participació del Consell General a la xarxa de dones parlamentàries de la Francofonia

La delegació del Consell General a l’Assemblea Parlamentària de la Francofonia (APF) encapçalada per la seva presidenta, Sra. Patrícia Riberaygua, i les conselleres generals, Sra. Carine Montaner i Sra. Sílvia Bonet, han participat a la reunió del Réseau des femmes parlementaries que s’ha celebrat a Berna.

En la reunió s’ha presentat l’informe “Les femmes et la famille” elaborat per la diputada francesa Sra. Chantal Guittet i que ha comptat amb la col·laboració de la delegació andorrana que ha estat una de les 14 seccions que hi han participat. Andorra ha exposat la legislació en matèria de règim matrimonial i en concret les novetats introduïdes per la Llei qualificada 34/2015, de 27 de novembre, que reconeix les unions civils entre persones del mateix sexe, les quals tenen els mateixos efectes que els matrimonis entre persones de diferent sexe.

Com a resultat de l’estudi s’ha presentat un projecte de resolució que pretén lluitar per eradicar les discriminacions de les dones en el règim matrimonial. La resolució recomana als estats de l’APF que incloguin dins les seves constitucions la igualtat de drets entre homes i dones.  La resolució exhorta també als estats a promoure i protegir els drets fonamental de totes les dones, així com el dret de disposar de la seva sexualitat i decidir sobre la seva salut sexual sense pressions. Finalment la resolució convida als estats membres a impulsar accions d’informació i sensibilització als ciutadans sobre els drets de les dones. La resolució es sotmetrà a l’aprovació de l’Assemblea General de l’APF que se celebrarà dijous i divendres 9 i 10 de juliol.

La Presidenta de la Delegació també ha informat de la ratificació del Consell General sobre el Conveni del Consell d’Europa sobre la prevenció i la lluita contra la violència de gènere i domèstica fet a Istanbul l’11 de maig del 2015. Andorra és un dels 18 països que la firmat i ratificar.

En aquest punt Patrícia Riberaygua ha informat de l’aprovació de la Llei 1/2015 per a l’eradicació de la violència de gènere i la violència domèstica.

Per últim,Andorra també ha informat del percentatge de dones parlamentàries després de les eleccions l’1 de març que va passar del 50 al 39%.

En el marc de la 21 conferència de membres del Conveni de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic que tindrà lloc  el 30 de novembre a París el Réseau també ha adoptat una resolució sobre la presa en consideració del gènere en les discussions climàtiques. La resolució recomana, entre d’altres, que els estats membres de la Francofonia reforcin la igualtat de sexes i la realització dels drets de les dones dins les seves polítiques nacionals relatives al clima.

Per últim, la xarxa de dones ha adoptat una resolució condemnant la violència que afecta les dones i les nenes en conflictes armats...

Galeria d'imatges