Sou a: Inici / ca / Espai premsa / Comunicats de premsa / Legislatura 2011-2015 / Sessió plenària de l’Assemblea parlamentària del Consell d’Europa (APCE).

Sessió plenària de l’Assemblea parlamentària del Consell d’Europa (APCE).

Estrasburg, 24-28 de juny del 2013.

NOTA DE PREMSA

Una delegació del Consell General encapçalada per la M.I. Sra. Meritxell Mateu (GPD), i formada per la M.I. Sra. Silvia Bonet (GPM) i pels M.I. Srs. Gerard Bàrcia (GPM) i Josep Anton Bardina (GPD) està participant aquests dies en una sessió de l’APCE, òrgan parlamentari del Consell d’Europa format per uns 318 parlamentaris procedents de 47 Estats membres.

Una decisió sobre una demanda d’obertura d’un procés de monitoring contra Hongria i, un debat sobre la lluita contra la discriminació basada sobre l’orientació sexual i sobre la identitat de gènere, al qual intervindrà la ministra francesa dels Drets de les dones, la Sra. Najat Vallaud-Belkacem, figuren entre els punts més destacats de la sessió plenària de l’Assemblea parlamentària del Consell d’Europa (APCE), que té lloc Estrasburg del 24 al 28 de juny de 2013.

A l’ordre del dia també hi figuren diversos temes com «la situació al Pròxim Orient» i «la corrupció com a amenaça a la preeminència del dret». El Sr. Edward Nalbandian, ministre d’Afers estrangers d’Armènia, país que deté la presidència del Comitè dels Ministres del Consell d’Europa, presentarà el tradicional comunicat del Comitè dels Ministres a l’APCE i respondrà a les qüestions que els hi adrecin els parlamentaris.

Els parlamentaris examinaran, d’altra banda, un informe sobre la «cooperació per la democràcia» entre el Parlament del Marroc i l’APCE. L‘Assemblea debatrà igualment l'informe sobre «separar la responsabilitat política de la responsabilitat penal».

L’Assemblea elegirà també als jutges al Tribunal Europeu dels Drets Humans per la Islàndia i la Lituània.

Per ampliar la informació, podeu consultar l’enllaç següent: