Com poden afrontar els sistemes educatius la quarta revolució industrial? #ODS4 #SDG4
- Com es pot fer més accessible l’educació de qualitat?
- Quin paper poden tenir els polítics en la implementació de polítiques educatives eficaces?
- Quines mesures específiques són necessàries perquè les escoles afavoreixin una cultura de la igualtat?
- Com es pot educar per a una societat justa, inclusiva, sostenible i pacífica?
- Com pot l’educació anticipar-se a les necessitats del mercat de treball?
Aquestes han estat algunes de les preguntes que s’han intentat respondre en el decurs de l’Audició parlamentària tinguda a principis d’aquesta setmana a la seu de l’ONU a Nova York centrada en l’educació com a factor clau per a la pau i el desenvolupament sostenible.
Organitzada conjuntament per la UIP i l’ONU, l’Audició Parlamentària d’enguany ha comptat amb la participació de 200 parlamentaris procedents de 60 estats diferents, entre els quals, Ferran Costa (GPL) i Carles Naudi (GPCC).
La delegació andorrana ha centrat la seva intervenció en la importància de preveure una transformació eficaç dels sistemes educatius perquè donin resposta al permanent estat de canvi a què ens avesa la revolució digital.
Més informació: https://www.ipu.org/fr/event/audition-parlementaire-annuelle-aux-nations-unies-2020#event-sub-page-20849/