Sou a: Inici / ca / Espai premsa / Comunicats de premsa / Legislatura 2015-2019 / Participació a la Conferència Europea de Presidents de Parlaments

Participació a la Conferència Europea de Presidents de Parlaments

© Council of Europe 2016

Descarrega l'imatge (mida original)

Els dies 15 i 16 de setembre, el Sr. Vicenç Mateu Zamora, síndic general, ha assistit a la Conferència Europea de Presidents de Parlaments, organitzada per l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa (APCE), i que ha tingut lloc a Estrasburg. També ha format part de la delegació andorrana la Sra. Meritxell Mateu Pi, presidenta de la delegació del Consell General a l’APCE.

Aquestes conferències venen celebrant-se des de fa més de 25 anys, amb una periodicitat bianual, i tenen com a finalitat compartir informació i experiències així com sensibilitzar als parlaments nacionals sobre els problemes que afecten Europa, especialment en l’àmbit de l’adaptació de la democràcia representativa a les condicions canviants de l’entorn geo-polític europeu i del món en general.

Havent entrat a formar part del Consell d’Europa a finals de l’any 1994, el Consell General ha participat en gairebé totes les conferències de presidents celebrades des d’ençà.

Aquesta conferència es desenvolupa al voltant de tres eixos d’actualitat que han estat presentats pel Sr. Pedro Agramunt, president de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa. També hi ha estat present el Sr. Thorbjørn Jagland, secretari general del Consell d’Europa. Els temes a debatre han estat els següents:

1- Migrations et crise des réfugiés en Europe - rôle et responsabilités des parlements. Aquest punt ha estat presentat conjuntament pel Sr. Nikolaos Voutsis, president del Parlament hel·lènic, i pel Sr. László Kövér, President de l’Assemblea nacional d’Hongria.

2- Les Parlements nationaux et le Conseil de l’Europe: promouvoir ensemble la démocratie, les droits de l’homme et l’Etat de droit. Aquest punt ha estat presentat conjuntament pel Sr. Eiki Nestor, president del Riigikogu (Estònia), i per la Sra. Maja Gojković, presidenta de l’Assemblea nacional de Sèrbia.

3- Mobilisation des Parlements contre la haine, pour des sociétés inclusives et non racistes. Aquest punt ha estat presentat conjuntament pel Sr. Norbert Lammert, president del Bundestag (Alemanya), i per la Sra. Anne Brasseur, ambaixadora del moviment «Non à la haine» del Consell d’Europa.

Aquest darrer tema ha estat l’escollit pel Síndic General per adreçar-se als parlamentaris i diverses personalitats assistents a aquesta Conferència, fent menció de la importància de “...restablir la confiança, la unitat i la igualtat d’oportunitats entre els ciutadans, condicions necessàries per a la cohesió social, que és la clau per aconseguir una Europa pacífica, solidària i pròspera.”.

Discurs del Síndic General

Vídeo de la intervenció del Síndic General

Per ampliar la informació sobre aquesta sessió de l’APCE, podeu consultar l’enllaç següent:

© Council of Europe 2016

Galeria d'imatges