Sou a: Inici / ca / Espai premsa / Comunicats de premsa / Legislatura 2011-2015 / 131 Assemblea de la UIP i altres reunions connexes

131 Assemblea de la UIP i altres reunions connexes

Ginebra, 14-16 d'octubre 2014

La subsíndica general, Mònica Bonell, i la consellera general Mariona González (GPS) estan participant aquests dies a la 131 Assemblea de la UIP que s’està celebrant a Ginebra, (Suïssa).

La UIP, l’organització mundial dels parlaments, és un fòrum de cooperació, acció i diàleg que en l’actualitat treballa de manera prioritària per contribuir a reforçar la democràcia, impulsar la igualtat de gènere, protegir i promoure els drets humans, i per intensificar la participació dels parlaments en els afers internacionals.

Des de diumenge i fins dijous, 725 parlamentaris procedents de 145 països estan participant a les reunions i debats que la UIP està organitzant. Entre els participants hi ha 113 presidents de parlaments, -el d’Alemanya, Austràlia, Bhutan, Irlanda, Marroc, Nova Zelanda, Filipines, Rwanda.-, i 232 dones parlamentàries (31% dels participants).

Entre altres reunions i actes, la delegació andorrana:

-Ha participat a la 20a Reunió de dones parlamentàries i en concret, al debat sobre el sistema de quotes femenines on es va defensar la implantació d’un sistema de quotes quan hi hagi obstacles estructurals que impedeixin o facin molt difícil l’elecció de dones com a parlamentàries, i a la taula rodona sobre la influència de les dones parlamentàries als parlaments on es van enumerar, entre altres efectes positius, l’adaptació dels horaris parlamentaris als horaris familiars i la introducció de temes de gènere en l’agenda política.

-Ha estat present a la cerimònia d’entrega del premi “Future policy award”, premi atorgat enguany a la política adoptada per l’estat de Minnesota, (EUA) per garantir la implementació de la Llei contra violència domèstica d’aquest estat. La llei integral espanyola per a la violència domèstica va tenir una menció especial. Aquest premi, creat l’any 2007, reconeix cada any una política exemplar a seguir en un determinat àmbit, i aquest any 2014 ha estat l’àmbit de la violència envers les dones.

-Ha participat al 195è Consell director a on s’ha acceptat el reingrés dels parlaments de Guinea i Madagascar com a membres de la UIP, s’ha aprovat el pressupost per aquesta organització que ascendeix a 15,5 milions de francs suïssos, el qual un 6% es destinarà a la igualtat de gènere.

-Ha assistit al debat organitzat amb la directora executiva d’ONU-Dones i al debat sobre l’epidèmia de l’Ébola.

-I ha participat al debat general sobre la igualtat de gènere.

Avui i demà, es preveu que la UIP:

-tracti de la necessitat d’una estratègia integral per a fer front al problema mundial de la droga.

-organitzi un debat sobre els crims cibernètics i la guerra cibernètica.

-aprovi una Resolució sobre la universalitat dels drets humans i sobre el paper dels parlaments en la preparació dels estats davant casos de malalties infeccioses.

-elegeixi un nou president per a un mandat de 3 anys. Hi ha 4 candidats : Sr. Saber H. Chowdhury (Bangladesh), Sra. Bronwyn Bishop (Austàlia), Sra. Nurhayati Ali Assegaf (Indonèsia) i Sr. Abdulla Shahid (Maldives).

• Les sessions plenàries de l’Assemblea es poden seguir per twitter #IPU131
  • Les fotos de les reunions són disponibles a htp://www.ipu.org/131pics
  • Tots els documents es poden trobar a htp://www.ipu.org